Vad göra i pattis förutom att hänga i barer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Hade du försökt göra något åt världsproblemen, gått ner och ätit något anorlunda, gått ner på ett nytt ställe, gått en sväng inåt stan såg nåt nytt etc. etc. Vad mer spännande det låtit.
Tänker på nån karaktär ur aftershave galenskaparna när jag läser om ditt inrutade liv.
Det är klart jag går ut på resturang inbland och åker in till Pattaya och kanske slinker in på någon "Go Go" eller liknande, men det gör jag inte varje dag, men när det faller in.
Det finns ett väldigt stort utbud på olika nöjen där inne i Pattaya finns ingen tvekan om det, Pattaya har fått till en verklig fin strandpromenad, det erbjuds en massa olika tjänster där också kvällstid, för den som önskar sällskap finns inga problem med det.
Jag anser det är viktigt man har ett program när man bor hela året i Thailand och för mig passar det in att ta några timmar på stranden med en stärkande strandpromenad också.
Motion är viktigt därför går jag ca 6 km varje dag.
Det finns blandannat en grupp tyskar på stranden där jag håller till och jag kan se de har ungefär samma rutiner som jag, de kommer dit nästan varje dag några timmar, jag skulle tro de bor i Thailand 6 månader per år, men de kommer till samma strand år efter år. Det som är viktigt när man bor i Thailand är att man har ett bra boende som gör att man trivs i bostaden, det skall vara med terass och helst sjöutsikt.
Många som kommer till Thailand får barerna som sitt huvudsakliga hem med allt som det medför och de brukar inte bli gamla här.
Det är viktigt man har en bra livskvalitet och den finns inte med att man sitter på barerna varje kväll.

"Rong " sa:
Det är klart jag går ut på resturang inbland och åker in till Pattaya och kanske slinker in på någon "Go Go" eller liknande, men det gör jag inte varje dag, men när det faller in.
Det finns ett väldigt stort utbud på olika nöjen där inne i Pattaya finns ingen tvekan om det, Pattaya har fått till en verklig fin strandpromenad, det erbjuds en massa olika tjänster där också kvällstid, för den som önskar sällskap finns inga problem med det.
Jag anser det är viktigt man har ett program när man bor hela året i Thailand och för mig passar det in att ta några timmar på stranden med en stärkande strandpromenad också.
Motion är viktigt därför går jag ca 6 km varje dag.
Det finns blandannat en grupp tyskar på stranden där jag håller till och jag kan se de har ungefär samma rutiner som jag, de kommer dit nästan varje dag några timmar, jag skulle tro de bor i Thailand 6 månader per år, men de kommer till samma strand år efter år. Det som är viktigt när man bor i Thailand är att man har ett bra boende som gör att man trivs i bostaden, det skall vara med terass och helst sjöutsikt.
Många som kommer till Thailand får barerna som sitt huvudsakliga hem med allt som det medför och de brukar inte bli gamla här.
Det är viktigt man har en bra livskvalitet och den finns inte med att man sitter på barerna varje kväll.
Klart man väljer det som passar en eller det man är van med från det stället man kommer ifrån. När man ser dessa killar som är i min ålder och ser ut som dom har ledigt från hemmet av att dom sitter från 09:00 i ett möte vid en av dom butikerna som säljer öl och har ett bord utanför för sina morgon kunder dom faller av pinnen en efter en medans åren går vad är det för liv. Det spelar ingen roll om det är i Isan eller nere vid turistorterna same same.

"glimten66 " sa:
Nästa resa blir det pattaya me men ska göra en avstickare till korat e inbjuden att komma in till militäranläggningarna där o skjuta lite ska bli jäkligt kul gäller o ha kontakter ;)

Så det lär bli en guidad rund tur på dom olika förläggningara där man blir som en sjuåring när.man får komma in o leka på sådana områden ;)

Ingen militärtjänstgöring i Sverige hör jag ...... Själv är jag efter ett antal år med detta mätt, men skyttet är bra och nyttigt , finns även här i Pattis...om man har kontakter inom Polis och militär.. Men militärförläggningar är en svunnen tid ;)

Jag brukar säga att är man storförbrukare av alkohol i Sverige så är Thailand inte något att satsa på, om man inte snabbt vill ner i skiten .... 8)

"Farang53 " sa:
Klart man väljer det som passar en eller det man är van med från det stället man kommer ifrån. När man ser dessa killar som är i min ålder och ser ut som dom har ledigt från hemmet av att dom sitter från 09:00 i ett möte vid en av dom butikerna som säljer öl och har ett bord utanför för sina morgon kunder dom faller av pinnen en efter en medans åren går vad är det för liv. Det spelar ingen roll om det är i Isan eller nere vid turistorterna same same.
Jag instämmer med ditt inlägg, har sett många av de här borden och det är samma storyer som berättas varje dag av de församlade, ett ständigt upprepande.
De här gängen brukar inte bli gamla, många gånger är det hjärtat eller stroke de blir drabbade av, som har med alkoholkonsumtionen att göra. Sedan förekommer olyckor, oftast med motorbike, som är många gånger relaterad till alkohol.
Den grupp som drabbats hårt i Thailand är norrmännen och det kanske har att göra med att all alkohol är mycket dyr i Norge, därför när de kommer till Thailand anser de att den är i princip gratis. Det här har nog medfört konsumtionen har ökat väsentligt mot vad de tidigare varit van vid och därmed också skadorna.

Min uppfattning är att alkoholismen är mycket vanlig oavsett vart man kommer ifrån. Amerikanare, Engelsmän, Australienare, för att inte tala om Svenskar. Många av golfarna kan inte ens hålla sig tills efter rundan utan börjar dricka så fort vi kommer ut på banan, andra är mer återhållsamma och väntar till efteråt men då kan det lätt bli en 4-5 öl innan dom sätter sig i bilen och kör hem. Konstant ledighet och värme inbjuder till att dricka och många faller i fällan. Hur ser det inte ut i Sverige på sommaren när folk har semester.. Det gäller att tänka sig för, när man känner själv att det blir för mycket är det oftast för sent. Hur många här sitter ofta själva med en wisky eller 2 på kvällen?
Vet flera här som borde tänka till lite...

"bson " sa:
Min uppfattning är att alkoholismen är mycket vanlig oavsett vart man kommer ifrån. Amerikanare, Engelsmän, Australienare, för att inte tala om Svenskar. Många av golfarna kan inte ens hålla sig tills efter rundan utan börjar dricka så fort vi kommer ut på banan, andra är mer återhållsamma och väntar till efteråt men då kan det lätt bli en 4-5 öl innan dom sätter sig i bilen och kör hem. Konstant ledighet och värme inbjuder till att dricka och många faller i fällan. Hur ser det inte ut i Sverige på sommaren när folk har semester.. Det gäller att tänka sig för, när man känner själv att det blir för mycket är det oftast för sent. Hur många här sitter ofta själva med en wisky eller 2 på kvällen?
Vet flera här som borde tänka till lite...
Att ta en drink eller öl är inte fel men att ta det som en avkoppling så är det fel för sprit är gift. Det låter som en predikan men jag vet hur det kan bli. Fredags och lördags fylla i Sverige här är det mer tillåtet eller vad man ska säga så kan man dricka när man känner för det. Har gått igenom den delen av lärotiden i Thailand. Upplever mera av landet utan sprit och tar vara på mera kunskap nu än i början av min tid här.

När man befinner sig i ett varmt klimat som Thailand bör man vara försiktig med alkohol, därför många kanske har lite högt blodtryck sedan tidigare och när de kommer till värmen och med alkohol pushar det uppåt blodtrycket och kan sluta med stroke.
Det är många falanger som åker ut för stroke och nästan alltid är det personer som är glada i alkohol.
Den som dricker alkohol bör nog vara försiktig och tänka på konsekvenserna som kan bli om det blir för många glas.
Idag i Thailand ligger temperaturen varje dag på 38 grader, som kan bli lite varmt för många.

"Rong " sa:
När man befinner sig i ett varmt klimat som Thailand bör man vara försiktig med alkohol, därför många kanske har lite högt blodtryck sedan tidigare och när de kommer till värmen och med alkohol pushar det uppåt blodtrycket och kan sluta med stroke.
Det är många falanger som åker ut för stroke och nästan alltid är det personer som är glada i alkohol.
Den som dricker alkohol bör nog vara försiktig och tänka på konsekvenserna som kan bli om det blir för många glas.
Idag i Thailand ligger temperaturen varje dag på 38 grader, som kan bli lite varmt för många.
Det måste vara någonstans långtbortistan där temperaturen är 38 grader. Här i Phuket ligger temperature på runt 34 grader året runt. Behagligt och inte för varmt för en svalkande grogg. ;D

"gunnarg " sa:
Det måste vara någonstans långtbortistan där temperaturen är 38 grader. Här i Phuket ligger temperature på runt 34 grader året runt. Behagligt och inte för varmt för en svalkande grogg. ;D
Ja det stämmer temperaturen har gått ned nu några grader ligger på ca 36 grader, men vi är inne i den varma perioden i Thailand och då ligger den vanligen kring 38 grader och på natten 25 grader. Förra året ansågs som mycket varmt i Thailand och temperaturen nådde upp till 42 grader i Nordöstra Isaan men då klagade thaiarna och tyckte det var för varmt.

Själv har jag aldrig besökt Pattis, jag kom till Thailand hösten 2009, träffade min blivande fru, och här är jag, halva året i Thai, halva i Swe, det finns hur mycket som helst att se, öppna ögonen och ladda kameran, tanken är nog att flytt blir det,
hellre ett stökigt, skitigt Thailand vs än att bli nedtryckt i Swe.

Sista veckan har vi fått levererat 19 lastbilar naturgödsel levererat till fälten.

en glädje att se när det växer..

I Hua Hin har vi inte haft varmare än 33gr i år men ska visst närma sig 35 i veckan, då gäller det å dricka mycket :)

Vatten... ;)

Har i Pattaya har vi gott och val 35 +,varmt och skont att cycla i detta vader ... ;D

Det är alltid ett par gr varmare i pattis än i Hua Hin. Vi hade 33 idag va hade ni?

Jag besökte här en kväll Soi Wellcome och det som förvånade mig var att de flesta ladybarer var borta, tidigare fanns det en stor mängd av dem och inte många resturanger. Men nu har det svängt helt, det finns stora resturanger och nästan inga ladybarer. Vad jag förstår har resturangerna köpt upp ladybarerna och gjort stora resturanger genom sammanlagningar.
Många av resturangerna var välbesökta och med mycket trivsam inredning och priserna hyfsade. Med en Soi med så många olika resturanger kommer folk långväga ifrån därför det finns alltid något som passar kunden. Även mat från sådana vagnar. Tidigare var det mest kåta gubbar som gick efter Soien och sökte nattsällskap, men nu är det familjer, par och även ensamstående som går ut för att äta mat där och se på folklivet samtidigt.
Orsaken som jag ser att den utvecklingen blivit är att det kommit in mycket ryssar och de går inte till ladybarer, utan det är resturanger som gäller för dem och sedan är det mycket ryska resturanger nu. Därför har resturangägare försökt göra stora resturanger därför det är säkert mer pengar på det, än ladybarer.
Det finns också två svenska resturanger på Soien Avenue Inn och Solberga, jag testade Solberga med en winersnitzel för 195 Baht som var mycket bra.
Tidigare om åren kom 250 svenska pensionärer som bodde i 4-6 månader på hotel Wellcome men i dag är det ryssar som hyr hela hotellet och svenskarna skall ha flyttat till Hoa Hin. Av de här svenskarna var det många som kom år efter år och trivdes mycket bra med miljön i området.

Ja man märker av en stor förändring i Pattaya nu och till det bättre.

Och Svenskar och Norrmänn finns det gott om än, här omkring soi Norway och Pratumnak 5 är det mycke scandinaver.

"Rong " sa:
Orsaken som jag ser att den utvecklingen blivit är att det kommit in mycket ryssar och de går inte till ladybarer, utan det är resturanger som gäller för dem och sedan är det mycket ryska resturanger nu. Därför har resturangägare försökt göra stora resturanger därför det är säkert mer pengar på det, än ladybarer.

Och sen gnäller folk på ryssen :laugh: :police:

Min kompis kom från Norge för första gången, jag tog med han och hans medresenär till Jomtien. Jag köpte biljetter för "havsfiske" åt dom. Han sa det va minst 3 timmar enkel båtresa och hela resan tog 7 timmar. Så va det matdags och dom 60 ryssarna slogs om maten... När dom tog mat så skulle dom ha ett berg på sina tallrikar, en sådan hög så att maten ramlade av. Och så va det fri dricka så ryssarna tömde lagret på all vodka efter en halvtimme. Dom va tvugna att komma med en båt för att fylla på med mer flaskor. Men det värsta med resan va ändå att dom körde rysk techno hela resan.
Så 7 timmar med 60 fulla ryssar och rysk techno på maxvolym, det kallade dom för "havsfisketur"...
Inte konstigt att folk klagar på ryssen då eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp