Att landa i en snöstorm...
och inte var jag klädd för detta, inställda transporter, istället för 5 timmar hem så blev det 12 timmar, fick avboka förbeställda taxin 2 gånger, jag skulle inåt landet, men istället fick jag åka över Gävle, norrut...
Thai air, och resan gick bra, men säkerhetskontrollen vart mindre bra, blev av med 16 neo-magneter, dom var tydligen förenat med livsfara att ta med sig på flyget, dom var tydligen för starka sa dom, oddsen var inte på min sida, 8 i personalen och dom kallade till sig representanter för Thai air, tycker nog att Ubon jobbade på bra i argumentationen, ok, då postar vi magneterna tillbaka till min adress i Thailand, det gick inte alls, finns tydligen en regel som säger, har man tagit med sig något in i kontrollen, som inte får tas med på flyget, så blir detta konfiskerat, det märkliga var att när jag checkade in så frågade jag om dessa magneter, det går bra fick jag till svar, än märkligare blir det att jag fick ta med dessa på inrikesflyget, efter en del diskusition, ska författa ett brev till Thai air och fråga om jag får checka in en mikrovågs-ugn, och vad tror Ni att det finns i en sådan ugn?
Jag bad om ett kvitto på beslaget, det skulle jag få, men fick inte, jag fick se kvittot, och i telefonen finns det en kamera, så fotade av detta...utan kvitto så står man sig slätt...