Var skall man bo i Bangkok?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej! Vi flyger ned i slutet av januari och bor på ett hotell vid floden Bosshotell, Soi Chareonkrung 42/1. Men vi funderar på att bo på Grand China Princess Hotel 215 Yaowarat Road, Samphantawong, Chinatown på hemvägen. Vilket ligger bäst till när man skall till flygplatsen? När man vill till Suan Lum nightbazar och Phantip?
 
Tack för hjälpen. Det verkar som om Bosshotel (i närheten av Shangri la) ligger bättre till i fråga om BTS och MRT. Men hur är det att ta sig till flygplatsen med taxi från hotellen? Brukar det vara trafikkaos i de områdena? Taxsam för fler svar.
 
En nyfiken fråga: varför är det viktigt för dig att kunna ta dig till flygplatsen på ett smidigt sätt? Den ligger ju mycket långt från centrum, så det är en lång resa var du än bor.
 
Hej!

Om det är viktigt med smidig transport till Don Muang så finns ett bra och billigt alternativ på Sukhomvit Soi 1. Grand Palace. Pool i markplan och
"mitt i smeten". Direkt anslutning till highway runt hörnet.
Rekomenderas om man inte måste ha "lyx".
Vi har bott där många gånger och är mycket nöjda.
Det pågår "rullande renovering", men rummen har AC, kylskåp,tv och badrum.

Hälsningar

ch300_m
 
Var ska man bo i Bankok

Sawasdee!
Ska åka till LOS för tredje gången och nu blir det Bangkok! Yeah!
Har aldrig varit där så va ska man bo någorlunda bra utan att det blir för dyrt?
 
Suda Palace

Hej! Jag vet ett annat, fräscht och helt ok hotell som ligger på kort avstånd från Saphan Kwai (BTS Skytrain Station). Jag bor alltid där när jag kommer till Bangkok. ;) Hotellet heter Suda Palace och här är deras hemsida:
http://www.r24.org/thailandtravelsearch.com/bangkok/sudapalace/

Priserna ligger på 140-240 kr/natt.

Suda Palace Hotel
Sutthisarn Road, Phayathai,
Bangkok 10400
 
Var ska man bo i Bankok

Hej jag brukar använda det här hotellet
kostar ca 600bath



Chaleena Hotel in Bangkok
453 Soi Ladprao 122 (ramkamheang 65 Wangthonglang, Bangkok 10310 453 Soi Ladprao 122 (ramkamheang 6
 
Var ska man bo i Bankok

Sist bodde jag och min fru på Chaleena princess hotel. Ett prisvärt hotel.
 
Var ska man bo i Bankok

Chaleena hotell på ramkamhaeng, finns det kvar? Jag bodde 2 år på den soien. Om du är villig att bo så långt bort från centrala smeten skulle jag i stället rekomendera CS Park hotell som ligger i området Town in Town (där jag bor). Här får man riktigt bra rum för 1,500 baht natten. Mycket för pengarna kan jag lova. Billigare rum finnes.

Stuvar ALLTID in mina bekanta där, när på besök, om de inte vill sova i barnkammaren....
 
min favorit

I det gamla bkk så finns det ett ställe som heter old bangkok inn, som jag fann genom bkk post. Litet, allt går i thaivilla stil. bara 9 rum. ligger vid "democracy monument" flod buss i dom små kanalerna till mbk. Ganska dyrt men inte i närheten av Shangri laa. Du bestämmer vilken frukost du vill ha. ingen övrig matservice.
och hoppas att det inte är många som bor där runt den 20/1 hep!
 
Boende i Bangkok

Hej, jag och min fru skall åka till bangkok och kommer att stanna där mellan den 2:e - 31:e mars. Har försökt hitta ett prisvänligt boende men dränks av all den info som finns. Och när man väl hittar nåt är det svindyrt...

Därför söker jag nu efter dina rekomendationer om boende i Bangkok.
Våra önskemål är mycket simpla:
det får gärna vara vandrarhems-stil på boendet, önskvärd är toa/dusch på rummet, en bra dubbelsäng och om möjligt (men absolut inget krav) en pool så man kan svalka sig. Pris ide på hela boendet får gärna vara så billigt som möjligt. Vi har inga krav om ett specifikt område i Bangkok.

Finns det nån länk till ditt tips så maila den gärna, om inte annat gärna telefon till stället. Min fru kan ju som tur är flytande thailändska ;D

Stort tack på förhand för alla tips!

Mvh

Robban & Chutikarn
 
Tjenare Makrillen!!!

Det verkar vara ett bra ställe som du rekommenderar. Vi har bott på hotell Chinatown som inte var något att rekommendera, Swiss Park på Suhkomvit, Asia och Bosotel.

Det bästa tycker jag är Bosotel och Asia och där har vi bott flera gånger.

Standarden är inte samma på hotellet som du rekommenderat, men den verkar vara helt okey. Det som är bra också är ju att du har skytrain i närheten. Dessutom är det billigt.

Vi kanske ska boka in oss där i sommar när vi åker.

ha re gött
marianne
 
Nu har jag skickat en förfrågan till hotellet som du rekommenderade Makrillen. Jag skrev faktiskt och berättade att jag fått tipset av en av våra medlemmar på chaimai. Det kan de gott få reda på.
Vi får väl se om de har ngt ledigt.
Kan vara kul att testa. De verkar ha många stamgäster.

ha re gött
Marianne :wai: :wai:
 
Hej! Jag o min man ska också snart åka till Thailand o bo 5 nätter i Bangkok på ett hotell som heter Royal Hotel, 2 Raydamnoen Avenue. Vi har letat länge o läst om andra resenärers omfömen om dett hotell o alla var nöjda med läget o xervicen. Det ligger i gamla stan inte långt ifrån floden.
Vi ska bo där i mars o det kostar Bht 1.400/natt. Inte så dyrt tycker vi. Lycka till önskar Wikströms!
 
Hej Robban!

Pröva Siam Guesthouse. De har tre olika guesthouse och minst 1 har pool. Ligger nära floden.

MVH Sonola
 
D´pelican passar nog inte alla, rummen är väldigt enkla, men dom jobbar på att ordna alla. Dom har 8 rum, 101 skall vara det bästa. D´pelican är ett guesthouse, inget hotell. Granne med dom ligger Honey House som också har ett antal rum för uthyrning. Har inte bott på det stället.

Man skall dock vara medveten om at Sukhumvit soi.22 är ett nöjetkvarter, med vad det medför.
 
Hej Makrillen!!!

Man kan inte få allt för 800 resp. 900 bth det måste man vara medveten om men det ser ut som om folk trivs där och det ser rent och fint ut.
Vill man bo lyxigt så får man betala för det.
Närheten till metro och skytrain är bra och när man är i BKK så tillbringar man väl inte så mycket tid på rummet.

Jag ska i alla fall testa och jag har testat alltifrån spartanskt till lyx.
Man får vad man betalar för.

ha re gött
marianne :wai:
 
Hotell i Bankok!

Vi är 2 vuxna som ska till Thailand i mars månad.Vi tänkte avsluta med 3 dagar i Bangkok med lite shopping.Nu till frågan var ska man bo!Vi tänkte lägga 1500-4000baht/natt.helst vill vi ha ett hotell med pool och att det ligger nära bra shopping.Är jätte tacksam för tips eftersom vi aldrig har varit i centrala Bangkok.Ps vårat plan hem från Bangkok lyfter 00:20på natten.när bör man lämna hotellet med tanke på trafiken?Tacksam på för hand. Focus
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp