Var lever du billigast (förutom Thailand)

A

Anonym

Gäst
Om man vill få ut mycket av sina kronor kan man köpa rubel. Ja växlade nyss och fick in 6.18 rubel på en krona. I Ryssland lever man gott.
Banknote_5_rubles_%281997%29_front.jpg

Jag rekommenderar Bihar i Indien om man kan leva på ris och är vegetarian.

Bulgaria är i många fall lika billigt som Thailand om inte billigare
1 liter Vodka 4 leva = Kr 20.-
1 liter whisky 6 leva = kr 30.-
1 fl Vin 2 leva = kr 10.-
öl på restaurang 50 cl Kr 5.-

Å vad fasen har växel kursen med prisläget att göra?
Typisk rödstrumpe logik.

Livskvalité handlar väl inte bara om ekonomi. Det är fortfarande Förhållandevis dyrt i Moskva och St. Petersburg. Sen om man gillsr 30 minusgrader kan man ju åka och hänga i yarkutsk eller hur det stavas. Säkert billigt, Kongo är också billigt, eller varför inte Afghanistan?
Nej, jag betalar gärna lite mer och bor där jag vill bo.

(Laos billigt? Tycker alltid de lyckas suga ut mer pengar ur mig än Thailand. T.o.m. Isanborna klagar på hur dyrt saker är i Laos.)

Livskvalité handlar väl inte bara om ekonomi. Det är fortfarande Förhållandevis dyrt i Moskva och St. Petersburg. Sen om man gillsr 30 minusgrader kan man ju åka och hänga i yarkutsk eller hur det stavas. Säkert billigt, Kongo är också billigt, eller varför inte Afghanistan?
Nej, jag betalar gärna lite mer och bor där jag vill bo.

(Laos billigt? Tycker alltid de lyckas suga ut mer pengar ur mig än Thailand. T.o.m. Isanborna klagar på hur dyrt saker är i Laos.)

Jag har ju bara vart i Vientiane och det där backpackerstället där man åker flytring... Håller med om att Laos är bra mycket dyrare på det mesta... Men om man bara dricker öl hela dagarna så skulle det i teorin kunna bli billigare att bo i Laos...
Annars importeras det mesta i matväg till Laos från Thailand. Sedan har dom ju två prislistor med för farang eller thai (som dom ser som rika turister) och infödingar. Turister får oftast betala dubbelt så mycket för nudelsoppan än Laoiten.

Jämför prisarna i Turistländerna .
Dom länderna som har Euro är blivet dyrare på grund av euro är gått upp , men Bulgaria är desamma .
Kilde : wwwc.aftonbladet.se/resor/9905/09/eropapriser.html

Priser i Sverige
! liter vatten fl.10.00 kr
Burkläsk 33 cl 10.00 kr
öl restaurang 33 cl 40.00 kr
Stor pizza 50.00 kr
Taxi 5 km 150 .00 kr
en kopp kaffe 17.00 kr
En fl vin restaurang 130.00 kr
Museum 50.00 kr
Summa 457.00 kr

Samma varor i andre länder .
Bulgarien Kr 75.00
Cyperen " 156.00
England "470,00
Estland " 154.00
Grekland " 166.00
Italien "315.00
Polen " 172.00
Rumänien " 108
Spanien " 172

Lägenhet Bulgaria ved Sunny Beach se foto 37 m2 269.000 Kr och 77 m2 630.000 Kr.
Här är det billigt . och ett hus in i landet med stor tomt cirka 50.000 kr.
Bulgaria är billigare en Thailand .

81_1854082078.jpg

81_78161538.jpg

81_594557038.jpg

81_782712519.jpg

81_1758449163.jpg

81_1937507169.jpg

Jämför prisarna i Turistländerna .
Dom länderna som har Euro är blivet dyrare på grund av euro är gått upp , men Bulgaria är desamma .
Kilde : wwwc.aftonbladet.se/resor/9905/09/eropapriser.html

Priser i Sverige
! liter vatten fl.10.00 kr
Burkläsk 33 cl 10.00 kr
öl restaurang 33 cl 40.00 kr
Stor pizza 50.00 kr
Taxi 5 km 150 .00 kr
en kopp kaffe 17.00 kr
En fl vin restaurang 130.00 kr
Museum 50.00 kr
Summa 457.00 kr

Samma varor i andre länder .
Bulgarien Kr 75.00
Cyperen " 156.00
England "470,00
Estland " 154.00
Grekland " 166.00
Italien "315.00
Polen " 172.00
Rumänien " 108
Spanien " 172

Tror fn att det är billigt , tråkiga människor , ovänliga halvryska "baboshkor" eller hur det stavas ? Jag har varit i Sunny Beach , inte fn vill jag dit igen , att jämföra Thailand samt Thaifolket med Bulgarien är ju rent löjligt och omöjligt , milsvid skillnad .. Sunny Beach ligger i ett oerhört kriminellt land . Sunny Beach har till och med bommar runt för att skydda turisterna , Poliser som åker runt i jeepar med luder i baksätet .. Nääääfy fn för det landet

Bulgarien går FETBORT för mig samt många med mig är jag säker på ..:)

Tror fn att det är billigt , tråkiga människor , ovänliga halvryska "baboshkor" eller hur det stavas ? Jag har varit i Sunny Beach , inte fn vill jag dit igen , att jämföra Thailand samt Thaifolket med Bulgarien är ju rent löjligt och omöjligt , milsvid skillnad .. Sunny Beach ligger i ett oerhört kriminellt land . Sunny Beach har till och med bommar runt för att skydda turisterna , Poliser som åker runt i jeepar med luder i baksätet .. Nääääfy fn för det landet

Bulgarien går FETBORT för mig samt många med mig är jag säker på ..:)
Ja, Bulgarien går bort även här, det gäller nog alla länder som har varit ockuperat av ryssarna

Jag har ju bara vart i Vientiane och det där backpackerstället där man åker flytring... Håller med om att Laos är bra mycket dyrare på det mesta... Men om man bara dricker öl hela dagarna så skulle det i teorin kunna bli billigare att bo i Laos...
Annars importeras det mesta i matväg till Laos från Thailand. Sedan har dom ju två prislistor med för farang eller thai (som dom ser som rika turister) och infödingar. Turister får oftast betala dubbelt så mycket för nudelsoppan än Laoiten.
Jag vill minnas att Laos var billigt, men kanske inte så mycket billigare än Thailand som det kanske borde vara. Det var ju några år sedan, 2008, jag var där. Var främst i Vientiane och Luang Prabang, detta är väl dit turisterna beger sig, så man ska väl inte vänta sig superbilliga priser där.

Sen är det nog så att vi knappast åt på något ställe som infödingarna gick till (pga prisnivån främst).

Min fru fick bra kontakt med infödda (då de pratade nästan samma språk) så fick ju lite inblick i deras liv via frun.

Jag vill minnas att Laos var billigt, men kanske inte så mycket billigare än Thailand som det kanske borde vara. Det var ju några år sedan, 2008, jag var där. Var främst i Vientiane och Luang Prabang, detta är väl dit turisterna beger sig, så man ska väl inte vänta sig superbilliga priser där.
När jag var i Laos så åkte vi över till Savanakhet då det är närmaste överfart för oss, och det var billigare än i thailand men som du säger inte så mycket, och kommer man bort från turist områdena så är det mycket billigare och folket är hur trevliga som helst ;)

Senast redigerad av en moderator:
Jag måste nog hålla med dom kritiska rösterna gällande Bulgarien. För en del år sedan var jag med några kompisar på en ort norr om Sunny Beach och det var rent ut sagt fruktansvärt tråkigt. Golden Sands tror jag det hette. Hyfsat billigt men dålig mat utan någon finess och taskig service.

Aldrig mer Bulgarien för mig heller! :thumbsdown:

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp