Var i Pattis köper ni Era Svenska produkter inom matlagning eller ev , andra Svenska dagligvaror

Samlingspunkt för svenskar i byn. Okay svensk mat som är hyffsat prisvärd.

Det är en bar som serverar mat, så förvänta dig ingen gourmetmat. Hotell med budgetrum har de också.

Trevligt ställe för några kalla och lite tjöt med andra svenskar.

Många golfturister, då Harrys arrangerar golfresor flera gånger i veckan.

Zip, som ligger mitt emot gör Pattayas bästa svenska pizza, kebab, kebabsås osv...
Dom har ingen köttfärspizza så inte orkat besvära mig med att besöka dom än.

Samlingspunkt för svenskar i byn. Okay svensk mat som är hyffsat prisvärd.

Det är en bar som serverar mat, så förvänta dig ingen gourmetmat. Hotell med budgetrum har de också.

Trevligt ställe för några kalla och lite tjöt med andra svenskar.

Många golfturister, då Harrys arrangerar golfresor flera gånger i veckan.

Zip, som ligger mitt emot gör Pattayas bästa svenska pizza, kebab, kebabsås osv...
Bara vart på Harrys typ 5-6 gånger, ok, aldrig käkat.
Ok ställe inget speciellt, kanske samlingspunkten idag för Svenskar som du säger?
Ställena vi Svenskar hängde på när jag bodde på paralellgatan finns ju inte längre.
Hade en Svensk restaurang precis när man svänger in på soi lk första året jag bodde här nere, dagens Svenska rätt varje dag, pannkakor på torsd. stuvade makaroner och falukorv på tisd.V75 på Lördagar. Idag är det gogo bar där tror jag.

Dom gångerna jag befinner mig i stan och är ohemult bakis (brukar sammanfalla, dom två tillstånden) kan det hända att det blir en plankstek på Harrys. Ska man vara svennig så är det lika bra att ta i ordentligt.

Välj för faen inte nötköttsvarianten bara, biff där är vanligtvis härsken och seg.

Dom gångerna jag befinner mig i stan och är ohemult bakis (brukar sammanfalla, dom två tillstånden) kan det hända att det blir en plankstek på Harrys. Ska man vara svennig så är det lika bra att ta i ordentligt.

Välj för faen inte nötköttsvarianten bara, biff där är vanligtvis härsken och seg.

Finns ju riktig svennebanan-bakis-räddning nu... kebabpizza på Harrys/Zip.

Håller med till fullo. Nötköttet är riktigt segt.
Fläskfilén är bra, Lasagnen är bra.
Vill man träffa många svenskar så är det fullt hus på taco tisdagar.
Jag var där( tog traktorn;)) i somras/höstas för att kolla på Elfsborg. Aldrig att de visade Elfsborg, alltid storstadslagen.
Kanske förståligt men ändå surt för en som haft årsbiljett 13 år på raken att missa matcherna.

Finns ju riktig svennebanan-bakis-räddning nu... kebabpizza på Harrys/Zip.
Måste testa:)

Håller med till fullo. Nötköttet är riktigt segt.
Fläskfilén är bra, Lasagnen är bra.
Vill man träffa många svenskar så är det fullt hus på taco tisdagar.
Jag var där( tog traktorn;)) i somras/höstas för att kolla på Elfsborg. Aldrig att de visade Elfsborg, alltid storstadslagen.
Kanske förståligt men ändå surt för en som haft årsbiljett 13 år på raken att missa matcherna.

Måste testa:)
News har enligt mig bästa Svenskmaten efter det beefeater, harrys är ju typ lunchmat.
Åk till News och njut av en oxfile det rekomenderar jag, men vill man ha lövbiff åk till beefeater.

Idag blev det villamarket Sukhumvith.

20201118_084116.jpg

20201118_090508.jpg

Hos Siamburi´s Soi Khao Talo finns det en hel del och de är nog billigast i Pattaya, de brukar att annonsera ut på facebook när de har extra billigt.

Det finns att möra kött med på Makro, det går även att möra med Papaya, ananas och kiwi, läs på google.

125474621_5161615743863691_6754622703836086784_n.jpg
Fann inget jag var intresserad av på Siamburi, bodde några hundra meter därifrån förr.
När jag vill ha lite Svenskt som Lingonsylt, Oboy, Makrill i tomatsås (gillar inte den Thailändska), Svensk senap, blåband såser så åker jag till Villamarket.
Annars är det Big-C Pattaya Klang som har bäst utbud i Pattaya (inte Big-C Sukhumvith).
Foodland och Friendship är pass'e, Big-C har det mesta och även bra med import nu.
Och helt klart bästa charkdisken med fin oxfile importerad från olika länder.

Senast ändrad:
Inte Pattis men Rayong. Utmärkt mat, inte bara julmat, som leverans fritt inom Pattis och 500 thb i hela landet.

Screenshot_20201119_102155_com.facebook.katana.jpg
Var där i Augusti och tycker de hade bra sortiment på varor så jag kommer nog att beställa därifån någon gång, tycker även att hemsidan är bra.

Husman knäcke, Wasa sport och tyskt knäcke kan man köpa hos Lazada, en kompis i Nakhon Phanom betalade 6-700 Baht för 4 paket inklusive hemleverans.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp