Vart vi håller till i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Här kommer ett ännu bättre tips till Er 2 matadorer. "ge f*n i att gifta Er med falangtanter" Det kommer inget gott av det ändå... De tog Era bästa år, låt dom inte ta de resterande oxå.

Skaffa Er en trevlig thaikvinna, ge f*n i som Lunkan att sätta etiketter på dom bara, ge dom en chans att visa vem de är, så hittar ni mängder av guldkorn härnere.

Lunkan, du kommer när du väl får arslet ur vagnen och flyttar hitner se dina olika fördomar flyga all sin väg. Livet är bra mycket mer mångfacetterat än vad du ger sken av. Härnere kan du aldrig förenkla livet så som du gör. Ge det en chans, satsa med hjärtat istället för med din kalkylator.

Jag säger bara, "secka madammer du hittar härnere" Ge bara fan i att ta "upplysning" på alla som du möter. De kanske inte har spelat i landslaget, men de duger gott ändå, jag lovar.
Detta sagt av en som gav det chansen..
;D ;D ;D ;) ;) ;)
Nu har du fått en hel del om bakfoten... :)
T ex:
/Etiketter sätter jag på folk EFTER att de visat vad de går för :)

/Det är inte jag utan läkarna som är söliga. Jag är van att fixa saker snabbt, så om det bara hade berott på mig, så hade jag flyttat för länge sedan. Fast det är inte så lätt för dem, för jag har en Se-på-fan-gen :) (=cepophen-P) som gör det svårare att få till knäna.

/Jag har aldrig varit gift med varken falangtanter eller någon annan.
/MEN det beror INTE på att de skulle behöva ha spelat i landslaget - Jag har tackat Nej till en sådan :) - utan svårigheten är att hitta någon som passar HYFFSAT till BÅDE mitt extremt seriösa "jobbarjag" och mitt ibland extremt skämtsamma "privatjag". Och så behöver de vilja bo hyffsat enskilt i naturen. Nivån behöver INTE vara särskilt hög, men de behöver försöka göra sitt bästa gällande viktiga saker =De kan varken röka eller supa, för då gör man inte sitt bästa... :)

---
MEN jag har en viss förståelse för att du tror en del av ovan.
(((Förr sa jag sällan något, utom då jag tyckte det var viktigt - INTE av blyghet, för jag hade inga problem att prata inför mycket folk, men jag hade oftast inte lust bara, så de hade väldigt svårt att få mig att ge mer än enstaviga svar :) då jag blev intervjuad på TV första gången. Då gällde det bara mig själv. Men då jag började leda en förening, så ville vi ha "gratisreklam". Först ville radio inte intervjua mig, men en i klubben tjatade och till slut gick de med på det. Då hade jag förberett vad jag skulle säga, så reportrarna tyckte det var bra. Sedan var det DE, som då och då bad om att jag skulle komma tillbaka på intervjuer :) (Reportrar tycker ju inte det är särskilt intressant om man säger "Vi siktar på att bli bättre", men de vill ha uttalanden som t ex "Vi ska upp i div I", "Vi tänker bli en av Sveriges 10 bästa ungdomsklubbar" eller så berättade jag ovanliga saker som t ex om de udda träningsmetoderna, som många idiotförklarade - innan de fick se resultaten... :)

Lunkan min vän,

Glöm inte att ju äldre du blir ju mindre blir utbudet av kvinnor.
Ibland (ofta) försöker du leva på gamla meriter.. dax för dig att vakna till, du är inte 25år längre..

Skrev du inte någonstans att "din tjej/kvinna" börjat titta åt andra håll än ditt?

"ulle " sa:
Lunkan min vän,

Glöm inte att ju äldre du blir ju mindre blir utbudet av kvinnor.
Ibland (ofta) försöker du leva på gamla meriter.. dax för dig att vakna till, du är inte 25år längre..

Skrev du inte någonstans att "din tjej/kvinna" börjat titta åt andra håll än ditt?
Ja, visst blir jag äldre jag också.

Fast att "min" börjat leta annan beror på att min knäoperation dragit ut mycket på tiden p g a läkarna, och att hon tycker att hon har problem att vänta längre p g a att hennes biologiska klocka närmar sig att bli för mycket för att kunna få (två) barn.

Det är inte så gamla "meriter".
(((I Thailand vet man ju inte hur mycket som beror på plånboken, men fyra SVENSKOR har typ "friat" bara under tiden jag har knäskadad då jag knappt varit ute bland folk. Två av dem under 30 år.)))

Efter det blev känt att jag (kanske) är ledig, så har det dykt upp en hel del "intresseanmälningar" ända ner till så ungt, som en 20-åring (=alldeles för ungt för mig). Vet inte varför. Kanske för att jag ser ganska mycket yngre än vad jag är. (En del av dem, som inte sett mig i verkligheten utan bara på foto, har sagt att de vill ha nytaget foto, för de tror inte att det kan vara en 57-åring, men fotona var nytagna :)
Några kanske tror att jag har en massa pengar, vilket jag INTE har - tror jag :)
(((Vet inte alls själv vad jag får ihop, för det mesta jag har är mycket svårvärderat, för vad t ex priset på mitt hus blir kan vara vad som helst mellan att bara täcka lånet till 3-4 x det, beroende på om 0 eller minst två spekulanter dyker upp, som vill bo så här enskilt. Och så behöver de såklart ha pengar att köpa för också :) Två har redan sagt att de vill köpa kåken "för så mycket som banken säger OK till", men tveksamt om de får låna vad jag vill ha.)))

Intresset kan INTE bero på snygghet, för jag ser bara "medel" ut. Deras intresse kanske beror mycket på att de vet att jag inte går på barer och köper sex... :)

Lunkan.

Tro mig när jag säger att jag lider med dig angående dina väntande knä-operationer.. det är tråkigt att veta att allt beror på svenska sjukvården, och att du inte mår väl av att vänta.. tro inget annat.. /ulle

"ulle " sa:
Lunkan.

Tro mig när jag säger att jag lider med dig angående dina väntande knä-operationer.. det är tråkigt att veta att allt beror på svenska sjukvården, och att du inte mår väl av att vänta.. tro inget annat.. /ulle
Tackar.

(((Fast mentalt mår jag bättre än de flesta. En knäpp försäkringshandläggare, som aldrig träffat mig, sa då vi pratade i telefon:
-Det hörs att du inte har några stora problem.
!!! :)
Så jag fick ingen försäkringsersättning, fastän jag var försäkrad! :(
Och läkarna, som kollade då, var samma skit. De skrev inget skadeintyg, fastän även jag som lekman kan se skadan tydligt på röntgenplåtarna!!! Och då jag fick "operationsläkaren" så var det för sent juridiskt.)))

Fast det var inget roligt att "min" inte vill/kan vänta längre :(
Det är så svårt att hitta någon, som passar båda mina olika sidor, så det tar kanske 10-20 år att hitta, och då blir det lite väl sent att bilda familj :)

"legolas " sa:
Lunkmannen, ibland skulle jag önska att du verkligen LÄSTE de guldkorn du får slängda åt ditt håll. Inte kasta dig över och gå i svaromål. Läs mitt inlägg det är precis på spiken det som handlade om dig.

Ge livet en chans, skit i om folk är kända, berömda och fan och hans moster. Det finns kanonmänniskor att lära känna....
jag håller på dig Lunkan.......

Helt rätt legolas, man måste våga chansa någon gång här i livet. Det gjorde jag och det kunde inte ha blivit bättre.

"legolas " sa:
Lunkmannen, ibland skulle jag önska att du verkligen LÄSTE de guldkorn du får slängda åt ditt håll. Inte kasta dig över och gå i svaromål. Läs mitt inlägg det är precis på spiken det som handlade om dig.

Ge livet en chans, skit i om folk är kända, berömda och fan och hans moster. Det finns kanonmänniskor att lära känna....
jag håller på dig Lunkan.......
Legolasmannen, ibland skulle jag önska att du verkligen LÄSTE :)
Jag skrev ju att jag tackat NEJ till det DU hävdar att jag är intresserad av...
(((Dels har jag känt några halvkända sporttjejer, en då känd fotomodell. Även en sporttjej vars båda föräldrar är kända politiker respektive Civil olydnadsledare! :) De få, som varit NÄRMAST att satsa på, är INTE ett dugg kända.)))

Om du läser vad jag skrev i förra inlägget, så ser du att det inte alls var på spiken, möjligen fanns det så det räcker till en nubb :)

"legolas " sa:
(från förrut).
Härnere kan du aldrig förenkla livet så som du gör.
Du har skrivit att jag tänker för mycket på lösningar, men sedan skriver du som citatet - Så hur ska du ha det? :)

Visst räknar jag med att det blir problem - det är ju därför jag letar efter lösningar till dem... :)

Bygget och företagsstarten* blir det säkert strul med. "Inkörning" med thaifamiljen räknar jag också med blir en del jobb.

*Eventuellt låter jag mitt svenska företag starta en filial i Thailand till att börja med, och väntar ett tag med att starta Thailänskt företag. Får se om jag bryr mig om att ha en bunt thailändare anställda.

Med undantag för OM jag har thai anställda, så EFTER att ovan är ordnat, så tror jag att det är hyffsad chans - just för att jag försökt tänkt innan problemen uppstår :) - att det inte blir så mycket mer strul än vad det är i Sverige. För om jag håller mig mest hemma i skogen, så kan väl mitt liv bli hyffsat enkelt - om jag lyckas hålla mig undan från ormar och tigermyggor? :)

"legolas " sa:
Puh!!!

Jodå jag förstår att du har MYCKET oroande och problem framför dig att lösa, inget snack om den saken.
Det finns verkligen en hel drös med folk som egentligen är och har varit i din situation tror jag. De har byggt hus härnere, de har startat företag här nere, och vi är många som har träffat kvinnor härnere och bor här.

Men du skriver så himla mycket om allting, kanske bra att du får det på pränt och så, säkert OK. men det oroar mig sättet du söker lösningar på... Jag tror för egen del Lunkan att du skall beta av folk som du vet har gjort det du vill. LYSSNA på dem. argumentera inte, bara lyssna och lär.

Och sedan så har du en gubbe för varje situation, så du kan finfördela problemen och skapa lösningar. jag i alla fall känner att du nästan har ett helvete framför dig med det du vill uppnå. Jag menar, att handla in mark, skaffa dig ett hus och träffa en kvinna. Det måste inte vara så himla avancerat....Kör på...... Kanske du borde koncentrera dig på att träffa en kvinna först, eller hur??
och sedan så löser sig än det ena än det andra....
Men det skall bli kul att se hur det går för dig, hoppas att det går bra och du inte blir besviken bara...
Jag gör ju inte mycket annat än frågar och lyssnar både på thai (="My spies" som"min" thai kallade dem) och faranger. MEN för att det ska vara vits att lyssna, så behöver det ju vara svar, som är BRA att använda. Råd typ "Sup och köp sex" tycker jag inte är särskilt användbara. Inte heller "Kör på" :) Det är ju att skaffa sig ONÖDIGA problem...
= Som talesättet:
Dumma lär sig inte ens av egna misstag
Kloka lär sig av egna misstag
Visa lär sig av andras misstag.

Därför frågar jag runt för att inte behöva få en massa onödiga strul.

---
Har du missat det?
Frun var nära klar,
och den thai familjen har även skogsmark (skogsbryn mot risfält och å/flod), som passar för att bygga hus väldigt enskilt. Efter thaimått alltså - efter mina är det "alldeles intill" :)
(Två 50 meter bort åt ett håll, men skog emellan. Inga grannar alls åt de andra hållen. Men jag är van med halv kilometer till närmsta granne.)
Det hade gått så långt att hon och jag skissade på husplaneringen.
Men planerna (för-)stördes av att svenska läkarna är söliga på att fixa till mitt knä, och hon börjar få bråttom innan det är för sent för henne att få barn, så DÄRFÖR har hon börjat leta efter någon annan...
(((Men hon har också problem att hitta någon, som har den blandning av olika sidor som hon vill ha :) (T ex så valde hon bort en mycket seriös och ivrig tysk professor (ganska rik) bara för att hon tyckte han är för tråkig.)))

Så jag gjorde - såklart för jag har jobbat en del som organisationskonsult :) - sakerna i rätt ordning, men fruämnet försvann (troligen) så jag behövde börja leta igen.

Jag vill hitta fruämnet FÖRST, eftersom det har stor betydelse för var i Thailand det passar bra att bosätta sig. Först tänker jag INTE bygga, utan först lära känna "fruämnet" mer före husbygge. Jag behöver ändå bo bland thai ett tag i början, för att lära mig prata thai begripligt innan jag bosätter mig enskilt någonstans. Den första tiden sker lämpligast i närheten av var husbygget blir, så man då redan känner folk i trakterna.

F ö brukar jag INTE oroa mig,
utan jag försöker bara kolla saker, så att man sedan inte behöver oroa sig, eftersom det har mycket större chans att inte bli en massa strul då :)

hejsan finns i närheten av prathai ca 7-8 km utanför i en liten by som heter Ban Kwao ej säker på hur det stavas men nåt sånt nån annan här på forumet i närheten

;D Ca fyra mil från frugans hus , där jag bodde i 8 mån samt bor när vi är "hemmavid" som hon kallar det , själv har jag alltid mitt hjärta i Sverige men mitt hem idag är Pattis ;D

Några mil norr om Korat Jonas , där ligger Phrathai ;)

"Lunkan " sa:
Tackar.

(((Fast mentalt mår jag bättre än de flesta. En knäpp försäkringshandläggare, som aldrig träffat mig, sa då vi pratade i telefon:
-Det hörs att du inte har några stora problem.
!!! :)
Så jag fick ingen försäkringsersättning, fastän jag var försäkrad! :(
Och läkarna, som kollade då, var samma skit. De skrev inget skadeintyg, fastän även jag som lekman kan se skadan tydligt på röntgenplåtarna!!! Och då jag fick "operationsläkaren" så var det för sent juridiskt.)))

Fast det var inget roligt att "min" inte vill/kan vänta längre :(
Det är så svårt att hitta någon, som passar båda mina olika sidor, så det tar kanske 10-20 år att hitta, och då blir det lite väl sent att bilda familj :)

Anmäl dom till förvaltningsrätten, du har tid att skriv då du väntar på Operation.
Dom finns under www.lagen.nu

Sant ... och det pga ... lämnar frågan öppen, tror kanske Phonta har svaret ;)

Vem har påstått detta::::

det för sent juridiskt.)))

Kommer säkert från försäkringsbolaget, jaga dom bara JAG hejar på dig.
Om inte annat så lär du dig säker något av detta.

Angående hur det är att bo i Thailändska obygden det vet Phonta, han skulle bo där resten av sitt liv, han stod ut i 8 mån. Så tänk dig för innan du lovar någon madamm hur du skall göra. Talesättet är så lång från hennes familj som möjligt, dock minst 400 km

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp