Vart vi håller till i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Var ligger det på kartan?

Det er riktig som Phonta sier. Plassen ligger like ved Prathai og
er ca 80 km nordöst for Korat.
Långemann har også rett i at Ban Ngo Ruam ikke finnes på kartet fordi
byen er så liten.
Noe verre er det at fruen nå sier at " Ngo Ruam" betyr kvelerslange!
Altså en plass hvor det tydligvis befinner seg (eller har gjort) kvelerslanger.
Jeg skulle gjerne ha vetat om dette på forhånd :)

"Kycklingen " sa:
Förr om åren så var det bara Chiang mai som gällde, dom sista åren så har det även blivit Pattaya.
Och alltid några dagar i Bangkok pga familjeanknytning.

Dom sista 3 resorna har det blivit Phuket och kao lak också, resan som är inplanerad D 23/11 börjar vi i CM och avslutar i Phuket.

Blir nog Phuket hela tiden den här gången Kanske till Kalasin över Songkran

"bson " sa:
Å va fn betyder kvelerslanger?

Ja Ngo Luam som det uttalas betyder Pytonorm, och de stackarna som finns i dessa trakter, är väldigt små om man jämför med skräckbilderna ifrån djungeln, där dom får växa upp ifred.

Här i Isaan så körs dom över, eller hackas i bitar redan i ung ålder, så INGA pytonormar i Isaan blir längre än kanske maximalt 3 meter och smala som ett för litet skitrör ifrån toaletten... Men oftast blir dom kanske 1,5 meter, så inget att bry sig om alls....

så INGA pytonormar i Isaan blir längre än kanske maximalt 3 meter och smala som ett för litet skitrör ifrån toaletten...

Och trots den "Store" legolas uttande som ovan så blev för ett par tre år sen en Thaikvinna dödad samt uppäten av just en dylik liten skirsmal 1,5 m pyton ..

Nä, den var ca fem meter och grov som min .............. och det är grovt .. ;D

I vår by hittades för 16 månader sen två ormar i bevattningskanalen , inga små saker kan jag säga , de flyttades till en säkrare plats av militären, alt såldes till nån djurpark , de var sora ,betydligt mer än tre meter och djäkligt grova ......

"Phonta " sa:
så INGA pytonormar i Isaan blir längre än kanske maximalt 3 meter och smala som ett för litet skitrör ifrån toaletten...

Och trots den "Store" legolas uttande som ovan så blev för ett par tre år sen en Thaikvinna dödad samt uppäten av just en dylik liten skirsmal 1,5 m pyton ..

Nä, den var ca fem meter och grov som min .............. och det är grovt .. ;D

I vår by hittades för 16 månader sen två ormar i bevattningskanalen , inga små saker kan jag säga , de flyttades till en säkrare plats av militären, alt såldes till nån djurpark , de var sora ,betydligt mer än tre meter och djäkligt grova ......

jag pratar om i allmänhet Phonta om du förstår det talesättet, eller skall jag förklara närmare för dig. Dina 8 månaders läsande i tidningarna gör dig till ingen vidare expert, och definitivt ingen som skall snacka ner andra som varit här FULLTID i åratal....

Hade du varit utanför dörren lite oftare de stackars månaderna som du klarade här uppe, så hade du också sett att för varje 30 st ormar på 1,5 meter, så kanske du fick glädjen att se en stackare på 3 meter.

Att dom lyckligtvis kan hitta någon enstaka orm med lite bättre storlek är bara glädjande, men definitivt inget tecken på att det i Isaan finns speciellt många av dom.

Snacket om att en kvinna blev uppäten i Isaan av en orm.. hahahahahahahahahahahah!!!! Läs mer tidningar Phonta!!

ps. vem är nu denne legolas som du envetet pratar om hela tiden...

O valaken även om du sitter där i din håla i no where så gör ju det inte dig till expert även om du varit där.i flera år...

Legolas, var det inte ett spattigt gammalt ök en gång i tiden? Han föll kanske för tidens tand, slaktmasken fick göra nytta.

Beträffande Legolas och Cumulus så förnekar han ju allt som oftast att han (Cumulus) vet vem Legolas samt även "mackes" är , detta är typiskt en man som drabbats av
"personlighetsklyvning" , han lever med en kropp i två personligheter helt enkelt. Ena dagen är han den store travaren Legolas , då syns han ej heller på detta forum , efter ett par dagar ikläder han sig rollen som "Cumulus" den allsvetande .. Detta är inget att skämta om , tråkigt att han drabbats av denna så kallade personlighetsklyvning .

Eller kanske mer som ett Docktor Jäkel &Mister Hyde syndrom ;D

"cumulus " sa:
jag pratar om i allmänhet Phonta om du förstår det talesättet, eller skall jag förklara närmare för dig. Dina 8 månaders läsande i tidningarna gör dig till ingen vidare expert, och definitivt ingen som skall snacka ner andra som varit här FULLTID i åratal....

Hade du varit utanför dörren lite oftare de stackars månaderna som du klarade här uppe, så hade du också sett att för varje 30 st ormar på 1,5 meter, så kanske du fick glädjen att se en stackare på 3 meter.

Att dom lyckligtvis kan hitta någon enstaka orm med lite bättre storlek är bara glädjande, men definitivt inget tecken på att det i Isaan finns speciellt många av dom.

Snacket om att en kvinna blev uppäten i Isaan av en orm.. hahahahahahahahahahahah!!!! Läs mer tidningar Phonta!!

ps. vem är nu denne legolas som du envetet pratar om hela tiden...

Jag tycker du är en djäkla fjant Legolas , att du som Cumulus skulle känna till så mycket om mig samt mitt liv i Isaan är ju befängt , du är ingen annan än Mackes bundsförvant LEGOLAS den store travaren ............ Dessutom så kan du knappast se mer ormar under dina cycelturer än vad jag gjorde under mina nattliga jaktturermed bössa och svärfär i Isaanskogarna ... Lägg ner , min kunskap om Isaans vilda djur samt natur står långt över dina kunskaper om att anordna luncher på restaurangen i Ingenmanslandet ........... Hälsa den trevliga Ingemar ...Han var ju även han där ;D ;D ;D ;D ;D ;D

"cumulus " sa:
Ja Ngo Luam som det uttalas betyder Pytonorm, och de stackarna som finns i dessa trakter, är väldigt små om man jämför med skräckbilderna ifrån djungeln, där dom får växa upp ifred.

Här i Isaan så körs dom över, eller hackas i bitar redan i ung ålder, så INGA pytonormar i Isaan blir längre än kanske maximalt 3 meter och smala som ett för litet skitrör ifrån toaletten... Men oftast blir dom kanske 1,5 meter, så inget att bry sig om alls....

Det är et nöje at läsa om erfarenheter från er som har varit i Isaan över längre tid.
Pytonormar tycker jag i alla fall bettre om enn giftormar.
Hoppas dom inte blir för långa på våran mark.
Vi har presis kjöpt 23 rai på en fin plats brevid ett vattenreservoir.
Någon som har erfarenhet om at bo brevid et vattenreservoir?
Fördelar och nackdelar...

image.jpg

"Phonta " sa:
Jag tycker du är en djäkla fjant Legolas , att du som Cumulus skulle känna till så mycket om mig samt mitt liv i Isaan är ju befängt , du är ingen annan än Mackes bundsförvant LEGOLAS den store travaren ............ Dessutom så kan du knappast se mer ormar under dina cycelturer än vad jag gjorde under mina nattliga jaktturermed bössa och svärfär i Isaanskogarna ... Lägg ner , min kunskap om Isaans vilda djur samt natur står långt över dina kunskaper om att anordna luncher på restaurangen i Ingenmanslandet ........... Hälsa den trevliga Ingemar ...Han var ju även han där ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Phont ! Nu får du snart frågan vem Ingmar är, det är en följd av syndromet ??L-s

"Norrbaggen " sa:
Det är et nöje at läsa om erfarenheter från er som har varit i Isaan över längre tid.
Pytonormar tycker jag i alla fall bettre om enn giftormar.
Hoppas dom inte blir för långa på våran mark.
Vi har presis kjöpt 23 rai på en fin plats brevid ett vattenreservoir.
Någon som har erfarenhet om at bo brevid et vattenreservoir?
Fördelar och nackdelar...

Nackdelarna ska väl just vara att det kan finnas en del orm där

"Phonta " sa:

Du har en förmåga att bli otrevlig Phonta, det imponerar INTE på någon annan. Och allra minst imponerad är moderatorn som är satt att moderera dina inlägg. Undvik helst personangrepp och kalla folk för fjant, det är nummer 1 för din del. Detta kanske moderatorn kan göra nåt åt tror jag säkert!!

Nummer två är att mina kunskaper om dig som person kommer härifrån forumet. Du har själv sagt att du bott däruppe i 8 månader innan du gav upp, och drog med dig din fru, och skiljde henne från sina barn, och flyttade ner till asfaltsdjungeln.... Dina egna ord!!!

Jag tror faktiskt att du har rätt i när det gäller jakt och slakt av vilda djur, att du är mycket mer kunnig än vad jag är. Detta gör dock inte mig blind,, och 8 års boende är något mer än 8 månaders boende tycker jag... Det är du som kallar dig expert inte jag!!!

Jag kan tyvärr inte hjälpa att jag har rätt, och du har fel om detta med de små pytonormarna i Isaan, var inte arg på mig för det.. lär dig istället...

Lycka till med humöret!!!!

"Långeman " sa:
Phont ! Nu får du snart frågan vem Ingmar är, det är en följd av syndromet ??L-s

Det är ju så himla underbart med dessa två gubbarna "Lång och lerhalm" att dom sätter epitet och namn på mig. Och hela tiden tjötar i motvind.... Ni vet inte vem jag är, ni har ingen aning faktiskt.... hahahahaha!!!!

Och vem fan e nu Ingmar då????? mackes, legolas och Ingmar, är detta jag alla 3, eller mina kompisar eller bara främlingar????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp