Vackra thailändska vyer att beskåda

Visst finns det en hel del vackra vyer i Thailand; kusten och öarna från Cha-Am och söderut och från Rayong och österut samt bergen i väster från Ratchaburi och norrut samt bergen i norr. Man kan dessutom hitta mer lokala vackra vyer nästan var som helst i Thailand. Som @Jonas skrev så är dock de flesta thailändska städer och samhällen relativt fula och åker man längs landets motorvägar är det sällan några vackra vyer.

För min del är det viktigt att aldrig vara i Thailand för länge åt gången, då blir det lätt att man snöar in på det som inte är vackert eller så bra. Sverige och Thailand kompletterar varandra perfekt och det är nog en stor anledning till att svenskar alltid trivts i Thailand. Jag har redan bott i Thailand i 19 år och räknar med att bo här i många år till men skulle jag inte ha råd, eller av annan anledning kunna, spendera några sommarveckor i Sverige samt ett par andra resor per år i Asien så skulle jag nog inte trivas lika bra.

Några bilder från en av de vackraste platserna i Thailand som jag besökt samt min egen lilla oas.
Så var någonstans kommer fotona Atom???? Skulle vara kul att veta naturligtvis...

Mun Bon Dam. Khon Buri District.
315481f37a482131744e83c8054acea9.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp