Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Ledigveckan börjar fint,en GT före maten & nu en whiskey sour i soffan

20241020_195014.jpg

Ja tycker den gamla vad-dricker-du tråden blivit "vattenskadad" så ja tar mig friheten att skapa en ny tråd i samma ämne men vatten är off-topic om man säger så. Ingen procent i din dryck? Då är detta inte tråden för dig. Själv dricker jag водка för att fira att dagarna blir ljusare och att våren snart kommer hit.

Skål på er då eller На здоро'вье! Ва'ше здоро'вье!
Sedan ett par år tillbaka är IPA min stora last och bara att gå in på Systemet i min lilla svenska hemort är en njutning.

Tillhadah
Själv dricker jag водка för att fira att dagarna blir ljusare och att våren snart kommer hit.

Vad betyder водка f

Får se nu om det finns expertis på det inte så bra %-haltiga drickat och bara sådant som finns i affärer att köpa i Thailand.

Vad ger mest fylla för pengarna i Thailand och pratar inte om något som behöver smaka bra ens om man blandar ut det med soda eller coca cola eller vad det må vara ;)

Nör jag var i ung i Sverige så var t.ex Kir populärt för det var billigt och hade bra med alkohol för pengarna. Mycket pang för pengarna söger man ju. Nör man drack denna ädla dryck så blev det en tävling i att göra grimaser då jag aldrig hört någon säga att det smakade bra.

Härtappade viner blev populära, som söta Parador från Spanien. Kir, en blandning av svartvinbärslikör och vitt vin, sålde otroliga nio miljoner liter 1977. För ungdomar blev det troligen ett substitut för mellanölet som förbjöds samma år.

Men nu får vi se vad vi kan hitta i Thailand? 555

Ofta ör dock det som kallas Thai Whiskey gjort på sockerrör och är då Rom per definition

Fick ett tips angående kommande adventer, Lucia och jul & påskhelg!
Must är en dryck som dyker upp till jul & påsk, i vår inrutatde tid av vad ska inmundigas till storhelgerna så!

NU! Mera kan man "Grogga" på den också, 6 cl Gin(eget val), julmust & lite citron/lime för att få smaklökar att reagera.

Har själv prövat en med bara(hade inte alla tillbehör hemma) Gin/julmust funkar alldeles utmärkt som en "Jul grogg/Påsk grogg", Vodka Vanilla ska tydligen också funka med julmust.

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp