Vad göra i pattis förutom att hänga i barer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tycker klagomålen på ryssen här är överdriven, ser hellre ryska barnfamiljer än många av dom västerländska luffare man ser ibland här runt barerna. Vi är inte vana vid dom, deras sätt att roffa åt sig mat kommer nog från kargare tider polackerna gör likadant ombord, som sista måltiden. Dom pratar på ett sätt som för oss anses hetsigt och försöker förklara bort, tror det är något invant självförsvar sen kommunisttiden. Polackerna ombord är väldigt hetsiga i diskussion med varandra men kommer jag eller någon av annan nationalitet nära så lugnar dom ner sig, dom vet att vi tycker dom verkar hetsiga så blir ett skratt och leende. Men anorlunda att ha med att göra blev hetsigt sist över radion mellan mig och polske kapten, dom är vana vid autorithy ingen tjötar imot, jag är skandinav vi säger oftast vad vi tänker och har inget toppstyre. Men en väldigt bra kapten vilket som, han kom ner i kontrollrummet sen på natten no hard feeling Jonas we were both boiled up.

Och tror det är värre sitta med 60 Svenskar och norrmänn fulla och vrålandes.

De ryssar som kom från början till Thailand skötte sig inte bra, men idag är det en helt annan grupp som kommer det är yngre personer och mycket familjer. Idag handlar de och går på resturanger betydligt mer än tidigare. Ryssarna är många av dem kraftiga och feta och har bra matlust, de går på resturanger där de får stora portioner. Sedan dricker de mycket de är mycket stora kunder som på 7-11 på vodga och annan alkohol, de köper massor med flaskor. När de blir på fyllan ett gäng kan de bli störande det är helt klart, men det är inte bara ryssarna som blir det.
Några dagar sedan var jag till ett kafe där jag brukar läsa Nation med en kopp kaffe och tilltugg, det brukar alltid sitta norrmän där och de är alltid trevliga, skötsamma och inte störande. Men den här dagen när jag kom dit satt ett gäng norrmän där och de var kanon hela gänget mitt på dagen och de pratade inte utan skrek till varandra och det värsta var när de började sjunga.
Det fanns bara en sak att lämna stället.
En sådan händelse är unik och representerar inte norrmäns beteende.

Faranger,
Ryssarna borjar ta over bode po gott och ont,de ar inte omtyckta i Pattaya,de fick betala forskott po taxin,de fick inte hyra mc,men nu ar det battre for dem,ofta ar de oborstade,bedusta,kan ej vanligt bordskick,men det finns alltid undantag som bekraftar regeln.Har de suttit internerade i en komunistisk diktaturi ortionden,sen slapps de po vorbete,vad kan man forvanta sig!

Haha representerar inte Norrmänns betende den var bra, jag jobbar med och har också bott i Norge och något dom är världskända för är sitt beteende när dom kommer utomlands och fått lite innanför västen, samma som vi Svenskar var kända för på 80-90 tal.

Ja norrmän är illa ibland men inte riktigt som ryssar, norrmännen tror att dom är bäst i världen men i själva verket har dom varken stil eller smak men dom är inte lika burdusa som ryssar. Har träffat ett par riktigt bra ryss familjer men faktum är att dom allra mest otrevliga jag träffat på i Thailand var just ryssar, riktiga javla arroganta puckon med total brist på hyfs och hänsyn till andra. Min uppfattning är att gemene man i Thailand starkt ogillar rysssar och många uthyrare av bostäder, bilar, moppar mm vägrar göra business med ryssar.

Men tror också att det är en ny generation ryssar som kommer nu, dom jag såg här för 3 år sen var riktiga gangsters medans det nu är mer barnfamiljer.

"bson " sa:
Ja norrmän är illa ibland men inte riktigt som ryssar, norrmännen tror att dom är bäst i världen men i själva verket har dom varken stil eller smak men dom är inte lika burdusa som ryssar. Har träffat ett par riktigt bra ryss familjer men faktum är att dom allra mest otrevliga jag träffat på i Thailand var just ryssar, riktiga javla arroganta puckon med total brist på hyfs och hänsyn till andra. Min uppfattning är att gemene man i Thailand starkt ogillar rysssar och många uthyrare av bostäder, bilar, moppar mm vägrar göra business med ryssar.
Thaiarna vill uthyra sina fordon och sälja sina varor och tjänster att bojkotta ryssarna gör de inte utan ryssarna är stora kunder för dem idag. Alla resturanger har menun på ryska idag här på Jomtien, finns ingen resturangägare som är så dum att de börjar bojkotta en så stor grupp som det blivit.

"bson " sa:
Thaiarna vill uthyra sina fordon och sälja sina varor och tjänster att de skulle ogilla ryssarna är helt felaktigt, de har samma pengar att betala med som alla andra turister. Idag verkar ryssarna ha mycket bättre köpkraft än tidigare det kan jag se här på Jomtien i varje fall. De bor också på bra hotell exempelvis Grand Jomtien där kostar rummen om man skall hyra 3,800 Baht per dygn, idag är det fullt med ryssar där. De ryska resturangerna har också mycket gäster.
Alla resturanger på Jomtien har menun på ryska det skulle de inte ha, om de inte ville få in ryska gäster. På stranden där jag brukar sitta finns det alltid ryssar jag har aldrig sett att de som har stoluthyrningen haft problem med dem.
Den här svenska främlingsfientligheten mot ryssar har jag mycket svårt att förstå.

Jag har även hört att en del Thai lär sig att tala ryska,sen om det bara är restaurang
och hotel personal vet jag inte.

Inte bara när dom kommer utomlands norrmänn tror dom är bäst men även i yrkeslivet, men har man jobbat tätt ihop med norrmänn så vet man också vilken oerhörd respekt dom har för oss Svenskar. Helt oförståeligt för oss för vi lägger inte så mycket uppmärksamhet åt varken Norge eller Norskar, men lyssna på norsk radio eller kolla Norsk tv mer Svenskt än Norsk, dom har sin motsvarighet till allsång på Skansen i Fredrikstad nästan bara Svenska sånger, politiskt följer dom Sverige, flesta jag jobbar med vet själva utan oljan är vi inget och helt beroende av er.
Dom flesta även Norrmänn här kan säga att det värsta och slappaste gubbarna att ha under sig e Norrmänn, finns inte ett Norskt befäl ombord som vill ha Norsk matros under sig.

"Jonas " sa:
Inte bara när dom kommer utomlands norrmänn tror dom är bäst men även i yrkeslivet, men har man jobbat tätt ihop med norrmänn så vet man också vilken oerhörd respekt dom har för oss Svenskar. Helt oförståeligt för oss för vi lägger inte så mycket uppmärksamhet åt varken Norge eller Norskar, men lyssna på norsk radio eller kolla Norsk tv mer Svenskt än Norsk, dom har sin motsvarighet till allsång på Skansen i Fredrikstad nästan bara Svenska sånger, politiskt följer dom Sverige, flesta jag jobbar med vet själva utan oljan är vi inget och helt beroende av er.
Dom flesta även Norrmänn här kan säga att det värsta och slappaste gubbarna att ha under sig e Norrmänn, finns inte ett Norskt befäl ombord som vill ha Norsk matros under sig.

Det är inget fel på Norge och norrmännen egentligen, förutom att det är förbaskat dyrt där. Ett vackert land med trevligt folk.

En norsk lots som vi hade på väg in till Mongstad för några år sen tyckte att Norge och Sverige skall återupprätta unionen igen. Vi hade blivit väldigt starka tillsammans sa han. Dom med sin olja och sitt fiske, vi med vårt jordbruk och våra gruvor. Inte så dumt kanske när man tänker efter.

Precis samma horde jag fran en Norsk Gutt igar ;D Dom gillar Sverige ,med vissa undantag ::)

"Berralund " sa:
Det är inget fel på Norge och norrmännen egentligen, förutom att det är förbaskat dyrt där. Ett vackert land med trevligt folk.

En norsk lots som vi hade på väg in till Mongstad för några år sen tyckte att Norge och Sverige skall återupprätta unionen igen. Vi hade blivit väldigt starka tillsammans sa han. Dom med sin olja och sitt fiske, vi med vårt jordbruk och våra gruvor. Inte så dumt kanske när man tänker efter.

Hör dom tankarna ofta från Norrmänn.

P
"Rong " sa:
Thaiarna vill uthyra sina fordon och sälja sina varor och tjänster att bojkotta ryssarna gör de inte utan ryssarna är stora kunder för dem idag. Alla resturanger har menun på ryska idag här på Jomtien, finns ingen resturangägare som är så dum att de börjar bojkotta en så stor grupp som det blivit.
Thaiarna vill uthyra sina fordon och sälja sina varor och tjänster att de skulle ogilla ryssarna är helt felaktigt, de har samma pengar att betala med som alla andra turister. Idag verkar ryssarna ha mycket bättre köpkraft än tidigare det kan jag se här på Jomtien i varje fall. De bor också på bra hotell exempelvis Grand Jomtien där kostar rummen om man skall hyra 3,800 Baht per dygn, idag är det fullt med ryssar där. De ryska resturangerna har också mycket gäster.
Alla resturanger på Jomtien har menun på ryska det skulle de inte ha, om de inte ville få in ryska gäster. På stranden där jag brukar sitta finns det alltid ryssar jag har aldrig sett att de som har stoluthyrningen haft problem med dem.
Den här svenska främlingsfientligheten mot ryssar har jag mycket svårt att förstå.
Nu är detta Hua Hin men jag har träffat flera uthyrare av bostäder och bilar som vägrar hyra ut till ryssar pga dålig erfarenhet. Ibland ser man kunder på Tesco som beter sig väldigt illa, nog fn e det ryssar. Tjejen säger att hon ofta hör thai prata illa om ryssar.
Finns bra ryssar också men dom dåliga är duktiga på att sticka ut.
Ryssar tror att dom är ett överlägset folkslag som vi andra ska buga för.

Min gode vän ,(hoppas jag ;)) som är en av cheferna här för turistpolisen anser att Ryssen står för merparten av alla problem i Pattis, tätt följda av Engelsmännen .

. Inte många Thai som gillar Ryssarna , de är enligt Thaisen storkäftade samt riktigt äckligt snåla, inte en THB i dricks till en bra massörska ..skamligt anser jag ....... Dessutom är de rent oförskämda i sitt sätt...

Enligt polisen anser de inte att de är gäster utan mer som om de äger Thailand ...

::)

"Berralund " sa:

Mmmm. Mongstad.
Ett ställe jag både ogillar och vill tillbaka till.

Det positiva med Mongstad är att det är enkelt.
Det negativa är att det är enkelt.

Men visst fan skulle det vara bra om Norge och Sverige bildade en union.
Fast innan EU så hade vi ju EFTA.

Ja har ju bott på gränsen till Norge i 8 år. Norrmännen gillar inte sina politiker. De är ju så att istället för att satsa 1000-tals miljarder på sitt eget land så avsätter staten oljepengarna i utlandet. Om man tex. kommer på en normal svensk rak dubbelfilig landsväg och så kommer man över gränsen, tror fan då att vägen blir enkelfilig med mötesplatser, sjukt krokig och antingen saknar asfalt helt eller så är vägen helt sönder. Norrmännen hatar sina vägar. Det tar ju typ dubbelt så lång tid för dom att köra från a till b än det gör för oss.
Dom hatar sina höga skatter på allt. Dom hatar sin invandringpolitik. (nu pratar jag om dom som jag känner och som bor granne med mig.)
Men dom älskar sina höga löner... haha Jag känner en svensk som blev av med sitt jobb på svenska sidan på en bensinmack, han fick sedan jobb 2km bort på Kivi mataffär och nästan dubblade sin lön.
Norrmännen har också väldigt höga bidrag... Det lönar sig att bosätta sig på svenska sidan och jobba i tex. Oslo, även om det är mer än 2 timmars bilresa enkel väg.

"Rong " sa:
De ryssar som kom från början till Thailand skötte sig inte bra, men idag är det en helt annan grupp som kommer det är yngre personer och mycket familjer. Idag handlar de och går på resturanger betydligt mer än tidigare. Ryssarna är många av dem kraftiga och feta och har bra matlust, de går på resturanger där de får stora portioner. Sedan dricker de mycket de är mycket stora kunder som på 7-11 på vodga och annan alkohol, de köper massor med flaskor. När de blir på fyllan ett gäng kan de bli störande det är helt klart, men det är inte bara ryssarna som blir det.
Några dagar sedan var jag till ett kafe där jag brukar läsa Nation med en kopp kaffe och tilltugg, det brukar alltid sitta norrmän där och de är alltid trevliga, skötsamma och inte störande. Men den här dagen när jag kom dit satt ett gäng norrmän där och de var kanon hela gänget mitt på dagen och de pratade inte utan skrek till varandra och det värsta var när de började sjunga.
Det fanns bara en sak att lämna stället.

Du har nog lite fel då du skriver::

När jag låg Bkk Pattaya hosp. så var det flera Norrmän där, frågade kordinatorn varför så många Norrmän.
Dom till hör gruppen som super för mycket, svara dom mig, dom utgör 75% av alla som är inlagda med alkoholbesvär eller alkohol relaterade sjukdomar, lever mm.

Min Norske granne var inlaggd nu nær jag var hemma, alkohol, lever etc. sluta drick eller dø var væl dommen, han va visst vældigt næra att kila vidare men återhæmtade sig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp