Vad händer med Norwegian just nu? Är flyget till Thailand inställt?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Skåne " sa:
Hur gick det med huset du har/hade med ditt ex, spenderar du någon tid där eller det känns bara olustigt, är det för privat skit i och svar.

Nej lär.inte spendera en minut där.uppe hon kan behålla de.....
Nej nu kommer.det.att bli en tur till korat har inget val ;) som alla vet e det ju en junta som styr o nya tjejens pappa e ju militär.
Vill ju inte försvinna som andra olik tänkandes gör ;) ;)

Jo det.blir en tur förbi gamla huset o se om dom brys sig.om det eller.låter tomten o huset föfalla.nu när.inte jag styr o ställer där.uppe


udytuqe9.jpg
 
"glimten66 " sa:
Nej lär.inte spendera en minut där.uppe hon kan behålla de.....
Nej nu kommer.det.att bli en tur till korat har inget val ;) som alla vet e det ju en junta som styr o nya tjejens pappa e ju militär.
Vill ju inte försvinna som andra olik tänkandes gör ;) ;)

Jo det.blir en tur förbi gamla huset o se om dom brys sig.om det eller.låter tomten o huset föfalla.nu när.inte jag styr o ställer där.uppe


udytuqe9.jpg

Då önskar jag dig lycka till med ditt nya liv/förhållande.
 
Betr. detta med bokning av biljetten, Sthlm -Bangkok...-finns olika klasser på biljetten, men alltid hört att om man köper via pricerunner är inte biljetten ombokningsbar, - varför kan man undra om det finns platser?
 
Tips för er som ska resa nästa sommar till Thailand.

Norwegian har precis släppt biljetter till nästa sommar. De har inte annonserat detta än så är man snabb kan man resa billigt.

Har precis bokat vår återresa i april.

Först till kvarn som det brukar heta!
 
Bokade idag 2 vuxna och ett barn 27/6-26/7 för 16059sek. Köpte biljetterna på Ticket.se när man handlar via dem ingår 2 måltider och vars 2x20kg incheckat bagage. Seating gjorde Ticket free of charge,gick inte att göra själv pga biljetter köpta på resebyrå.
 
Om jag förstår rätt att flyga med två barn, 1år + fyra år ettåringen sitter i en av föräldrarnas knä fyraåringen disponerar egen stol ,föräldrarna får turas om sitta med den lilla ,tror flygbolaget tycker att pappan kan amma med , men i det stora hela tycker jag att det var klumpigt skött.
 
"ombordlevande " sa:
Om jag förstår rätt att flyga med två barn, 1år + fyra år ettåringen sitter i en av föräldrarnas knä fyraåringen disponerar egen stol ,föräldrarna får turas om sitta med den lilla ,tror flygbolaget tycker att pappan kan amma med , men i det stora hela tycker jag att det var klumpigt skött.

Det är nog likadant med alla flygbolag. Vi åkte med Thai i somras och fick ha ettåringen i knät. Dock placerades vi vid väggen mot businessklass och fick bättre benplats så han kunde leka och även ligga där när det inte var turbulens (och det slapp vi).
 
Om barnet är under 72 cm tror jag det är kan man beställa vagga till barnet som den kan ligga i (dock ej start och landning eller vid turbulens). Vill man kan man boka eget säte till småbarnen också. Normalt sett betalar man 10% av biljettpriset om ett barn under två sitter i föräldrarnas knä (ingen skatt eller tillägg så det blir ca 200 enkel resa). Ett barn över två brukar få 25% rabatt men betalar skatt och tillägg så brukar bli 10% rabatt på hela flygbiljettens pris.

Sen är det upp till föräldrarna att välja. Tror inte att flygbolaget bryr sig vem som ammar ;)
 
Nu är det så att dom flesta barn på ett år har inte slutat att äta från mammas bröst, hur hur löser pappa det när det är hans tur , min dotter försökte men lyckades inget vidare .
 
"ombordlevande " sa:
Nu är det så att dom flesta barn på ett år har inte slutat att äta från mammas bröst, hur hur löser pappa det när det är hans tur , min dotter försökte men lyckades inget vidare .
De flesta barn har väl slutat amma vid ett år. Våra slutade innan sex månader.

Flyttar flygvärdinnorna barnet till pappan eller hur menar du? Annars kanske barnet kan sitta hos pappa när det är mätt eller köpa en stol till barnet. Jag förstår inte problemet ... valet är ju föräldrarnas.
 
Det finns nog en del som ammar länge, vår lille slutade vid 6 månader. Jag förstår heller inte problemet, barnet kan väl flytta till mamman när det är amningsdags, man brukar ju sitta vid sidan om varandra.
 
"Jonas " sa:
En normal unge ammar väl för 17 inte som 1 åring?

Den ungen som du såg min svägerska hade med sig va 1 år och tre dagar, han ammade fortfarande, så det e nog olika.

//Ja vaknade 4:30 idag, får se om man däckar vid 20-tiden nu i kväll då... jatlag heter det väl. brukar sitta i ett tag när man tar sig tillbaka till sverige, men det e mycket lättare att ställa om andra vägen.

/ha det gött
 
"krister " sa:
Den ungen som du såg min svägerska hade med sig va 1 år och tre dagar, han ammade fortfarande, så det e nog olika.

//Ja vaknade 4:30 idag, får se om man däckar vid 20-tiden nu i kväll då... jatlag heter det väl. brukar sitta i ett tag när man tar sig tillbaka till sverige, men det e mycket lättare att ställa om andra vägen.

/ha det gött
Visst finns det barn som ammar lite upp till tre år och en del ännu längre. Men ovanligt i Sverige många barn börjar ju dagis vid ett år och då kan de ju inte amma dagtid om inte mamman pumpar ut.
 
För vår del tog det slut vid halvåret eftersom han började bita frugan i mjölkbaren, det gjorde tydligen ordentligt ont. Så det gav sig själv, nu är det fullkornsvälling som är favoriten och den flaskan håller han själv. :)
 
Jo jag vet väl att det finns är inte helkorkad men jag tycker att när barnet får talförmåga och tänder slutar man finns ju såna som håller på till ungarna är i 6 års åldern och jag tycker det är lite perverst men det är min åsikt hade min kärring försökt amma ungen när han kan gå på fötterna knappast
 
"Berralund " sa:
För vår del tog det slut vid halvåret eftersom han började bita frugan i mjölkbaren, det gjorde tydligen ordentligt ont. Så det gav sig själv, nu är det fullkornsvälling som är favoriten och den flaskan håller han själv. :)
Samma här. Det svåraste var att ta bort vällingen sen. Men nu är det också ett minne blott ...
 
"Jonas " sa:
Jo jag vet väl att det finns är inte helkorkad men jag tycker att när barnet får talförmåga och tänder slutar man finns ju såna som håller på till ungarna är i 6 års åldern och jag tycker det är lite perverst men det är min åsikt hade min kärring försökt amma ungen när han kan gå på fötterna knappast
Håller med ... min uppfattning också
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
743
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp