Ubon bygger en farm....

Jonas Sjöstett

Jag har tidigare erbjudit dig en öppen offentlig debatt, en av mina föreningar ordnar med kontakterna med media,
vi står för samtliga kostnader, dina kostnader när det gäller resor hotell, detta inom Sverige.

Mina/våra tidigare inbjudningar till detta har Du inte svarat på, kan vi förvänta oss ett positivt svar, eller tystnadens svar?
Då ska ja fundera på detta. Ja återkommer. Förlåt att ja skrev att du var sur.

Just återkommit från ett besök hos en mindre buffelfarm, liten uppfödare med 7 buffalo,
Sista inköpet 1 styck pappa Buffel (frågade om namnet på buffeln var Jonas S) gick på 60.000B, samtidigt så sjunker antalet bufflar i
Thailand och priset har stigit, och naturligtvis så vill min fru ha en buffelfarm, ok, inga problem för min del, då ordnar jag med en
hushållerska som sköter matlagningen och annat.

Återigen så kommer inte bilder med, Ubon bygger en farm, bygger även på bilder.

Kan det bero på att jag saknar en "joystick":rolleyes: till datorn?

Just nu ska jag stå som inloggad, och stå kvar som inloggad, väntar och ser vad som händer.

Det var konstigt, undrar om någon annan har samma problem. Kan det vara något med inställningarna i din dator? Jag har ingen aning, är egentligen helt okunnig om dataprogrammering.

Jag tycker inte synd om denna familj, mycket vill ha mer, beklagligt är att dom redan sämst ställda får betala notan, hela notan.
Då är det väl dags att sätta en slant i dobbleri, vilken dag månad år, drar hon från landet?.....hoppas hon hinner ta med sig några säckar ris
så hon inte svälter ihjäl...

Den thailändska expremiärministern Yingluck Shinawatra fälls i riksrätt, och åtalas i vanlig domstol. Därmed får hon fem års politikförbud - och riskerar dessutom tio års fängelse.

Experter säger till nyhetsbyrån AFP att de båda skoningslösa beskeden på fredagen är ett försök från militärregimens sida att neutralisera klanen Shinawatra för gott. Till en början ledd av brodern Thaksin Shinawatra har deras rörelse vunnit alla demokratiska val som hållits i Thailand sedan 2001.

- Det handlar om att få bort dem från politiken, utifall att militären tvingas lämna makten och utlysa val. Regimen har helt enkelt ingen chans i val, säger Pavin Chachavalpongpun, Thailandsexpert på Kyotos universitet i Japan, till AFP.

Yingluck, liksom tidigare Thaksin, anklagas för korruption. Efter flera månaders överläggningar meddelade åklagare på fredagen att hon åtalas inom några månader. Fälls hon i domstol riskerar Yingluck tio års fängelse. Bara timmar efter åtalsbeskedet röstade det av militären godkända parlamentet för att fälla expremiärministern i riksrätt. Domen i det sistnämnda fallet leder "bara" till fem års avstängning från politiken.

- Scenariot med fängelse vore mycket mer hotande och skadande för henne än riksrätten, säger Pavin Chachavalpongpun.

Söt X-PM. nu ska vi tolka vad detta betyder, Riksrätt? ingen Riksrätt? 5 år politikerförbud?

Någon som vågar sig på en tolkning? glöm detta, vi befinner oss på svag och hal is....i Thailand.

Provar att sätta in en bild

provade, så strunta i bilden, var bara ett test, ett bröllop som jag var inbjuden till

går bra för "mod" att ta bort inlägget

3 ess 185.JPG

Dags att byta däck på bilen?

Vänta lite nu, tjejen köpte bilen för 4 år sen, därefter så har den haft 4.200 mil, däcken sen den var ny är Michelin.

Vi behöver inte byta nu, jamen dom sa att man skulle byta, javisst, men dessa kan rulla 4 år till, dessutom så vill

dom sälja nytt till dig, hade Du bytt däck varje år om dom sagt detta?

Så det vart till att åka till däckverkstan, firman hade ue drive denna månad, på Michelindäck, slutnotan blev

efter att firman löste in däcken som satt på bilen, 600B totalt att betala 9,000B.

Nu sa bilfirman till tjejen att dessa nya däck behöver hon inte byta förrän om 6 år, själv trodde jag att man

räknade antal mil???

En intressant grej, själv har jag inte sett detta tidigare, här tar man inte bort bromsskivan, utan svarvar den när den sitter kvar på bilen.
Däckbyte 016.JPG

Däckbyte 015.JPG

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp