På auktion, men det gäller att hålla nere priserna...
Söndag, den dagen som jag gick i vinst på en auktion, big winner som man säger, det började redan på lördagen, en god vän och jag bestämde att vi skulle åka till mitt torp och klippa gräset, men innan så behövde jag leta efter en kille som jag vet har en redskapsbärare med gafflar (T-Rex), han ska bo en 5-600 meter från mig, den behöver jag eventuellt hyra in för att lyfta en halv Volvo Duett som jag satt ut på auktion, (bud nu 520) nåväl, jag fick åka runt och leta efter vilket hus han bodde i, men hittade på honom, och vi gjorde upp, han kommer när jag ringer, samtidigt så vid en annan villa i samma område, på gräsmattan så höll dom på och ställde ordning för auktion dagen efter, jag stannade till och gick runt och tittade, och ser en kollektion av samlar-bilar, som jag vet att min gode vän skulle kanske vara intresserad av, jag ringer honom på kvällen och berättar om auktionen, och här bestämmer vi att vi stannar till vid auktionen innan vi åker vidare till torpet, vi kommer dit på Söndag, en dag när solen visar upp sin varmaste sida, svettigt och varmt, ingen skugga, vi inser att här kan vi bli stående ett par timmar innan objekten som var intressanta kommer under klubban, jag vill köpa en varmkorv, och sa till säljaren, kostar korven 10:- så köper jag en, kostar dom mer så har jag inte råd, dom kostade 15:- och med det så får jag svälta mig igenom denna dag, till saken hör att innan vi kom fram till auktionen så gick vi in på en loppis som låg jämte auktionen, där hittade jag en Twist karamellburk, (tom) som kostade 10:- den köpte jag, det hör till saken att mina kontanta medel var 20:-, således hade jag bara 10:- kvar, och jag har inte swish, men så kom jag på, jag har ju föreningens kassör i en av mina föreningar med mig, så jag ber honom att swisha 15:-, och jag fick min korv, här avbryter vi och sätter oss i en vit volvo av ädlaste år och modell, en klassiker, väl framme så kan jag konstatera att efter sista slagregnet, så har vägen blivit en ren katastrof, och att nästa reparation av vägen lär göra ett stort hål i plånboken, vi fick lite klippt och jag fortsatte att städa upp i stugan efter ett tidigare inbrott, vi avbryter arbetet när tråden tog slut i maskinen, och beslutar oss för att åka tillbaka hem, på kvällen så satt jag och funderade på vad priserna blev på modell-bilarna, jag tog moppen, en veteran-moped, blå till färgen, kom ner till auktionsplatsen, och träffade på auktionisten, och han berättade att det blev höga priser på bilarna, vi började språka, och jag såg 2 sängbord, som jag skulle eventuellt vara intresserad av, innan jag hinner säga något så ansluter en person till, det visar sig att det var han som skulle städa undan det som inte blivit sålt, sängborden? dom kan Du ta, jyst, jag kan ta dom på pakethållaren, och åka 2 gånger, och tydligen hade den nyanlände ett eget mygg-medel, det kände man när han öppnade munnen, sprit? det slutade med att han sa, vill du hjälpa till och tömma här så får Du ta vad Du vill, jag sa, jag åker hem och kollar om grannen är hemma med sin bil och släp, och det var han, inga problem sa han, så vi åkte ner och började lasta, efter ett tag så kom städ-mannen tillbaka, tydligen så hade han hittat mera mygg-medel, blir man ostadig på benen av mygg-medel? och nu säger han, det ska bli 4-5 auktioner nästkommande söndagar, vill Ni hjälpa till och städa undan? så får Ni ta allt som är kvar, grannen sa javisst, själv sa jag ingenting, stod och funderade på om han trodde jag bodde i en hangar, grannen har ingen plats att ställa saker hos sig, hos mig finns ingen plats för grannen, för mig finns det om jag planerar och ställer iordning i garaget så kan jag ta in 2-3 rester av auktioner av denna storlek, så denna gång packade vi i bilen och släp, och körde 3 vändor....
Välkomna när jag öppnar Ubon:s Loppis och Diverse....