Problemet löst till större del, men fortfarande en mindre strypning på vattnet, kanske jag bygger om i framtiden, rör som slitsas, och cutta ut med kapen för att få böjningen, men det får jag väl ta någon dag när min fru är på gott humör så hon inte känner att hon har gjort fel. Igår åkte frugan iväg för att "bara titta, inte handla" enligt listan som byggaren av rampen gett till henne, och hem kommer hon efter att varit och "tittat" och naturligtvis så har hon handlat, leverans samma dag, och naturligtvis så har köpt denna 5 mm dragna tråden som armering, som jag har dålig erfarenhet av som armering, förvisso så blir det ingen direkt belastning, men ändock blir jag lite sur, vi har en överenskommelse och då tycker jag att det är den som ska gälla. Nu på morgonen så börjar hon yra något om en trappa, funderar på om byggaren och hon gått bakom min rygg att frångå rampen, vi får se, 2 lass mud beställt, hon säger till mig, be dom tippa mudden vid sidan av gaten, jag frågar varför inte tippa där den ska vara, får till svar, byggarna kan kärra bort, och Ubon tänker, kärra 30 meter, totalt meningslöst arbete.
Kom just tillbaka från metallfirman, behöver köpa lite mera metallprofiler, tittade samtidigt på alu-rör till nästa projekt, på vägen hem så var det poliskontroll, jag stod som nummer 4 i kön för bikar, blev lite osäker när det blev min tur om hans handviftande betydde att jag skulle åka iväg rakt fram eller om han vinkade in mig på sidovägen, tydligen så skulle jag in på sidovägen, ok, inga problem för min del, kör fram till bordet där det sitter det 2 poliser, varav den ena är polischef för trafikavdelningen, polischef? vi hoppar över titlar, skriva polischef är ju bara fjantigt, denna lagens långa arm har jag känt till under ett antal år, första gången jag träffade honom var på en begravning för ett antal år sedan, han frågade var jag var på väg, jag tänkte åka hem, jaha, då är det bara att åka, ha en trevlig dag.
I väntans tider, dom dyker väl upp snart, bilarna med profilerna och 2 lass mud...