Ubon bygger en farm....

Ubon, var optimist!
Sluta forhandla med almanackan om din plan.

Klart du skall forkorta ner byggtiden for din farm med mer än ett år om du har den mojligheten.

Flytta ner till Thailand redan i Augusti när den svenska hosten borjar.

Att leva och bygga en farm i Thailand är ju din framtid.

Du nämner groduppfödning, det har jag också funderat på. Men hur producerar man foder till smågrodorna? Odlar maggots eller vad?

Inte helt fel om man kan odla maggots, larver, insekter, maskar, bra proteinvärde, känner inte till
någon som odlar foder till grodor, här köps färdigt foder i form av pellets

Inte helt fel om man kan odla maggots, larver, insekter, maskar, bra proteinvärde, känner inte till
någon som odlar foder till grodor, här köps färdigt foder i form av pellets

Tack för tipset. Jag födde upp tjäder ett tag och kycklingarna tar bara foder som rör sig, så vi odlade mjölmask och maggots. Kanske värt att prova...

Om ja skulle ha farm hade jag haft farangkor o getter. Sedan tagit betalt av barnfamiljer som vill mata dom. Har sett detta och dom drar in en massa stålar.

Möjligt att detta skulle fungera, men jag personligen tror inte på detta, jag följer min
plan och provar mig fram, sen så har jag inga planer på att ha kor eller bufflar.

Gamla kobygget nedtaget och materialet flyttat till farm 2 rai, helst skulle jag velat
köra detta till soptippen, men men, detta är hennes och hon bestämmer.

Farm 2 rai 081.JPG

Innan marken torkat upp så kan jag inget göra på farm 2 rai, tänkte använda tiden till
att påbörja bygget av stirlingmotorn, därefter när det går, borra vatten, blir det
saltinslag igen som i första borrrhålet, så får jag planera om lite, farmen ska ha 2
borrhål, och ett på ett annat fält.

Tillbaka i tiden.

Arbetsplats med inbyggd matlåda.

när jobbarna byggde huset för ris, så satte dom fällor för råtta, dagen efter så hämtades fällorna,
javisst fick dom ihop några, när det vart lunchtid så sattes en gubbe på att på plocka
stråna på råttorna.

Felkod 0800000 går inte att överföra bilden, jaha, så var det med det.

Innan marken torkat upp så kan jag inget göra på farm 2 rai, tänkte använda tiden till
att påbörja bygget av stirlingmotorn, därefter när det går, borra vatten, blir det
saltinslag igen som i första borrrhålet, så får jag planera om lite, farmen ska ha 2
borrhål, och ett på ett annat fält.

Kan du dela med oss hur du tänker bygga stirlingmotorn, och hur du vil använda den? :wai:

Gammal men fungerande och finns bra möjligheter för ett miljövänligt alternativ.

"Vanliga" förbränningsmotorer (Otto motor) är också väldigt gammal teknik.

Finns ju många sätt att driva en vattenpump på dock. I Sattahip kan folk som motionerar i parken sätta sig på en motionscykel och trampa en stund. Cykeln är kopplad till en vattenpump som pumpar vatten från sjön till träd och växter i parken. Kul ide tycker jag.

Foderskjulet klart, det som inte kom med var betongsulan, hon tyckte det kunde vänta,

regnet har fyllt upp hennes fiskdamm med c:a 60%, vet inte när hon funderar på fisk.

nya bananplantor växer på, samt en speciell sort plantat på farmen, om jag förstod rätt.

foderhus.jpg

0057507C-E614-46EA-B8C6-B67583A4C8C2.jpg

1C1C1F0F-D3FA-437E-842D-F63C57CC897B.jpg

Hej Ubon, kul med lite aktuella foton från din farm.

Nu när du är i Sverige en lång period,

Är det SLU som gäller då?

En lustigkurre vi namn Herr Hacker har lyckats ta över mina datorer,

den här har jag lyckats få igång hjälpligt, lyckades även att rädda dom

2 första årens bilder, 1 ligger på verkstaden, 2 laptop ligger på isoleringen,

1 stationär väntar på operation, servern kan jag nog rädda, men nog blir man

handikappad, betalar jag så öppnar dom....

Ja ja, sånt är livet, tror nog inte att domstolar; Riksåklagaren är intresserad att

betala 1,600 us dollar till min lösen när jag är strandsatt på ett sjukhus i Ukraina, hmm.

Jag fick reda på detta genom att kontakter kontaktade mig.

Till er hackare säger jag, skaffa er ett arbete, no money, no honey.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp