Vad kan man göra i Bangkok

Sölve

Medlem
Tjenna igen
Nu har jag och en polare landat i Bangkok vi har precis checkat in på Malaysia hotel och ska nu ut och göra stan
Har ni gamla stofiler några tips på vart vi ska gå

Tjenna igen
Nu har jag och en polare landat i Bangkok vi har precis checkat in på Malaysia hotel och ska nu ut och göra stan
Har ni gamla stofiler några tips på vart vi ska gå

Tips och tips, börja med ställa er utanför entrén till hotellet, ta ett steg ner på trottoaren titta er runt och välj sedan vilket håll ni ska gå el. ta en Taximeter och säg Soi Cowboy annars finns det bara ett sätt kvar och det är att.

Hålla sig borta från BKK...
:D:D:D

Tips och tips, börja med ställa er utanför entrén till hotellet, ta ett steg ner på trottoaren titta er runt och välj sedan vilket håll ni ska gå el. ta en Taximeter och säg Soi Cowboy annars finns det bara ett sätt kvar och det är att.

Hålla sig borta från BKK...
:D:D:D
Soi Cowboy, det är nog den tråkigaste gata jag besökt i Bangkok, förstår inte ens varför den alltid dras upp som ett ställe att besöka.
Skulle nog säga tvärtom håll dig borta från Soi Cowboy och ta dig runt i Bangkok, finns massor att se och göra.

Att hitta en taximeter är inte svårt, Du får en guldstjärna om Du lyckas få föraren att slå på taxametern, själv håller jag mig ifrån BKK,
3 dygn och inte en taxi som ville köra på mätaren.

Soi Cowboy, det är nog den tråkigaste gata jag besökt i Bangkok, förstår inte ens varför den alltid dras upp som ett ställe att besöka.
Skulle nog säga tvärtom håll dig borta från Soi Cowboy och ta dig runt i Bangkok, finns massor att se och göra.

@Jonas, måste busa lite ;););)

Har själv ingen aning, ang. Soi Cowboy, har bara knallat ute på gatan där, men om det är som min herre säger så får man väl anta att det stämmer.. :):confused::)

Att hitta en taximeter är inte svårt, Du får en guldstjärna om Du lyckas få föraren att slå på taxametern, själv håller jag mig ifrån BKK,
Släng hit guldstjärnan och får jag en per gång så kan du slänga på mig en hel hög ;)
Tycker just där Bangkok skiljer mellan alla andra ställen dom har taximeter, att i Bangkok är det inte ovanligt att dom slår på dom ;)

@Jonas, måste busa lite ;););)

Har själv ingen aning, ang. Soi Cowboy, har bara knallat ute på gatan där, men om det är som min herre säger så får man väl anta att det stämmer.. :):confused::)
Ja jag vet inte hur det är inne på ställena men var ju bara en liten gata, var ju inte alls stort. Trodde skulle vara något speciellt, är ju i huvudstaden och alla nämner den gatan.
Jag, farsan och styvmorsan tog en öl på en uteservering och fortsatte till Nana istället. Där hitta vi ett ställe med bra live musik och bra tryck.

Jag och frugan åkte på mätare ett flertal gånger i somras, den användes alltid spontant. Du måste ha haft en riktig otur. Enda gången vi åkte utan mätare var i en tuktuk.

Jag och frugan åkte på mätare ett flertal gånger i somras, den användes alltid spontant. Du måste ha haft en riktig otur. Enda gången vi åkte utan mätare var i en tuktuk.

Nog används den spontant, i en tuk tuk har jag aldrig sett en mätare i, min fru och jag skulle från hotellet soi 4 till flygplatsen, det fanns ingen som vi stoppade som ville köra på mätare, samtliga hade överpriser som sträckte sig upp till 700B till Don muang.

För min del så går BKK fetbort, skitigt, scammers, trafikkaos, påflugna säljare, och så alla fattiga flickor som knappt har råd att köpa kläder, går omkring halvnakna.

Nog används den spontant, i en tuk tuk har jag aldrig sett en mätare i, min fru och jag skulle från hotellet soi 4 till flygplatsen, det fanns ingen som vi stoppade som ville köra på mätare, samtliga hade överpriser som sträckte sig upp till 700B till Don muang.

För min del så går BKK fetbort, skitigt, scammers, trafikkaos, påflugna säljare, och så alla fattiga flickor som knappt har råd att köpa kläder, går omkring halvnakna.
Där håller jag absolut med dig. Jag gillar inte Bangkok och har aldrig gjort det. Men ibland måste man dit och då får man göra det bästa av situationen.

Men visst finns det guldkorn såsom vackra tempel, krokodilfarmer och annat intressant. Allt är ingalunda negativt.

Jo Soi Cowboy på dagen är ju helt tom :o

Nej det är ju inte där det händer något exotiskt. Bara dessa fattiga tjejer som bara ha råd med små kläder.

Som jag skrev, BKK är inget för mig, tidigare har jag åkt någon/några dagar tidigare till BKK innan avresa till annat land och stannat på hotell, numera flyger jag samma dag, tar bussen till Suwan och spenderar timmarna på flygplatsen, tråkig väntan, men hellre detta.

Du nämner guldkorn, krokodilfarm finns en här, 8 km bort, tempel finns väl i stort sätt i varje by/stad, för min del så har jag nog större
utbyte av resan till gränsen Laos/Cambodia när jag ordnar med visumet, vi brukar göra några avstickare till några sevärdheter, här är fördelen mindre trafik/turister, tror nog jag är nöjd som det är.

Jag gillar Bangkok. Men skulle nog inte villa bo där, men som turist då och då är kul.

Jo Soi Cowboy på dagen är ju helt tom :eek:

Nej det är ju inte där det händer något exotiskt. Bara dessa fattiga tjejer som bara ha råd med små kläder.
Vi var där rätt sent på kvällen, var några år sen.
Det jag förvånades över att gatan var ju så liten, gick väl igenom den på par minuter.
Men är man ute efter en sak så finns det ju där, vi trodde ju det skulle vara en partygata som tex walkingstreet att det fanns blandad underhållning med ställen som körde live musik och man kunde sitta dricka öl, men det var det dåligt med, då var det bättre på Nana.

Senast redigerad av en moderator:
Fast Sölve jobbade väl som polis och sitter väl i kommunfullmäktige så han får nog inte gå på Soi Cowboy ;)
Kan ju bli skandal ;)

Tjenna igen
Nu har man vaknat igen igår var vi ute på några barer som låg gångavstånd till hotellet och det blev sent eller kan man säga tidigt i morse
Nu ska vi ut igen och se om vi kan ta oss ett kvarter längre bort
Jag hör av mej

Liknande trådar

Tillbaka
Topp