Vad göra i pattis förutom att hänga i barer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Ja man kan fixa med huset, fixa i trädgården, ja så mycket fixa man kan göra i Isan men bara jobb inget nöje. Jag kommer inte hem efter 4 veckor på sjön för att jobba.
Själv går jag så gott som aldrig på barer som fokuserar på tjejer, jag går på ställen med bra liveband eller på restaurang med nån god mat vilket det finns gott om här.
Har bara gått ut en gång i Pattaya denna gång tog med farsan, hans tant plus tjejen och kollade på Isaan koncert.
Gillar man motorsporter finns det gott om dom har Jetski, Gocart, motorcross, Enduro med guide, ATV bana, bana för rally med 4 hjulsdrivna pickups.
Lägga sig på stranden är rätt skönt, finns mängder av turistattraktioner, gå ner sätta sig på nåt cafe på nån fin gata finns mängder av dom utan några barer, gå på bio brukar jag göra par gånger per ledighet har en fin biograf på central och en på the avenue filmerna med Eng tal.
Visst finns det att göra men i längden. Jag har den fördelen att jag kan vara i Korat när jag känner för det eller i söder där jag kan utöva det ni kan i Städerna. Har lite maskiner så jag kan tillverka det man känner för.
Förstår dig men jag ser inte det som jobb att förbättra boendet eller påta i trädgården det är intresset som jag har. Jag håller på med lite av varje det beror på vad den dagen vill bjuda på.

PICT0845.jpg

"Farang53 " sa:
Visst finns det att göra men i längden. Jag har den fördelen att jag kan vara i Korat när jag känner för det eller i söder där jag kan utöva det ni kan i Städerna. Har lite maskiner så jag kan tillverka det man känner för.
Förstår dig men jag ser inte det som jobb att förbättra boendet eller påta i trädgården det är intresset som jag har. Jag håller på med lite av varje det beror på vad den dagen vill bjuda på.
Allt det du kan göra uppe i Isan kan vi göra här nere också, plus allt det andra som du inte kan göra...
Om en vecka får du ytterligare en anl till varför man inte vill bo i Isan...

Min dag normalt i Pattis, vaknar ca 06,30,cyceltur pa en timme med min fru, hem och ata ftukost , Ut och flyga Heli nan timme, traffar sen mina polare inom Rc .lunch med frugan hemma, tar det lugnt en stund efter
Maten ,laddar ackar for eftermiddagens flygningar , vid 16,00 lastar bilen med hund ,fru,sam flyget for dagen, ibland storre flyg ibland mindre.. flyger sen pa vart RC falt samt ater och tar en ol med alla trevliga kkllar ,fruarna sitter for sig sjalva och tjattrar ..klrund 20,00 kommer vi hem ,ibland ner pa stan,promenerar samt tar en coke eller en ol ......Hem sovs ,kanske kpra Big.bike till Rayong i morgon med Nomadganget ...
For de som tidigare diskurat pensioner sa har ja sa jag kan kopa vad jag vill i stort sett ,samt aven spara
Ett bra liv som jag ser det ....

"bson " sa:
Allt det du kan göra uppe i Isan kan vi göra här nere också, plus allt det andra som du inte kan göra...
Om en vecka får du ytterligare en anl till varför man inte vill bo i Isan...
Inte det här.
plocka kantareller.

kantarell.jpg

"Farang53 " sa:
Mycket snyggt skap Sadant dar gillar jag Holl pa mycket forut men tyvar inga maskiner att halla pa med

"hillmer " sa:
Mycket snyggt skap Sadant dar gillar jag Holl pa mycket forut men tyvar inga maskiner att halla pa med
Det finns överhandsfräsar som man kan modifiera och ha mycket nytta av dom. Rikt och planhyvel finns här att få tag i.
Frukt träd finns i norra delen av landet så det finns inga hinder utan bara viljan.

Ett av mina pagaende projekt, an Warbird 1800 mm med en bensinmotor som ger 2,7 hk

20140221_221803.jpg

"Phonta " sa:
Ett av mina pagaende projekt, an Warbird 1800 mm med en bensinmotor som ger 2,7 hk
Det påminner när man i ungdommen var ute med kompisarna och flög bensindrivna modellflyg.
Är det någon som har erfarenhet av helikoptrar som dom säljer här i landet har funderingar på en sådan och liten kamera har jag redan som skulle passa på en sådan. Skriv gjärna vilken modell man ska titta på som skulle passa för fotografering från luften.

"glimten66 " sa:
Ja det e väl bara cyckeln som blir bra på kort

Och i lampaffärer finns det nog olika "betjänter" att välja bland också ;).....synd att man skall se ner på bartjejer...många är faktiskt helt okey!!

"Farang53 " sa:
Det påminner när man i ungdommen var ute med kompisarna och flög bensindrivna modellflyg.
Är det någon som har erfarenhet av helikoptrar som dom säljer här i landet har funderingar på en sådan och liten kamera har jag redan som skulle passa på en sådan. Skriv gjärna vilken modell man ska titta på som skulle passa för fotografering från luften.
Thaiarna använde en helikopter som skulle smuggla in knark över muren till ett fängelse, men vakterna blev varsle ett surrande och kunde beslagta både knarket och helikopern, det kanske var inte så smart när allt kommer omkring.
Det finns i vissa affärer stort sortiment av dessa helikoptrar.

Pma mig om Heli i Thailand, jag flyger tre storlekar 450 .500 samt 600 , den större lyfter lätt en canon systemkamera...

Det finns allt att få samt går att få hjälp att lära sig flyga här i Nongprue/Pattis

"areeya " sa:
Och i lampaffärer finns det nog olika "betjänter" att välja bland också ;).....synd att man skall se ner på bartjejer...många är faktiskt helt okey!!

Ja många av tjejerna e faktiskt bra alla e inte golddiggers känner många som jag brukar ta en öl me

Man bör ha ett program som gör att man vet vad man skall göra nästa dag. Jag själv brukar ta min grötfrukost på terassen och kollar in på TV vad som hänt ute i världen. Vid 11 tiden tar jag en promenad efter stranden ca 3 km och har ett stamställe där jag hyr stol och tar in en soda. Jag brukar ha med mig en lunch som består av en rejäl rågmacka med pålägg och en termos med kaffe.
Efter att jag intagit lunchen blir det till att läsa dagstidningen Nation eller Bangkok Post, sedan har jag alltid med en bok som jag läser om tid finnes, många gånger kommer besökare där jag sitter och vi diskuterar världsproblemen blandannat. På stranden är det alltid folkliv med försäljare blandannat, som gör att det händer alltid någonting. På eftermiddagen blir det att gå till 7-11 och köpa en kaffe och någon kaka eller sandwich som jag tar ned till stranden. Vid tiden 15.00 eller 15.30 är det dax att ta den 3 km promenaden till bostaden och då blir det internet och TV , samt tillagning av en middag.
Jag anser det finns inga problem att få tiden att gå, problemet är att tiden går alldeles för fort.
När jag åker upp till byn i Isaan blir det andra rutiner, som man får anpassa sig till, där har jag också en hund som jag tar väl hand om och är bra sällskap också.
Det måste erkännas det är stor kontrast till livet på landet och Jomtien/Pattaya, men livet på landet har sin tjusning också, solnedgångarna över risfälten är helt fantastiska.
Det är mycket som är gratis i Thailand exempelvis nästan alltid soligt väder på molnfri himmel och man behöver inte frysa, och mycket trevliga människor som thaiarna är.
På landet väcks man vid 05.00 av tupparna ,hundarna samt traktorer, county truck, som åker ut till fälten, sedan kan det också vara någon som säljer varor och gastar i en högtalare som hörs flera kilometer.

Jag gör motsatsen ingen plan, eller jag sitter på båten dagdrömmer och planerar men den följs aldrig till fullo men nästan men mer spontant, rutin med samma upprepning skulle aldrig funka, gjort det en gång var skitkul göra det igen ooh så trist ;)
Kan ju inte ens ha sxx för länge blir ju tråkigt med samma upprepning så börjar tänka på annat ;)

Jönsson hade ju en plan. Fy farao va trista ni är. Bonjour tristes. Ska väl va två s och ett e på slutet som min hysteriska franskalärarinna skulle ha påpekat.

"Rong " sa:
Man bör ha ett program som gör att man vet vad man skall göra nästa dag. Jag själv brukar ta min grötfrukost på terassen och kollar in på TV vad som hänt ute i världen. Vid 11 tiden tar jag en promenad efter stranden ca 3 km och har ett stamställe där jag hyr stol och tar in en soda. Jag brukar ha med mig en lunch som består av en rejäl rågmacka med pålägg och en termos med kaffe.
Efter att jag intagit lunchen blir det till att läsa dagstidningen Nation eller Bangkok Post, sedan har jag alltid med en bok som jag läser om tid finnes, många gånger kommer besökare där jag sitter och vi diskuterar världsproblemen blandannat. På stranden är det alltid folkliv med försäljare blandannat, som gör att det händer alltid någonting. På eftermiddagen blir det att gå till 7-11 och köpa en kaffe och någon kaka eller sandwich som jag tar ned till stranden. Vid tiden 15.00 eller 15.30 är det dax att ta den 3 km promenaden till bostaden och då blir det internet och TV , samt tillagning av en middag.
Jag anser det finns inga problem att få tiden att gå, problemet är att tiden går alldeles för fort.
När jag åker upp till byn i Isaan blir det andra rutiner, som man får anpassa sig till, där har jag också en hund som jag tar väl hand om och är bra sällskap också.
Det måste erkännas det är stor kontrast till livet på landet och Jomtien/Pattaya, men livet på landet har sin tjusning också, solnedgångarna över risfälten är helt fantastiska.
Det är mycket som är gratis i Thailand exempelvis nästan alltid soligt väder på molnfri himmel och man behöver inte frysa, och mycket trevliga människor som thaiarna är.
På landet väcks man vid 05.00 av tupparna ,hundarna samt traktorer, county truck, som åker ut till fälten, sedan kan det också vara någon som säljer varor och gastar i en högtalare som hörs flera kilometer.

Hade du försökt göra något åt världsproblemen, gått ner och ätit något anorlunda, gått ner på ett nytt ställe, gått en sväng inåt stan såg nåt nytt etc. etc. Vad mer spännande det låtit.
Tänker på nån karaktär ur aftershave galenskaparna när jag läser om ditt inrutade liv.

Jonas köp PCX.en nu så får du se mer av pattaya o jomtien
Själv när jag e där nere blir det allti ut me PCX.en o åka runt några timmar o kolla hittar alltid någe nytt o göra o äta har varit upp i phontas darkside o åkt runt en del sen shooting ranchen allti kul

Nästa resa blir det pattaya me men ska göra en avstickare till korat e inbjuden att komma in till militäranläggningarna där o skjuta lite ska bli jäkligt kul gäller o ha kontakter ;)

Så det lär bli en guidad rund tur på dom olika förläggningara där man blir som en sjuåring när.man får komma in o leka på sådana områden ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp