Vad F håller våra banker på med

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
Är det verkligen endast för lagen om penningtvätt som banker nu börjar trakassera sina kunder om uppgifter om skattehemvist mm . Hur mycket kommer du att sätta in varje månad , varför för du över slantar till konto Bla Bla . Hur mycket har du för avsikt att spara framledes mm . Kommer dina pengar från pension eller arbete ?+
Slutligen , jag intygar att dessa uppgifter mm är korrekta samt att om det inträffar förändringar så meddelar jag banken . Samt underskrift med bank ID

Vad i helv ,, ??? De snokar i allt , vilket samhälle har vi idag
Skrämmande , tur de inte vet allt :mad: Blir riktigt sur på detta kontrollsamhälle , tror fn att inte visar upp sina sparkapital

Är det verkligen endast för lagen om penningtvätt som banker nu börjar trakassera sina kunder om uppgifter om skattehemvist mm . Hur mycket kommer du att sätta in varje månad , varför för du över slantar till konto Bla Bla . Hur mycket har du för avsikt att spara framledes mm . Kommer dina pengar från pension eller arbete ?+
Slutligen , jag intygar att dessa uppgifter mm är korrekta samt att om det inträffar förändringar så meddelar jag banken . Samt underskrift med bank ID

Skrämmande , tur de inte vet allt :mad: Blir riktigt sur på detta kontrollsamhälle , tror fn att inte visar upp sina sparkapital

Penningtvätt och terroristfinansiering... hört talas om det?

Du har väl en Kalle Anka bank om de ställer irrelevanta frågor. Vart pengarna kommer ifrån och om du har för avsikt att skicka pengar utomlands är högst rimliga frågor.

Hur mycket du sätter in eller sparar är irrelevant...

Jag vet inte helt vad dom är ute efer. Jag tror iofs att det är något fjantigt standardforumlär som ingen någonsin kommer att läsa.
Finns det möjlighet så kan man nog skriva in att alla pengar kommer via narkotika, utan att det händer något.

Ett sidospår i tråden.
Jag fick mail från kommunen om att jag skulle betala för dagisplats. Dom hade dock inga inkomstuppgifter på mig och "hotade" med att ta ut maxavgift om jag inte ger mina inkomstuppgifter.
Fint! Ta maxavgift, mina inkomstuppgifter ska dom ge f*n i.

Jag vet inte helt vad dom är ute efer. Jag tror iofs att det är något fjantigt standardforumlär som ingen någonsin kommer att läsa.
Finns det möjlighet så kan man nog skriva in att alla pengar kommer via narkotika, utan att det händer något.

Ett sidospår i tråden.
Jag fick mail från kommunen om att jag skulle betala för dagisplats. Dom hade dock inga inkomstuppgifter på mig och "hotade" med att ta ut maxavgift om jag inte ger mina inkomstuppgifter.
Njaaa , fn vet om du kan ge fn i detta , de skriver klart att om du inte svarar och skriver under med ID så kommer de att låsa samt avsluta kontot , Swedbank kan fara åt hillvitte skall jag se till nästa vecka , Är sååå djäkla nöjd att mina slantar seglar under radarn :beer:

Ett sidospår i tråden.

Varför skickar du inte in din svenska deklaration. Noll i inkomst. Då får du lägsta taxan.

Du kan ju leva på kapital eller gåvor från andra. Det är inte inkomst.

Du har väl en Kalle Anka bank om de ställer irrelevanta frågor. Vart pengarna kommer ifrån och om du har för avsikt att skicka pengar utomlands är högst rimliga frågor.

Jag har Swedbank och gjort det. Löjliga frågor men inget jag gick igång på.

Banken är likställt med maffia enligt mig.
Småföretag blir idag stort sett påtvingade kortterminaler.
Detta kostar allt mellan 70 öre och upp till ett par kronor vid varje korttransaktion. Hur många miljoner sådana transaktioner görs inte varje dag, rena kassa kon för bankerna.
Nu är det väl så att dom gör detta på uppdrag av staten.

Undrar om de även ställer frågor till i mitt fall BKK bank i Chonburi om mitt konto där , har bara några hundra tusen låtit sitta kvar på detta konto , men nyfikna som de är ,, men tror inte Thaibanker svara , deras sekretess är nog betydligt mer strikt

Jag har Swedbank och gjort det. Löjliga frågor men inget jag gick igång på.
Då såg du även att de hotar med stängt konto om du inte svara eller signar , det är det jag reagerar starkt på , de har mina inarbetade slantar , och JAG är kund , fn ta dem

Undrar om de även ställer frågor till i mitt fall BKK bank i Chonburi om mitt konto där , har bara några hundra tusen låtit sitta kvar på detta konto , men nyfikna som de är ,, men tror inte Thaibanker svara , deras sekretess är nog betydligt mer strikt

Din svenska bank vet inte om dina utländska förehavanden och har heller inte med dem att göra, således ställer de inga frågor.

Skatteverket däremot skulle kunna ställa frågor. Men du kryssar väl sanningsenligt i rutan att du har utländska tillgångar i din deklaration?

Varför skickar du inte in din svenska deklaration. Noll i inkomst. Då får du lägsta taxan.

Du kan ju leva på kapital eller gåvor från andra. Det är inte inkomst.

Jag vill inte ljuga. Men helt klart så skulle jag kunna det.
Svensken älskar ju att betala skatt och försörja andra, så kanske man skulle göra skattebetalarna en tjänst och låta dom stå för kalaset :)

Din svenska bank vet inte om dina utländska förehavanden och har heller inte med dem att göra, således ställer de inga frågor.

Skatteverket däremot skulle kunna ställa frågor. Men du kryssar väl sanningsenligt i rutan att du har utländska tillgångar i din deklaration?
Fråga kan de men det lär inte bli några svar utan en thai domstol som beordrar det.
Sverige har inget avtal med Thailand på det området.
Svensk myndighetsutövning i Thailand är totalförbjuden. Du får inte ens vittna i ett mål i svensk domstol per telefon eller video från Thailändsk mark. Du får alltså inte ens ha telefonkontakt med polisen i Sverige från Thailändsk mark om det innebär någon form av myndighetsutövning som förhör o liknande. Gäller mot alla myndigheter.
Informativt går bra men inte myndighetsutövning.

Håller inte med där hela vägen.
Det finns redan en lagstiftning som anger hur mycket pengar du får föra ut utan kontroll. När du gör utlandsbetalningen måste du också redovisa vart pengarna går till. Både på Nordea, Handelsbanken och Swebank som jag känner till.

Det finns redan lagstiftning som förbjuder dig förvara kontanter, och ädelmetaller i bankfack o liknande. All måste vara öppet o redovisat för staten.

Jag har också Swedbank och har fått info att det snart kan dyka upp ett formulär som ska fyllas i.
I Norge har jag gjort det 2ggr redan.
Min syster blev tvungen gå ned till Swebanks kontor att signera ett dokument för det, med hot att de blockar hennes konto annars. Vet inte varför riktigt. Dålig förklaring hon gav. På Nordea räcker det med digital signering med bankid. Kanske hon inte såg det alternativet och trodde.

Liknande trådar

G
Svar
119
Visningar
10 K
Norrbaggen
N

Tillbaka
Topp