Vilken öl dricker ni

För några dagar sen så upptäckte ja att Chang beer Classic är 4,8%. Chocken har gjort att jag inte har reagerat förrän nu! Snart nere på vad som kallas folköl i Sweden.

Var ska detta sluta? Iofs har Changen fått bättre smak med lägre alkoholhalt men nu är gränsen nära när jag bryter ihop av dessa sänkningar från 6,4h% till dagens 4,8%. Blir jag tvungen att gå över till fienden, Leo?

För några dagar sen så upptäckte ja att Chang beer Classic är 4,8%. Chocken har gjort att jag inte har reagerat förrän nu! Snart nere på vad som kallas folköl i Sweden.

Var ska detta sluta? Iofs har Changen fått bättre smak med lägre alkoholhalt men nu är gränsen nära när jag bryter ihop av dessa sänkningar från 6,4h% till dagens 4,8%. Blir jag tvungen att gå över till fienden, Leo?
Var väl regeringsbeslut, thaiöl max 5% Leo är inte starkare.

Trapper OrginalX-Tra 6,5 lager liknande chang 6,4 förr .

Dåligt med öl när jag var i Thailand, bättring nu.

20230505_150611.jpg

20230505_154957.jpg

När jag studerade i Lund var det tradition att "tura" till Köpenhamn och göra ett ”studiebesök” på Carlsberg.
Efter visning ställdes det fram mpnga olika drycker, men det var bara Elefantöl som teknologerna ville släcka törsten med. Det hände att vi fick hoppa av bussen halvvägs på väg mot färjan för att lätta på trycket. Jag trodde att Elefanölen var starkare än 7,2% men vi väl var inte så tränade på den tiden.

elefant.png

När jag studerade i Lund var det tradition att "tura" till Köpenhamn och göra ett ”studiebesök” på Carlsberg.
Efter visning ställdes det fram mpnga olika drycker, men det var bara Elefantöl som teknologerna ville släcka törsten med. Det hände att vi fick hoppa av bussen halvvägs på väg mot färjan för att lätta på trycket. Jag trodde att Elefanölen var starkare än 7,2% men vi väl var inte så tränade på den tiden.

elefant.png

@OsoPolar
Elefanten du nämner är/var en mörkgrön burk och låg på, om jag inte missminner mig 11-12V% och hade en alkoholsmak som var utöver denna värld.
Oh ja! Onykter blev man allt och oftast vaknade upp med pannknack à la humungus...

@JBK.Ltd.

@OsoPolar
Elefanten du nämner är/var en mörkgrön burk och låg på, om jag inte missminner mig 11-12V% och hade en alkoholsmak som var utöver denna värld.
Oh ja! Onykter blev man allt och oftast vaknade upp med pannknack à la humungus...

@JBK.Ltd.
Kanske det? Långt senare när jag jobbade hade jag ett uppdrag på Tuborg i Köpenhamn. Det var en fredag em och vi skulle avsluta veckan med pölser och Påskebrygd. Hur stark brygden var vet jag inte men jag sjöng i taxin på väg till flygbåtarna.

elefant.png
Tyvärr inte just nu men jag köpte en elefant på CPH airport i förrgår. Äkta dansk var också 7.2%.

Jag vill minnas att man drack mer Dynamit Öl, de var billigare jmf med Elefant.

IMG_20230503_080235.jpg

elefant.png
Hehe, det där väcker minnen till liv. Det blev allt några besök på Carlsberg i den gröna ungdomen. Intressant rundvandring men provsmakningen var ju det mest intressanta. Därefter snabbt som attan till Tivoli och första, bästa pissoir. :)

Har tre stycken som väntar på mig i kylskåpet men skall upp tidigt och köra hoj i morgon så dom får vänta en stund till.

Ja, yrseln hinner ju gå över till imorgon.
Tar du ölen just innan läggdags så är det vettigare då ölen eventuellt fortfarande ger lite effekt när du ska ut och köra.
Bäst är dock att du dricker ölen till frukost då du får mest utdelning.

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0
Visningar
881