Ubon bygger en farm....

 
25000 thbt 150 cc kör åttor runt en Lifan samt håller 50 ggr bättre ,finns i Hang Dong , var det nu ligger
152795557410682659961.jpg
 
En början, och var slutar det?

Först ut var USA efter detta så hakade UK på och nu även Australien.

Consular_No_Stat_Dec_Witness_7_January_2019.jpg


Troligen kommer många att få se sina investeringar bortblåsta med vinden, och jag tror nog detta är bara början, tumskruvarna dras åt, likaså snaran runt halsen, och återigen så har man börjat gny lite om fördubbling av depositionen, 400" K eller 800" K, för några veckor sedan så läste jag på en nyhetssida, att dom som var gifta med Thai skulle kunna få använda sig sin fru:s tillgångar som säkerhet, ganska logiskt, med tanke på att det är många gånger som falangen betalat vad frun äger.

Själv låser jag pengar på något bankkonto (i förebyggande syfte) när jag hittat en bank som ger någon ränta.
 
Äntligen fick man se hur Ubon ser ut :thumbsup::thumbsup::thumbsup:


Inte visste jag att Tulpan var intresserad av ett idolfoto på Ubon, men tyvärr så måste jag nog göra dig besviken, det är säljaren av biken som är med på bilden, (brt666 har träffat mig, så han kan nog intyga att det inte är Ubon på bilden), och denna Bike står nu hemma hos Ubon, utan säljare, han ingick icke i köpet.

Bike 250 cc 292.JPG
 
Inte visste jag att Tulpan var intresserad av ett idolfoto på Ubon, men tyvärr så måste jag nog göra dig besviken, det är säljaren av biken som är med på bilden, (brt666 har träffat mig, så han kan nog intyga att det inte är Ubon på bilden), och denna Bike står nu hemma hos Ubon, utan säljare, han ingick icke i köpet.

Bike 250 cc 292.JPG
Jag misstänkte det. Ubon såg inte alls ut som jag hade förväntat mig.
 
Hittade denna på nätet, nästgårds, 5 mil bort, dom flesta jag hittat har varit i Phuket, Pattaya, Bangkok, Chai mai, lite långt bort för min del, en kille ifrån England som sålde, han skulle själv flytta till Kho Samui, om 2 dagar, jag köper denna och funderar på hur jag ska få hem biken, hyra in en farmartruck och lasta på? den var inte besiktad, skattad eller försäkrad, detta föll bort i April, själv ville jag inte köra den utan försäkring, men han tyckte att han kunde köra den, och så blev det, han kör biken, hans fru hänger efter i deras bil, jag och min fru i våran bil, så hem kom den, och nu har vi varit och besiktat, lämnat in papperna som i sin tur ska skickas till nästa office i större staden 2 mil bort, och då ska man tydligen ha med sig biken och visa upp denna, och så ska biken flytta på papperet från Sisaket province till Yosathon province, passade även på att betala skatt och försäkring, om jag nu fick betala hans skatt från April vet jag inte, kostnaden blev totalt, 1.060 Bath, antar att besiktningen kostade några hundra Bath, ska kolla med frugan, det var hon som betalade den biten, att flytta biken på papperet mellan provinserna kostar c:a 600 Bath, vidare så måste jag kolla vilken försäkring frugan tecknade, möjligt att jag får ändra så den blir lite mer omfattande, passade även på att väga, den väger fulltankad 180 kilo.

Joker hade lite synpunkter på denna hoj, kines tillverkad eller ihopsatt i Thailand, 250cc, jag skulle nog helst velat haft en Honda shadow 400cc, denna har 500 mil på mätaren, allting fungerar, utom lampan till nummerskylten, grön bok och det ser ut som att alla papper är i ordning, och jag räknar så här, vad skulle det kosta att hyra något likvärdigt som denna per månad? nu har jag något att åka på, köpte en 110cc Honda wave förra vintern, men ville ändock ha något större, och nu finns tid att titta efter vad jag egentligen vill ha, och inte att förglömma att oavsett vad så finns det ett restvärde i denna, nöjd blir man väl aldrig, men just nu så tycker jag det känns ganska bra.

Det var frugan som tyckte att vi skulle ta lillbiken till templet och få den välsignad av munkarna som en extra försäkring, 300 Bath.

^E29977417115BD3E083DD9E9868297155D56EC50C5120F0331^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
 
Jodå, jag vet, dom har jag träffat på vid ett antal tillfällen, senast igår vid 2 tillfällen, och idag 2 gånger...:) dom vinkade fram mig, beslagtog kameran för att tömma på dessa bilder, hur tömmer man denna? ser Ubon ut som ett tekniskt geni? jag sa som det var, ny kamera för mig, har inte en aning, nu vet jag, ungefär som tulpan, att high way patrol vill inte vara med på bild, annars har inte detta varit några problem med att ta kort.

Nya avloppssystemet 003.JPG


Nya avloppssystemet 004.JPG
 
Och det blev bingo, 5 i rad, även idag åkte jag igenom en poliskontroll, å det blir 5 på raken, dom senaste dagarna.

Det talades lite tidigare om polisens nya tillskott i fordonsflottan, mc, vi kom väl aldrig riktigt fram till hur många cc det var, jag hittade på en av en händelse, och som jag kunde utläsa så ska det vara, Honda CBR 300R, och nu har vi lärt oss ytterligare ett onödigt vetande...

Olycka 7.jpg
 
Idag ett besök hos Mr: Cafe (brukar ta en morgon fika emellanåt) som jag kallar han, han har ett litet cafe i nästa lilla stad, några kilometer hemifrån, naturligtvis på vägen hem, poliskontroll, fast det är inga problem, dom känner igen mig och vinkar förbi, fast det har blivit fler kontroller, senaste veckan i stort sett varje dag, och polisen gjorde besök hemma och slog till med en razzia på farmen, fast riktigt så var det inte, en av dom ville köpa några kalkoner och Gai dam, tog med sig något kilo groda, fånga in fåglarna på kvällen, fåglarna hämtades morgonen efter.

Polisbesök 028.JPG


Polisbesök 025.JPG


Polisbesök 022.JPG
 
 

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M
 
Tillbaka
Topp