Ubon skrev: ↑
Svara ja på något man inte vet vad det är man svarar på? ungefär som att skriva under ett kontrakt utan att veta vad som står däri.
Och Phonta svarade:
Eller bygga en farm i frugans namn ,, Sorry Ubon , inget illa menat , bara ett dåligt skämt , men rätt kul
Det är väl trevligt att kunna bidra till sin frus försörjning i framtiden, när jag själv inte finns på plats, tittar vi på förlängningen i detta så har även hennes familj nytta av vad jag bygger idag. Jag har givit min fru 300" i sinsod, och för dessa så har hon en fungerande liten farm, förvisso så har jag skjutit till lite mer, men vadå, pengar är inte allt, låt mig nu förklara för dig "Phonta" hur jag ser på saken, 300" utgift, som Du vet så har det diskuterats om detta med försäkringar vad kostnaderna skulle bli per månad/år och som Du vet så är min fru officer/sjuksyrra, igenom detta så åtnjuter jag en sjukförsäkring genom henne, om vi nu räknar lite på detta, vi gifte oss 24/12 2014, kan vi räkna ifrån Jan. 2015, 16 och nu 17, 3 år och det torde bli, 3ggr 12=36 månader, om vi nu antar att försäkringen kostar per månad 1000:- med en snabb omräkning så torde det röra sig om 4000 B per månad, ungefär 50" per år, och den tiden vid 70? så räknar jag med att kostnaden för försäkringen kommer att fördubblas, även om någon påpekar att Ubon är inte hela året i Th-land, alldeles riktigt så långt, men Ubon svarar att det är bara att räkna om månaderna så kommer vi i slutändan fram till samma sak/kostnad, som Ubon fått tillbaka, igenom att icke behöva betala för försäkring, och en sak till Phonta, och jag behöver ej heller betala för en julgran, jag ber min fru ta på sig uniformen, sätter ett ljus i vardera handen, ställer henne i ett hörn, med lite fantasi så kan man nog få detta till att se ut som en julgran, trevlig helg på dig Phonta.