Var skall man bo i Bangkok?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ett hotell jag har bott på är Novetel Lotus, ligger på Sukhumvit 33, 5 minuters promenad till Emperioum, som är ett "finare" varuhus i Bangkok. På vägen till detta varuhus passerar man BTS (skytrain).

vi brukar åka ut runt 9. det är bättre att vara tidig än i sista minuten. det kan vara mkt trafik och det tar tid vid incheckning etc..
vi har testat ett antal hotell i bkk och ett av dem är Asia. det är skapligt och hotellet har en egen skytrainstation. du åker bara en station eller max 2 för att komma rakt in till shoppingen. jag kommer inte riktigt ihåg.
Bosotel var ett annat fint men litet hotell som ligger vid hotell Shangrila. Vi hade deluxe rum som kostade ca 2300 bth. mkt trevligt. där finns ett robinson varuhus i närheten ca 200 m. sen kan du ta skytrain ca 200 m. från hotellet till shoppingcentra. toppenfrukost.
jag får fundera lite över vad de andra hotellen heter, just nu står det helt stilla.

ha re
marianne

Hej! Jag heter Mallie, ett hotell jag kan rekomendera heter REX hotell. Set ligger mitt emot Sukhomvit Rd Soi 49 på övre plan så finns det swiming pool. Som är tyst o av skillt. Stora bekväma sängar air conditioner bra service. Nära till små mysiga restauranger nåra till sky trin som tar er in i smeten på mindre än 10 minuter. Kostnaden/natt bör ligga i den pris klass ni efter frågar. Adress 762/1 Sukhumvit Rd Klong Toei, Bangkok Telefon nummer hittade jag inget. Men de flesta taxis känner till Rex hotell, det ligger bara en bit ifrån Ekamai Buss station. Vänliga hällsningar Mallie

Jag tackar så mycket för tipsen.Jag lät regeringen hemma till o bestämma hotell,det blev Pathumwan Princess. ;)

Nasa Vegas Hotel, Bangkok

Var i Bangkok mellan den 18 april till den 5 maj och bodde då på Nasa Vegas Hotel i Bangkok. Rummen kostar ifrån 690/baht och uppåt. Bokar man via Internet (www.nasavegashotel.com) kan man få frukost för 100 baht extra per person, normalpris 180 baht. Jag betalade får 2 personer inkl. ABF 890 baht/natten. Frukosten består av kaffe, en kopp( påtår kostar 65 baht), juice, två stekta ägg, tre beconskivor, tre "prinskorvar" och två skivor kokt skinka.

Hotellet ligger lite vid sidan om, dock enbart ca 20 minuter ifrån flygplatsen. Kostnad ca 150 baht, åker man ifrån flygplatsen tillkommer 50 thb i avgift. Enligt uppgift kommer BTS att starta trafik i november/december och då finns en hållplats i princip utanför dörren. Men det skulle varit klart 2007 så jag skulle inte våga lova nåt.

Rummen var rena, dock en aning slitna. Det finns badkar, minibar med allt ifrån whiskey till kondomer. Kabel tv med internationella kanaler. Upplevde rummet som lyhört. Man hörde trafikbrus osv.

Taxi till Sukhumwit tar, beroende på trafik ca 20 minuter och kostar 100 (till Emporium), man kan göra det billigare genom att åka till BTS Ekmai eller Thonglor, som är närmare. Utanför hotellet går det även bussar. Ta buss nr.40 så täcker den hela Sukhumvit, pris ca 12 baht till Prom Phong(Emperium). Skiljer en aning i pris beroende AC buss eller inte. Hållplatsen för returresa är Um Tower. Är du osäker kan du be personalen skriva en lapp för konduktören. Glöm inte att behålla biljetten, det är ofta kontroller på bussarna i Bangkok.

Omgivning är sådär, det finns internetshop samt familymart på andra sidan ett tågspår, som är trafikerat.

Resturangen på Nasa Vegas är bra, både internationellt och thai, rimliga priser. Personalen är bra.

Sammantaget helt ok hotell, med lite avstånd frrån nöjen, men inte så det stör.

Hej Makrillen031!

underbar berättelse, :thumbsup:
fram med bilderna nu! :wai:
/mvh
phirawan

Tack Gaisarn skall följa upp ditt råd,
behöver några nätter i BKK
mvh
Peter

Här är ett alternativ som det är lite lyxkänsla över trots att det är skapligt billigt. Fri transport till närmsta Skytrain-station ingick. Centralt och bra, härlig pool, bra gym och god mat. Vi bodde 3 nätter i junior suite och rekommenderar stället varmt.

http://www.presidentpark.com/index.html

Billiga hotell i Bangkok

Tjena
Jag vet inte om det finns något ämne här på detta forumet där vi kan tipsa varandra om billiga och bra hotell i Bangkok,är för lat för att leta runt.Jag bjuder på den första
http://www.immhotel.com/fusion-home.html
Pris ***
Poolanläggning ****
Läge ****(nära Skytrainstation)
Personal ***
Bar ****(billigt)
Varsågod ser fram mot förslag från er
//thailamai
:wai:

Frugan, barnen och jag bodde på Baiyoke Suite Hotel 3 nätter i november och bokade då via Agoda.com. För en tvårumssvit med A/C, dusch + toalett samt liten kokvrå med vattenkokare, kaffe, thé betalade vi totalt ca SEK 460 per natt inklusive en utmärkt frukostbuffé. Rummen är slitna, men det var rent med trevlig personal. Vi bodde på 29 våningen med fin utsikt över stan, restaurangen där frukosten serveras ligger på 43 våningen med en suverän utsikt.

Jag tycker att detta var prisvärt för 2 vuxna samt 2 barn, hotellet ligger i Pratunamområdet. :thumbsup:

"Berralund " sa:
Frugan, barnen och jag bodde på Baiyoke Suite Hotel 3 nätter i november och bokade då via Agoda.com. För en tvårumssvit med A/C, dusch + toalett samt liten kokvrå med vattenkokare, kaffe, thé betalade vi totalt ca SEK 460 per natt inklusive en utmärkt frukostbuffé. Rummen är slitna, men det var rent med trevlig personal. Vi bodde på 29 våningen med fin utsikt över stan, restaurangen där frukosten serveras ligger på 43 våningen med en suverän utsikt.

Jag tycker att detta var prisvärt för 2 vuxna samt 2 barn, hotellet ligger i Pratunamområdet. :thumbsup:

Lite :offtopic: Kollade du in någon marknad i pratunam? Här i min komun känner jag flera som åker dit och tok-handlar billiga orginal kläder och väskor till vrakpriser?

"Gazton " sa:
Lite :offtopic: Kollade du in någon marknad i pratunam? Här i min komun känner jag flera som åker dit och tok-handlar billiga orginal kläder och väskor till vrakpriser?

Nej, vi kollade bara lite precis runt hotellet och där fanns en del som var billigt. Vi var inte i Bkk för shoppingens skull, så det blev bara lite på kvällen. Ungarna var trötta då. Men visst finns det massor av möjligheter om man så vill.

Söker ni ett bra boende nära flygplatsen så kan jag start rekommendera detta:
http://www.grandfourwings.com/
Ett nyöppnat femstjärnigt hotell av riktigt hög klass.
Bokade via Booking.com och betalade 2499 thb inkl transporter till och från flygplatsen.

Baiyoke Sky är väl rätt kul eftersom det är 88 vångingar högt.
För mig kändes det som rätt slitet. Bodde på våning 44 i en tvårums svit.
Det kan ju iofs vara så att det håller på att renovera för fullt och att allt inte är klart ännu.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp