När köper man flygresan billigast? Nu eller senare?

Just när man ska hemma samtidigt som alla andra (dvs de som åker halvårsvis) så måste man vara ute i god tid. hade du kunnat vänta några veckor hade det varit halva priset. I början av april är det också påsk vilket höjer priset!

Tack för svaren. Jag köpte en enkel biljett. En enkel returbiljett från Bangkok till Köpenhamn i början av april ligger ju på 5000 kronor och ännu mer om man vill ha en vettig. Ska det vara så?
Hur länge tänker du vara borta?
Har man tur så kan man hitta bra priser på returbiljetten beroende på hur länge man är nere, om en returbiljett ska kosta 5000 kr eller inte är ju en annan fråga, folk vill nog ha sin lön och bolagen ska betala sina räkningar osv

men hemresan är ju lite dyrare, detta fick jag fram nu. Så det blir inte billigare med norrbaggarna

image.png

Nej det brukar inte skilja så mycket i slutändan.

Hej, köpte idag biljett Thai Airways, åker i slutet av februari och i slutet av april. 7071 kronor, tog det på grund av bra avgångstider för mig. Det fanns även för 4300 kronor men många byten

Orka sitta åka buss, nä då tar jag hellre flyg från Landvetter och betalar några kr mer. Dock kostade våra biljetter 5000/person när vi åkte förra gången och det var finnair med snabbt byte.

Kan jag spara Kr 2000,- på en resa , så åker jag till Oslo . Och de du sparar är skatt fritt
Och på Kr 2000.- lever jag och min fru på i en vecka i Thailand .

Köper gärna billigt men viktigare än priset är flygtid och vilken sorts plan dom kör med. När vi är 2 som åker vill jag helst åka Airbus 340 där det bara är 2 stolar i kanterna så vi slipper nån brevid som kanske är sjuk och sitter och hostar el dyl.

Köper gärna billigt men viktigare än priset är flygtid och vilken sorts plan dom kör med. När vi är 2 som åker vill jag helst åka Airbus 340 där det bara är 2 stolar i kanterna så vi slipper nån brevid som kanske är sjuk och sitter och hostar el dyl.
Tyvärr är det väl inte så många bolag som flyger med A-340 längre sedan SAS slutade trafikera Bangkok. Thai använder Boeing 777-300 och Norwegian har sina Dreamliners.

Man får se till att vara tidigt ute, det finns nästan alltid några rader längst bak i planen med två säteskonfiguration, försök reservera någon av dessa.

Tyvärr är det väl inte så många bolag som flyger med A-340 längre sedan SAS slutade trafikera Bangkok. Thai använder Boeing 777-300 och Norwegian har sina Dreamliners.

Man får se till att vara tidigt ute, det finns nästan alltid några rader längst bak i planen med två säteskonfiguration, försök reservera någon av dessa.
Jag vill inte sitta långt bak, väsnas mer där och det gillar inte min tinnitus. Finns det inte plats framför motorerna så kollar jag på en annan flight. Lufthansa, Swiss mm kör med Airbus 340.

Jag vill inte sitta långt bak, väsnas mer där och det gillar inte min tinnitus. Finns det inte plats framför motorerna så kollar jag på en annan flight. Lufthansa, Swiss mm kör med Airbus 340.
Det förstår jag, tinnitus måste vara ett helvete. Då kan man bara hoppas att biljetterna inte är alltför dyra med dom bolagen.

Jag hade inga problem på hemvägen då jag satt längst bak, inget väsen alls vad jag märkte av

Jag hade inga problem på hemvägen då jag satt längst bak, inget väsen alls vad jag märkte av
Ok, jag tycker alltid att det låter betydligt mer bakom motorerna än framför. Tystaste kärran jag åkt va iofs dreamliner men där är det ju 3 i bredd.

En av fördelarna att sitta där jag satt är att man slipper folk som sätter upp fötterna/knäna i sitt ryggstöd

Liknande trådar

Tillbaka
Topp