Så du vill ha ett visa med multiple entries. Sen istället föra att lämna landet och åka in igen brukar du gå till immigration. Brukar det fungera? Eller missförstod jag?
Konstigt om turistvisum med multiple entries är borttaget
Det är ändrat på så sätt att det finns numera 2 turistvisum, single entre eller multiple entre,
tidigare så har jag köpt dubbel entre, stannar 60 dagar, besök MIG och förlänger med 30 dagar,
efter dessa 90 dagar åker till någon gräns, senast, 15 minuter i Kambodja, bara gå in och vända,
går tillbaka på visa nummer 2, och upprepar historien.
Visst kan jag köpa en single entre, 60 dagar + 30, sen måste jag lämna landet, uppsöka
ett thai ambassad i annat land och söka visum på nytt.
Och inte som Phonta antydde i en annan tråd, att jag inte skulle ha mina papper i ordning....
Som det har sagts från myndigheterna, besökare ska ha "rätt" visum, multiple entre gäller inte
för pensionärer, för dessa gäller pensionvisa eller single entre, det står arbetsgivarintyg,
så var det till att visa upp slantarna, kontoutdrag om 57.000 sek.
Enklast för mig blir familjevisa, så jag forskar inte vidare,
som det sades, dumma pojkar ut, snälla pojkar in....inte ett ord om andra könet.
Turistvisum för multipla inresor
Visumet gäller för obegränsat antal inresor till Thailand inom 6 månader. Visumet börjar gälla från utfärdsdatumet och 6 månader framåt, sista inresa till Thailand måste ske 6 månader efter man har skickat in en komplett ansökan. Man kan stanna i upptill 60 dagar per inresa.
Du behöver följande:
En ansökningsblankett, komplett ifylld (blanketten hittar du här). Läs hur man fyller i blanketten genom att klicka här.
Passet i original, giltigt i minst 9 månader till
Kopia av ditt pass
Två foton i färg, max 6 månader gamla. I färg med vit bakgrund, 45x35 mm.
Kopia av flygbokning (Första inresa samt sista utresa)
Hotellbokning (De första dagarna)
Kontoutdrag på minst 57000kr
Arbetsgivarintyg eller skolintyg. Intyg från svensk arbetsgivare eller skola där det står att du är anställd eller studerar.
Och med detta så är arbetslösa utestängda ifrån multiple entre.....dom får hålla tillgodo med single entre,
eller spouse om sådant finns att tillgå.