Var i Pattis köper ni Era Svenska produkter inom matlagning eller ev , andra Svenska dagligvaror

Finns billigt på homepro vet inte vad det heter men frugan köpte där.

Jo jag har handlat maskindiskmedel på HomePro men billigt vet jag inte. Dom har en no name (för mig) som ligger okej i pris. Köper man ett kändare märke så kostar det en bra slant. Inte så konstigt egentligen, ingen dussinvara i Thailand. Jag brukar ta med mig lite från Sverige då jag reser ned.

Nej! Wasa köptes av en tysk firma, kommer f--n inte ihåg namnet

Är det fortfarande Tyskägt?

4AD25D96-DA84-4695-94FD-FCB91273FA3A.png

Jag äter pulversås, det är riktig sås när den är som bäst.

Om jag skulle åka till dina trakter så kunde jag lärt dej att göra sås på riktigt!
Jag har lärt min sambo att göra diverse "farang" rätter och det gör hon för djävla bra, mycket bättre än vad jag rår med!

Jag äter pulversås, det är riktig sås när den är som bäst.
Pulversås är val allt , när jag gör en själv så kör jag med idealmjöl/pulver samt mjölk ,En vanlig vit grundsås som bas , sen bestämmer man vad den skall användas till ex Grönpepparsås , Viltsås , lasagne sås Mfl , Valet är fritt . Skillnaden med en köpesnabbsås är ju bara att det är torkad mjölk eller att man rör ut i vatten

55555, ja då får ni nåt att disskutera ikväll, mitt såsval, tänk att det finns så viktiga saker i livet att haka upp sig på 555555 ;)
Pulversås kan vara väldigt bra , dessutom kan den användas som grund för att göra nåt extra kul av med diverse kryddor , bara fantasin som sätter gränsen

55555, ja då får ni nåt att disskutera ikväll, mitt såsval, tänk att det finns så viktiga saker i livet att haka upp sig på 555555 ;)

Jag har fått för mej att du är en snitsare i köket så jag blev faktisk lite chockerad av detta, hade jag inte varit i ett område där fredensreligion dominerar så kanske jag hade tagit mej en liten rackare eller tre för att råda bot på chocken!

Fine dining ja... några små bitar i mitten å liten såssträng runtom... Michelinstjärna inom kort!
En polares paradrätt är snabbmakaroner med pulverbea. (Jag är inte helt imponerad, just dom två sakerna smakar skit ihop.)

Men... För att hålla mig till tråden så skulle även jag leta upp råvarorna till det på Villa Market. Kanske att dom inte har just svenniga snabbmakaroner, men dom flesta Villa Market jag har varit i har haft pulverbea.

Vad tycker ni om Harrys i Pattaya ???

Samlingspunkt för svenskar i byn. Okay svensk mat som är hyffsat prisvärd.

Det är en bar som serverar mat, så förvänta dig ingen gourmetmat. Hotell med budgetrum har de också.

Trevligt ställe för några kalla och lite tjöt med andra svenskar.

Många golfturister, då Harrys arrangerar golfresor flera gånger i veckan.

Zip, som ligger mitt emot gör Pattayas bästa svenska pizza, kebab, kebabsås osv...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp