Ubon bygger en farm....

 
Vad gör du med alla gamla moppar?
Kanske museum.
Nog har du väl på fötterna, efter alla kossor å ankor frugan dragit hem :)



Chattade lite med frugan idag, nämnde lite försiktigt att det fanns en moppe till hos säljaren, svaret kom direkt,

NO NO NO NO NO NO NO.....NOOOOO

You save money, we bay another house in sweden.


Tror nog jag får söka mig en snabbkurs i psykologi,
fast tveksamt att detta skulle fungera, det är kvinnan Thai vi pratar om....
 
Jovisst ska hon ha en moppe, denna på bilden köpte jag i våras, (handpenning, så förvarade säljaren moppen tills jag kom hem) visade frugan, och då ville hon ha en likadan, fast hon ville ha en röd moppe, jag letade fram en röd maskin, la ett bud, men något fel var det när priset rusade iväg och stannade nära det dubbla mot vad jag betalade, så här la jag in handbromsen, hittade på en annan likadan, fast blå, det budet gick igenom, och faktiskt något billigare än vad jag gav för den första, finns ingen bild på nummer 2, den står kvar hos säljaren någonstans runt Uppsala i väntan på transport.....

Visa bilaga 97020
 
Jovisst ska hon ha en moppe, denna på bilden köpte jag i våras, (handpenning, så förvarade säljaren moppen tills jag kom hem) visade frugan, och då ville hon ha en likadan, fast hon ville ha en röd moppe, jag letade fram en röd maskin, la ett bud, men något fel var det när priset rusade iväg och stannade nära det dubbla mot vad jag betalade, så här la jag in handbromsen, hittade på en annan likadan, fast blå, det budet gick igenom, och faktiskt något billigare än vad jag gav för den första, finns ingen bild på nummer 2, den står kvar hos säljaren någonstans runt Uppsala i väntan på transport.....

Visa bilaga 97020
Är ju en cykel med hjälpmotor :)
 
Jovisst ska hon ha en moppe, denna på bilden köpte jag i våras, (handpenning, så förvarade säljaren moppen tills jag kom hem) visade frugan, och då ville hon ha en likadan, fast hon ville ha en röd moppe, jag letade fram en röd maskin, la ett bud, men något fel var det när priset rusade iväg och stannade nära det dubbla mot vad jag betalade, så här la jag in handbromsen, hittade på en annan likadan, fast blå, det budet gick igenom, och faktiskt något billigare än vad jag gav för den första, finns ingen bild på nummer 2, den står kvar hos säljaren någonstans runt Uppsala i väntan på transport.....

Visa bilaga 97020
Jag tror att transportören är på fyllan!
 
Jag ljög lite, det finns visst bild på båda Novoletto....1:an och 2:an, det var jag som tänkte fel, nu i nämnd ordning.

1601061512063.png


1601061622890.png
 
Inte vet jag varför? det kom upp ett meddelande på Messenger att jag skulle lunga ner mig när det gäller antal inlägg, annars så fanns risken att mitt konto skulle kunna :police: stängas....för många inlägg på en och samma gång.
 
Senast ändrad:
Vad blir skillnaden? 4 månader sänkt till 3 månader?

Länge sedan jag läste detta, kan ha ändrats, men som jag minns det.....Hurra, Domstolen sänkte straffet med 1 månad



En 37-årig man ljög under ed i ett mål där mannens barndomsvän stod åtalat för grovt rattfylleri.
Mannen som var vittne till gärningen uppgav att vännen ”med säkerhet inte körde den aktuella personbilen”, trots att detta motbevisades av utredningen.
På grund av den långa handläggningstiden sätts nu fängelsestraffet dock ner från fyra till tre månader.


Överklagades
Domen överklagades till Svea hovrätt som ansluter sig till tingsrättens bedömning i samtliga delar.

Tingsrätten avkunnade dom den 18 oktober 2018. Det har alltså hunnit gå nästan två år mellan tingsrättens och hovrättens dom. Mot bakgrund av den långsamma handläggningen finns det skäl att kompensera 37-råingen genom att det görs ett avdrag med en månads fängelse.

Fängelsestraffet sätt således ner till tre månader. (Blendow Lexnova)


Tidigare fanns det något som man kallade "halvtid", men det var väl någon tidigare Justitieminister som tyckte, att dömda skulle sitta 2/3 delar av strafftiden, få se nu, 4 månader med delen avdragen så sitter man 4¤20 dagar=80 dagar, blir det då 3 månader med delen avdragen att han sitter 60 dagar? så blir det inte, han kommer att få avtjäna 90 dagar, Domstolens godhet ger honom ytterligare 10 dagar, varför blir det så här? enkel förklaring, det beror på att alla fängelsestraff upp till 3 månader, där ska hela straffet avtjänas, här finns ingen "del"...
 
Så här blir det när svenska staten delar ut pengar till höger och vänster, utan att bry sig om att ladorna är tomma,:wai:
det man inte får in på gungorna, tar man igen på karusellen, och nu väntar vi på den statliga fastighetsskatten...


Så mycket höjs skatten på populäraste bilmodellerna
För en Volvo V60 höjs skatten med 8 000–9 000 kronor årligen, skriver CarUp och listar skattehöjningarna på våra populäraste bilmodeller och hantverkarbilar.
Det nya förslaget för hur bonus-malus-skatten ska förändras nästa år presenterades i veckan. En kraftig höjning för bensin- och dieselbilar är att vänta. En vanlig Volvo V60 får skatten höjd mellan 8 000 och 9 000 kronor per år.
Bakgrunden till förändringen är att regeringen vill förenkla och förstärka miljöstyrningen i bonus-malus-systemet, trots att skatten höjdes kraftigt så sent som vid årsskiftet, skriver CarUp.


Varför inte satsa pengar på en moped? ingen skatt, låg försäkrings avgift, (t.o.m årsmodell 1968), får köra på cykelbanor, ingen chock i plånboken när man tankar, bara dumskallar med moped som får parkeringsböter, ok, nu kan Ni fortsätta att fylla på listan.... :wai:
 
Så här blir det när svenska staten delar ut pengar till höger och vänster, utan att bry sig om att ladorna är tomma,:wai:
det man inte får in på gungorna, tar man igen på karusellen, och nu väntar vi på den statliga fastighetsskatten...


Så mycket höjs skatten på populäraste bilmodellerna
För en Volvo V60 höjs skatten med 8 000–9 000 kronor årligen, skriver CarUp och listar skattehöjningarna på våra populäraste bilmodeller och hantverkarbilar.
Det nya förslaget för hur bonus-malus-skatten ska förändras nästa år presenterades i veckan. En kraftig höjning för bensin- och dieselbilar är att vänta. En vanlig Volvo V60 får skatten höjd mellan 8 000 och 9 000 kronor per år.
Bakgrunden till förändringen är att regeringen vill förenkla och förstärka miljöstyrningen i bonus-malus-systemet, trots att skatten höjdes kraftigt så sent som vid årsskiftet, skriver CarUp.


Varför inte satsa pengar på en moped? ingen skatt, låg försäkrings avgift, (t.o.m årsmodell 1968), får köra på cykelbanor, ingen chock i plånboken när man tankar, bara dumskallar med moped som får parkeringsböter, ok, nu kan Ni fortsätta att fylla på listan.... :wai:
Vi som kör riktiga bilar kommer undan skatten vi med!
 
Så här blir det när svenska staten delar ut pengar till höger och vänster, utan att bry sig om att ladorna är tomma,:wai:
det man inte får in på gungorna, tar man igen på karusellen, och nu väntar vi på den statliga fastighetsskatten...


Så mycket höjs skatten på populäraste bilmodellerna
För en Volvo V60 höjs skatten med 8 000–9 000 kronor årligen, skriver CarUp och listar skattehöjningarna på våra populäraste bilmodeller och hantverkarbilar.
Det nya förslaget för hur bonus-malus-skatten ska förändras nästa år presenterades i veckan. En kraftig höjning för bensin- och dieselbilar är att vänta. En vanlig Volvo V60 får skatten höjd mellan 8 000 och 9 000 kronor per år.
Bakgrunden till förändringen är att regeringen vill förenkla och förstärka miljöstyrningen i bonus-malus-systemet, trots att skatten höjdes kraftigt så sent som vid årsskiftet, skriver CarUp.


Varför inte satsa pengar på en moped? ingen skatt, låg försäkrings avgift, (t.o.m årsmodell 1968), får köra på cykelbanor, ingen chock i plånboken när man tankar, bara dumskallar med moped som får parkeringsböter, ok, nu kan Ni fortsätta att fylla på listan.... :wai:
Köra moppe när det e 30 - brrrrrrr!
 
 

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M
 
Tillbaka
Topp