Ubon bygger en farm....

Grannen åkte in till sjukan, kan vara 8 dagar sedan, jag ser att nu har dom satt upp tält och fullt pådrag, nyår? fick just reda på att grannen är på väg hem från sjukhuset, i en kista, en man med en stor röst, återigen ett slocknat liv, vila i frid.

Grannen åkte in till sjukan, kan vara 8 dagar sedan, jag ser att nu har dom satt upp tält och fullt pådrag, nyår? fick just reda på att grannen är på väg hem från sjukhuset, i en kista, en man med en stor röst, återigen ett slocknat liv, vila i frid.
SSS instämmer vila i frid SSS känner med dig.

Tv-avgiften tas bort och in kommer en skatt...

Jag ser ingen fördel med denna skatt, för synskadade, eller för dom som är utskrivna ifrån Sverige...ett skatteparadis för dom som tar in skatterna. Skatten tas in till Staten och delas ut till Public service, överskottet samlar man i dom tomma ladorna.
En besparing på 1100kr per år är kanon ;) nästan en halvering.
220 extra öl ger det. :D

Vänta nu, vad är det som står i betänkandet, alla över 18 år betalar denna skatt, vilket då skulle betyda att BERTIL i sin familj som består av 2 inkomster, betalar 2 avgifter/skatt.

Ett hushåll med 2 vuxna och hemmaboende med 3 barn över 18 år (om inkomst finns) betalar 5 ggr. avgiften/skatten, kanske ölen blev lite avslagen för Kurant?

Tidigare TV-licens betalades av hushållet vid ett innehav av tv, en ny guldgruva för Staten, och skulle Staten behöva ha in några hundra miljoner vid något tillfälle, inga problem att höja skatten,

Senast ändrad:
För mig som ensam är det en stor vinst, och för två blir det i stort sett samma som nuvarande avgift.
Sen att det finns vuxna barn med egna inkomster som fortfarande bor hemma hos föräldrarna tänkte jag inte på.
För dessa unika familjer blir ju hyran låg per person istället, så det kanske finns utrymme för en kall öl även där trots ändringen från avgift till skatt.

Då blir det att skynda på med ölen, det lär inte dröja länge innan denna skatt höjs, tror nog det blir lite fel om man blandar in en bostadskostnad i resonemanget när det gäller denna skatt.

Och nu åter till verkligheten...:)

Var i väg till maskinfirman med rundstång och hjul, bad att han skulle svarva till ett par axeltappar, dessa och hjulen har jag tänkt ska monteras utanför trumman för att ta upp svajrörelser, rätt, fel?, jag vet inte, det finns inga ritningar till denna (finns hembyggen i olika varianter) och därmed så får jag prova mig fram, ok, det finns en ritning i luften framför mina ögon som bara Ubon ser.

Axeltappar till stödhjul.jpg

Och nu åter till verkligheten...:)

Var i väg till maskinfirman med rundstång och hjul, bad att han skulle svarva till ett par axeltappar, dessa och hjulen har jag tänkt ska monteras utanför trumman för att ta upp svajrörelser, rätt, fel?, jag vet inte, det finns inga ritningar till denna (finns hembyggen i olika varianter) och därmed så får jag prova mig fram, ok, det finns en ritning i luften framför mina ögon som bara Ubon ser.

Axeltappar till stödhjul.jpg

Prova så då förstår du om det fungerar i pratiken å inte bara på ritning fortsätt så trevlig tråd kom igen hur går det i fortsättningen ?? ?

Vilka sköna visioner....

Om allt går som planerat förväntar sig rymdorganisationen Space X ha en mänsklig koloni på vår grannplanet Mars inom ett årtionde, men planerna slutar inte där. Under onsdagen deltog företagets operativa chef Gwynne Shotwell på en TED-konferens i Vancouver där hon hintade om att Mars bara är början. Det skriver Wired.

Planeten Mars är redan befolkad av Alien som liknar dom som finns på jorden, var finns dom på planeten? gräv så finner Du svaret.

Visst är det så, TV-avgiften/skatten betalas av alla over 18 år, kommer att specificeras på skattsedeln, reducerad avgift för låginkomsttagare.

Skatt per ögonpar, eller halv skatt per öga :)

Jo man kan ju tycka vad man vill om detta. Vad fungerar bäst, att många har TV och inte betalar eller att alla är med och betalar även om de inte har TV.

Om vi säger så här, hur många tror ni det är som påstår att de inte har TV men har TV och inte betalar? Hur många tror ni det är som påstår att de aldrig tittar på TV och därför inte vill betala TV? Hur många har inte TV?

I avgiften är det ju inte bara TV, utan radio, Play, när du lyssnar på radion i din bil P1, P2, P3, P4 eller alla lokalkanaler, kulturkanalen, barnkanalen, i affärer ljuder det musik, ja överallt används det publika medieutbudet, sen opartisk och fri från reklam, nja inte egentligen de kringgår detta genom att kalla det för sponsring men ändå någorlunda objektiv.

Vilka är de som mest är upprörda över att överhuvudtaget avgiften finns, jo det som inte betalar och de är just dem som fått regeringen att tänka om, så de som obstruerar har skägget i brevlådan, så jävla korkade är folk.

Förstår folk inte det att det är folk som gnäller och obstruerar som är skaparen till detta förlaget, hade folk betalt avgiften hade aldrig detta förlag kommit på bordet.

Det är ju alltid så att alla impopulära lagar eller förslag, avgifter, skatter eller vad det nu är skapas av dem som mest ogillar det eller obstruerar mot det, det är inte vi andra som ger näring till det utan folk som inte vill följa de lagar eller riktlinjer som finns. Folk fattar inte att de motarbetar sig själv.

Visst det är alltid bra med folk som ifrågasätter och skapar opinion mot saker de inte gillar men att bryta mot existerande regler och obstruera som gör att det de egentligen inte vill, just blir som de inte vill är ju korkat.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp