Då får vi verkligen hoppas att du kommer iväg. Men förhoppningsvis så är det ingen fara.
Jag har försökt att kontrollera vad risken är att denna flight inte ska gå, detta har jag kommit fram till.
Biljetten är utställd av Norwegian Air Shuttle som jag förstått är moderbolaget. Konkurshotet ligger på Norwegian Air Norway (NAN).
Konflikten och strejken berör NAN och jag har ringt Svenska pilotföreningen och fick prata med deras jurist, han verkade vara dåligt påläst eller dryg, han kunde inte svara. Jag mailade till Parat som är norska motsvarigheten och fick svar av förhandlingschechen och tillika advokat, han svarade att konflikten gäller bara NAN och inte Norwegian Long Haul (NLH) som flyger på USA/Thailand.
Jag drog för säkerhets skulle ett mail till Björn Kjös som är vd på Norwegian som svarade precis innan han skulle in på styrelsemötet idag. han svarade också att NLH inte är indragna och inga av dessa piloter varslade.
Det enda enligt Norwegian kundtjänst som kan ställa till det är sjukskrivningar eller tekniska problem, då gäller kompensation i enlighet med EU direktivet, å fyra timmar försening till slutdestinationen ger 600 Euro per person, så totalt 2 400 Euro.
Men vi vill bara komma fram helskinnade i tid.
Enligt uppgift är all personal på de interkontinentala flygningar baserade i London och Bangkok och är anställda med thailändska anställningsvillkor via bemanningsföretag.
Så jag hoppas nu informationen jag fått är korrekt!