Ubon bygger en farm....

 
Kan det vara Budon som inte förstår? som säljer juveler för småpengar!
Nu ville jag bli av med dessa, så inga problem för min del, och den gula som står vid torpet, (hämtas Söndag) där bör det städas upp, beslut har tagits att torpet ska säljas, mäklare har varit på plats och värderat, och till den gula behöver jag hyra in en traktor, ringer en vän några kilometer bort, och frågar om han har kvar sin traktor, traktorn finns kvar, men inte lämplig för allmän väg, sen börjar vi tala om annat, bla. torpet, denna kille har varit tidigare intresserad av torpet, och här har vi bestämt att träffas nästa vecka för att se om vi knyta ihop säcken, prutmån finns, i form av mäklararvodet om 50.000:- om mäklaren bara ska sköta om papperna så vill hon ha 5000.-, fast papperna kan jag skriva själv, knyter vi ihop säcken så lämnar jag bara över nycklarna, och överlåter allt till köparen att ta hand om, den enklaste vägen...för mig.
 
Auktionen på den blåa Duetten gick ut i går kväll, det tog inte många timmar innan svärsonen till köparen hörde av sig, ville ha mitt tele-nummer så att köparen själv kunde ringa mig, han ringde tidigt på morgonen idag, och ville komma som idag och hämta bilen, javisst sa jag, det går bra, checkade med Herr T-Rex, inga problem sa han, en resa på 50 mil, sedan så har han returen hem, så nu är vi är just klara och avseglat har han, gick väldigt smidigt....när Ubon får planera, och rycka i trådarna.

P1030620.JPG


P1030622.JPG


P1030624.JPG
 
Auktionen på den blåa Duetten gick ut i går kväll, det tog inte många timmar innan svärsonen till köparen hörde av sig, ville ha mitt tele-nummer så att köparen själv kunde ringa mig, han ringde tidigt på morgonen idag, och ville komma som idag och hämta bilen, javisst sa jag, det går bra, checkade med Herr T-Rex, inga problem sa han, en resa på 50 mil, sedan så har han returen hem, så nu är vi är just klara och avseglat har han, gick väldigt smidigt....när Ubon får planera, och rycka i trådarna.

P1030620.JPG


P1030622.JPG


P1030624.JPG
Hoppas att dom har en riktigt bra plan för vraket. Jag har sett några fina Duett i sommar, roligt att se. Samt även några Amazoner och PV.
 
Phuket, det nya Alkatraz, ligger på en ö, med begränsad frihet...Grattis till semestern.


Ett virtuellt utegångsförbud har utlysts för ön Phuket som kommer att begränsa invånarna till deras boende eller hem från 20:00 till 03:00 tills vidare. De enda undantagen skulle vara brådskande ärenden. Tillkännagivandet träder i kraft från och med idag tills vidare, enligt det meddelande som undertecknats av Phukets guvernör.

Meddelandet "söker samarbete mellan lokalbefolkningen och besökare" för att bidra till att bromsa spridningen av Covid-19-coronaviruset runt den södra ön.


Tillkännagivandet har undertecknats av guvernör Phuket med befogenhet av Phuket smittskyddskommitté.

Tidigare idag meddelade Phuket smittskyddskommitté 6 nya Covid-19-fall i Phuket, vilket gör att det totala antalet officiella fall uppgår till 47. 4 av de 6 nya fallen kom från Patong, de andra två från Kata och Karon.
Vad har du fått det ifrån Är inget utegångs förbud i Phuket
 
Auktionen på den blåa Duetten gick ut i går kväll, det tog inte många timmar innan svärsonen till köparen hörde av sig, ville ha mitt tele-nummer så att köparen själv kunde ringa mig, han ringde tidigt på morgonen idag, och ville komma som idag och hämta bilen, javisst sa jag, det går bra, checkade med Herr T-Rex, inga problem sa han, en resa på 50 mil, sedan så har han returen hem, så nu är vi är just klara och avseglat har han, gick väldigt smidigt....när Ubon får planera, och rycka i trådarna.

P1030620.JPG


P1030622.JPG


P1030624.JPG
Tror Ubon har blivit lurad!
 
Är det inte karantän hotell i phuket menar du om man kommer dit med flyg idag?
Är speciella hotell som du måste bo på men du får röra dig fritt ute Du behöver inte sitta på rummet hela tiden Men du måste vara i Phuket 14 dagar innan du får åka vidare i Thailand Och något utegångs förbud finns inte
 
Auktionen på den blåa Duetten gick ut i går kväll, det tog inte många timmar innan svärsonen till köparen hörde av sig, ville ha mitt tele-nummer så att köparen själv kunde ringa mig, han ringde tidigt på morgonen idag, och ville komma som idag och hämta bilen, javisst sa jag, det går bra, checkade med Herr T-Rex, inga problem sa han, en resa på 50 mil, sedan så har han returen hem, så nu är vi är just klara och avseglat har han, gick väldigt smidigt....när Ubon får planera, och rycka i trådarna.

P1030620.JPG


P1030622.JPG


P1030624.JPG
Kan det va regg papper som lockar???
 
Auktionen på den blåa Duetten gick ut i går kväll, det tog inte många timmar innan svärsonen till köparen hörde av sig, ville ha mitt tele-nummer så att köparen själv kunde ringa mig, han ringde tidigt på morgonen idag, och ville komma som idag och hämta bilen, javisst sa jag, det går bra, checkade med Herr T-Rex, inga problem sa han, en resa på 50 mil, sedan så har han returen hem, så nu är vi är just klara och avseglat har han, gick väldigt smidigt....när Ubon får planera, och rycka i trådarna.

P1030620.JPG


P1030622.JPG


P1030624.JPG
Är det ubon till höger ;)
 
Är det inte karantän hotell i phuket menar du om man kommer dit med flyg idag?

Vad har du fått det ifrån Är inget utegångs förbud i Phuket

Nattliga restriktioner som för närvarande införs i 29 provinser​

Enskilda provinser har rätt att vidta lämpliga åtgärder för att begränsa lokal överföring av covid-19​

Photo of TAT Newsroom TAT nyhetsrum Skicka ett e-postmeddelandeden 5 maj 2021
38,241 1 minuts läsning


Nattliga restriktioner är ett nytt ord, som betyder samma sak som utegångsförbud

Bangkok, 5 maj, 2021, 07.00 Timmar. – Thailands turistmyndighet (TAT) vill informera resenärer om att för närvarande har 29 provinser över hela Thailand infört nattliga restriktioner och uppmanat alla att undvika att gå ut på natten om det inte är absolut nödvändigt, effektivt tills vidare.

Sa Kaeo är den senaste provinsen som uppmanar invånarna att stanna hemma så mycket som möjligt under 24.00 - 04.00 Timmar.

SÖDER REGIONEN ERN​

  1. Krabi, 22.00-04.00 Timmar.
  2. Pattani, 22.00-04.00 Timmar.
  3. Fatthalung, 22.00-03.00 Timmar.
  4. Phuket, 22.00-04.00 Timmar.
  5. Ranong, 22.00-04.00 Timmar.
  6. Songkhla, 22.00-04.00 Timmar.
  7. Surat Thani, 22.00-04.00 Timmar.
  8. Trang, 22.00-03.00 Timmar.
  9. Yala, 22.00-04.00 Timmar.

I Thaiger stod det förvisso 20.00-03.00
 
Uppmanar är inte samma som ett utegångs förbud

Känns det bättre för dig att få rätt? Du tycks bara läsa det som passar dig bäst, i detta fall, uppmaning skriver Du, men det står vidare i texten, restriktioner, hur tolkar Du om det finns restriktioner? det står vidare, gå inte ut om det inte är absolut nödvändigt,
restriktioner i detta fall, är för mig samma sak som utegångsförbud...sen att Du kallar detta för en uppmaning är din tolkning.
 
Jag är inte ute efter att söka bråk Men eftersom jag har många vänner i phuket så frågade jag dom om dom hade fått utegångsförbud och när då dom säger nej så frågade jag bara dig vad du fått det ifrån Sedan skrev du ju med att det var tur att man inte åkte ner för hur kul skulle det vara att inte kunna gå ut eller något liknande så jag var då säker på att du läst det någonstans Och undrade vart du fått det ifrån
 
Jag är inte ute efter att söka bråk Men eftersom jag har många vänner i phuket så frågade jag dom om dom hade fått utegångsförbud och när då dom säger nej så frågade jag bara dig vad du fått det ifrån Sedan skrev du ju med att det var tur att man inte åkte ner för hur kul skulle det vara att inte kunna gå ut eller något liknande så jag var då säker på att du läst det någonstans Och undrade vart du fått det ifrån

Läst från Thiger, och här kommer mer matnyttigt att läsa...



BREAKING: Stay at home orders, travel restrictions in Bangkok and 9 other provinces​

Caitlin Ashworth

Published
on
Friday, July 9, 2021 17:27
By
Caitlin Ashworth
ccsa-_nop.jpg

Photo via Royal Thai Government
Tight restrictions limiting travel and ordering residents to stay at home are being set in Bangkok and 9 other “dark red” provinces to control the spread of Covid-19 as the Delta variant of the virus becomes more prevalent. Many have been calling it a “lockdown,” but the Centre for Covid-19 Situation Administration has been avoiding the word to describe the disease control measures.
The CCSA also revised the colour-coded zoning which classifies provinces based on the local Covid-19 situation. (See the list of zoning below)

Dark red provinces​


Bangkok, Pathum Thani, Nonthaburi, Nakhon Pathom, Samut Sakhon, Samut Prakan, Yala, Narathiwat, Pattani, Songkhla
Starting Monday…

  • Stay at home from 9pm to 4am. Only leave for essential reasons.
  • Avoid gatherings larger than 5 people.
  • Avoid making unnecessary trips.
Starting tomorrow…
  • Relevant authorities will impose stricter regulations and set up checkpoints to limit the number of people travelling from dark red provinces.

Bangkok metropolitan area

Bangkok, Pathum Thani, Nonthaburi, Nakhon Pathom, Samut Sakhon, Samut Prakan
Starting Monday…

  • Restaurants, markets, and convenience stores must close from 8pm to 4am.
  • Public transportation must stop services from 9pm to 3am.
  • Spas, beauty centres, and massage parlours must close.
  • Public parks must close at 8pm.
  • Work from home at the maximum capacity. (The public sector will strictly follow the order, the private sector is asked to do the same.)
  • Shopping centres must close with the expectation of supermarkets, take-out restaurants, banks and financial institutions, pharmacies, mobile phone repair and retail stores as well as vaccination centres located at malls. Those businesses must close at 8pm.

Revised colour-coded zoning

To take effect on Monday…

Maximum and strict controlled area​

Bangkok, Nakhon Pathom, Narathiwat, Nonthaburi, Songkhla, Pathum Thani, Pattani, Yala, Samut Prakan, Samut Sakhon

Maximum controlled area​

Krabi, Kanchanaburi, Chachoengsao, Chon Buri, Chai Nat, Tak, Nakhon Nayok, Nakhon Ratchasima, Nakhon Si Thammarat, Nakhon Sawan, Phetchaburi, Prahuap Khiri Khan, Prachinburi, Phra Nakhon Si Ayutthaya, Ranong, Rayong, Ratchaburi, Lop Buri, Samut Songkhram, Saraburi, Sing Buri, Suphan Buri, Ang Thong, Uthai Thani

Controlled area​

Kalasin, Kamphaeng Phet, Khon Kaen, Chantaburi, Chaiyaphum, Chumphonm, Trang, Trat, Buriram, Phatthalung, Phichit, Phitsanulok, Phetchabun, Roi Et Maha Sarakham, Loei, Sisaket, Satun, Sa Kaeo, Sukhothai, Surat Thani, Surin, Nong Bua Lamphu, Udon Thani, Ubon Ratchathani

Surveillance area​

Chiang Rai, Chiang Mai, Nakhon Phanom, Nan, Bueng Kan, Phayao, Phrae, Phang Nga, Phuket, Mukdahan, Mae Hong Son, Yasothon, Lampang, Lamphun, Sakhon Nakhon, Nong Khai, Amnat Charoen, Uttaradit
 
 

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M
 
Tillbaka
Topp