Vad F håller våra banker på med

De ställde även frågor om mitt utlandskonto dvs mitt Thaikonto ,de frågade i vilket syfte jag avsatte medel där . så detta med att alla får samma frågor och att de inte kan se utlandsbetalningar är helt fel , det kan de och vill kontrollera

Njaaa , fn vet om du kan ge fn i detta , de skriver klart att om du inte svarar och skriver under med ID så kommer de att låsa samt avsluta kontot , Swedbank kan fara åt hillvitte skall jag se till nästa vecka , Är sååå djäkla nöjd att mina slantar seglar under radarn :beer:

Att Swedbank i alla fall utåt följer de krav som lagen om penningtvätt tvingat fram samt Finansinspektionens föreskrifter känns verkligen som de absolut minsta problemen med den banken...

Hade du sett till att ha tillgångar värda tillräckligt mycket för att banken skulle bry sig om du stannade som kund eller inte hade säkerligen alternativ erbjudits vid personliga möten och utan några otrevliga papper som går att spåra ;)

Penningtvätt och terroristfinansiering... hört talas om det?

Du har väl en Kalle Anka bank om de ställer irrelevanta frågor. Vart pengarna kommer ifrån och om du har för avsikt att skicka pengar utomlands är högst rimliga frågor.

Hur mycket du sätter in eller sparar är irrelevant...
Jaha , Och Swedbank är ju själva duktiga på detta med penningtvättsaffärer

De ställde även frågor om mitt utlandskonto dvs mitt Thaikonto ,de frågade i vilket syfte jag avsatte medel där . så detta med att alla får samma frågor och att de inte kan se utlandsbetalningar är helt fel , det kan de och vill kontrollera
Jag fick ingen fråga Ang mitt thaikonto, däremot konstaterade dom att jag skickat pengar och om jag har för avsikt att fortsätta med det.
Ville åxå veta om det va varje månad, och hur mycket.

Fråga kan de men det lär inte bli några svar utan en thai domstol som beordrar det.
Sverige har inget avtal med Thailand på det området.
Svensk myndighetsutövning i Thailand är totalförbjuden. Du får inte ens vittna i ett mål i svensk domstol per telefon eller video från Thailändsk mark. Du får alltså inte ens ha telefonkontakt med polisen i Sverige från Thailändsk mark om det innebär någon form av myndighetsutövning som förhör o liknande. Gäller mot alla myndigheter.
Informativt går bra men inte myndighetsutövning.
Japp, det var vad de sade till mig på Bangkoks bank kontoret Pattaya Central Festival , vilket är mitt kontor , mycket trevliga mot mig där ,och sade att vi lämnar inga uppgifter till utländska baner , men till Thailands myndigheter gör det detta . Självklart sade jag Gott .
Hon skrattade gott åt min förnöjsamhet tjejen ,
Gillar detta hos Thailand ,ge fingret åt Svenska kontrollerande myndigheter :beer:

Japp, det var vad de sade till mig på Bangkoks bank kontoret Pattaya Central Festival , vilket är mitt kontor , mycket trevliga mot mig där ,och sade att vi lämnar inga uppgifter till utländska baner , men till Thailands myndigheter gör det detta . Självklart sade jag Gott .
Gillar detta hos Thailand ,ge fingret åt Svenska kontrollerande myndigheter :beer:

Så att Thailands banker lämnar ut uppgifter till Thailands myndigheter är helt ok och en självklarhet men om Swedbank lämnar ut uppgifter till svenska myndigheter så är det helt fel? Jag är lite nyvaken och trött men följer inte alls logiken i detta :(

Så att Thailands banker lämnar ut uppgifter till Thailands myndigheter är helt ok och en självklarhet men om Swedbank lämnar ut uppgifter till svenska myndigheter så är det helt fel? Jag är lite nyvaken och trött men följer inte alls logiken i detta :(
Vad jag menar är att jag skall kunna spara var jag vill och i vilket land jag vill utan insyn , Var och en är sig själv närmast vet du väl :rolleyes: , Och att hota om att stänga mitt konto är att gå väl långt i ett land som skall vara fritt och demokratiskt , skall kanske slantarna sedan exproprieras och rätt in till statskassano_OThailand fö. är en diktatur som du vet

Jag fick ingen fråga Ang mitt thaikonto, däremot konstaterade dom att jag skickat pengar och om jag har för avsikt att fortsätta med det.

Du ser vad fn har de med detta att göra , de ser ju att slantarna är skattade från din arbetsgivare , Hur mycket de skickar och till vem skall de inte ha att göra med

Att Swedbank i alla fall utåt följer de krav som lagen om penningtvätt tvingat fram samt Finansinspektionens föreskrifter känns verkligen som de absolut minsta problemen med den banken...

Hade du sett till att ha tillgångar värda tillräckligt mycket för att banken skulle bry sig om du stannade som kund eller inte hade säkerligen alternativ erbjudits vid personliga möten och utan några otrevliga papper som går att spåra ;)
Varför spara i Svensk bank

Du ser vad fn har de med detta att göra , de ser ju att slantarna är skattade från din arbetsgivare , Hur mycket de skickar och till vem skall de inte ha att göra med
Säger inte emot dig, gillar inte känslan av att bli övervakad och kontrollerad.

Det är otrevligt med frågor som dyker upp och liknande ibland hos bankerna men med tanke på hur mycket terrorism och skit som finansieras över gränserna idag ska vi nog kanske vara lite tacksamma om detta kan stöta på patrull ibland.

Thailand har faktiskt riktiga terrorister, organiserade sådana i södra delen av landet. Många länder har otrevliga terrorgrupper idag som finansieras över gränserna och sedan resten av skiten med trafficking, drogsmugglingar, vapen och allt möjligt så jag är faktiskt inte helt säker på att vi vanliga hade uppskattat hur världen såg ut om det var ännu enklare att finansiera grupper som inte vill oss väl.

Sverige är faktiskt inte helt utanför världen av terrorister och organiserad brottslighet även om vi ibland vill tro det. Vi ligger rätt dåligt till när det gäller den biten tyvärr och allt som lämnar detta landet har inte ett gott uppsåt.

Det är otrevligt med frågor som dyker upp och liknande ibland hos bankerna men med tanke på hur mycket terrorism och skit som finansieras över gränserna idag ska vi nog kanske vara lite tacksamma om detta kan stöta på patrull ibland.

Thailand har faktiskt riktiga terrorister, organiserade sådana i södra delen av landet. Många länder har otrevliga terrorgrupper idag som finansieras över gränserna och sedan resten av skiten med trafficking, drogsmugglingar, vapen och allt möjligt så jag är faktiskt inte helt säker på att vi vanliga hade uppskattat hur världen såg ut om det var ännu enklare att finansiera grupper som inte vill oss väl.

Sverige är faktiskt inte helt utanför världen av terrorister och organiserad brottslighet även om vi ibland vill tro det. Vi ligger rätt dåligt till när det gäller den biten tyvärr och allt som lämnar detta landet har inte ett gott uppsåt.
Nu blir det snart en fråga om politik och ansvarsfrågan i detta om terrorism i vårt land , om vi fortsätter denna fråga så har vi snart en till politiskt tråd , så jag väljer att inte kommentera detta :beer:

Ja det undrar jag med ibland så har börjat flytta ut lite pengar och Swedbank idag används mest för lönekonto och lite lösa pengar ifall jag behöver köpa loss något eller liknande och behöver pengarna idag.
Samma här , tyvärr så ser de att jag jobbar in lite väl mycket från olika håll , och sen skickar slantar till andra konton , inte bara till Thailand , Även om de vet att slantarna är skattade så skall de tydligen ha full koll på vart och i vilket syfte , jag säger bara , skit ner Er, det får de aldrig veta :p

Man får numera samma frågor om man skickar pengar till utlandet via TranserWise.
Vad skall pengarna användas till?
Bara att gilla läget.
Någonstans ska löner och pensioner betala ut till.
Inte ens alltid man kan välja, utbetalaren har sina egna banker.

Du är rolig du... thai som övervakar varje steg du tar med CCTV. Thai goverment som kan spärra vilket bankkonto de vill, närsomhelst utan att informera dig innan.

Men fy för Sverige som ställer några frågor...

Nu blir det snart en fråga om politik och ansvarsfrågan i detta om terrorism i vårt land , om vi fortsätter denna fråga så har vi snart en till politiskt tråd , så jag väljer att inte kommentera detta :beer:

Ja det var inte syftet. Utan mest att jag förstår varför banker och stater vill ha mer koll nu för tiden. Förstår också att det är väldigt otrevligt och även jag tycker att det är otrevligt när staten kommer med nya förslag om övervakning i princip dagligen... Varenda krona ska kontrolleras trots att man jobbar, skattar och gör rätt för sig varje dag.

Minnet sviker... var det inte någon för ca 1 år sedan som skulle ha bort alla sina pengar från skitlandet Thailand. För där kan man inte lita på systemet...

Känns som ett klassiskt syndrom... Gammal bitter man som gnäller på det senaste han råkat ut för...

Liknande trådar

G
Svar
119
Visningar
9 K
Norrbaggen
N

Tillbaka
Topp