Varför försvinner sanden på stranden i Pattaya

Krävdes väl inga skolor för att mönstra på som sjöman på 50 talet?

BTT
Kände två sjöbusar som verkligen var jordnära trots sjön. Sixten bad chefen dra åt helvete och ritade ett streck på golvet som chefen inte fick öveträda och Niklas som somnade vid slipmaskin och hade slipad sönder 20tals ventliler som slänges i ån. När chefen letade efter dem hade de ingen aning vart de kan ha tagit vägen :)

Senast ändrad:
Vi har hvit sand i Bangsaen , mens mange andre har beisbrun sand . Og de vill vi ikke ha .

uu7.jpg
55555 ja du, som sagt jag bor 20 min från den stranden och varit där många gånger, tillräckligt många gånger för att se att du höjt ljustonen i fotot.
Det är många här på forumet som varit i Baengsaen som motsäger dina lögner om den stranden.

Vi har hvit sand i Bangsaen , mens mange andre har beisbrun sand . Og de vill vi ikke ha .

uu7.jpg
Hade med farsan och styvmorsan till Baengsaen en gång, kollade på båttävling.
Dom 2 badar nästan var som helst men i Baengsaen doppade dom inte ens fötterna. Inte en strand dom vill besöka igen.
Jag tycker strandpromenaden med alla matstånd är fin men det finns en anledning till att den stranden inte har slagit igenom bland utländska turister.

Otroligt dumt att tro att jag jämfört Rawai med Phil, var fick du det ifrån?
Jag tror inte du jämnförde något, men du blev sur när några skrev om kriminalitet i rawai, och det är ok enligt mig. Men då får man nog acceptera att dina inlägg om andra länder ifrågasätts.
Rawai kriminalitet är lika med många andra ställen så bara otroligt dumt att skönmåla det när andra medlemmar har andra erfarenheter

55555 ja du, som sagt jag bor 20 min från den stranden och varit där många gånger, tillräckligt många gånger för att se att du höjt ljustonen i fotot.
Det är många här på forumet som varit i Baengsaen som motsäger dina lögner om den stranden.
Når sanden er våt så er den lysbrun , man når sanden ligg i solen og törka så blir den nesten hvit ,på dei fleste plasser i Thailand . Siden du bor bare 20 minutter fra Bangsaen beach , så trodde jeg du hadde sett det.

Når sanden er våt så er den lysbrun , man når sanden ligg i solen og törka så blir den nesten hvit ,på dei fleste plasser i Thailand . Siden du bor bare 20 minutter fra Bangsaen beach , så trodde jeg du hadde sett det.
Jag har sett att mycket av dina inlägg till bilder i området är bs, du målar upp en bild av Baengsaen som inte stämmer med verkligheten när det gäller stranden.
Annars en fin stad och fint universitetsområde men själva stranden ger jag inte mycket för, dock fint promenadstråk fast dyrt.
Enda roliga är att det är dyrare för Thai i Baengsaen än västerlänningar i Pattaya på stranden..
Thai klagar mycket på priserna i Baengsaen på sociala medier som fb.

Ja och 93 säger lite om hur ett ställe är idag, samma gäller Pattaya och andra ställen.
Pattaya 93 tex är inte likt Pattaya 2022.
Det har du rätt i, 1993 var mycket bättre än 2022 men jag har inte varit där sedan 2019 så det har nog inte blivit bättre och jag kommer nog inte att resa dit mer.

Det er store sandstormer i Sahara nå og som ligger som en dis over Grand Canari Se Dagbladet i dag Det er samme måten sanden på Pattaya Beach forsvinner , Rett meg om jeg har feil ??

2022-07-24.png

Jag har sett att mycket av dina inlägg till bilder i området är bs, du målar upp en bild av Baengsaen som inte stämmer med verkligheten när det gäller stranden.
Annars en fin stad och fint universitetsområde men själva stranden ger jag inte mycket för, dock fint promenadstråk fast dyrt.
Enda roliga är att det är dyrare för Thai i Baengsaen än västerlänningar i Pattaya på stranden..
Thai klagar mycket på priserna i Baengsaen på sociala medier som fb.
På 7/11 selger dei varm nuddelsuppa til 12 baht , men det er ikke alle som snåla som deg . Her i Bangsaen er det Thai som er kunder , og dei tipser strandselgerne , Og ein ting må du läre deg , god mat koster litt mere en prosj street food i Pattaya .

På 7/11 selger dei varm nuddelsuppa til 12 baht , men det er ikke alle som snåla som deg . Her i Bangsaen er det Thai som er kunder , og dei tipser strandselgerne , Og ein ting må du läre deg , god mat koster litt mere en prosj street food i Pattaya .
Du har som vanligt svårt att förstå vad man skriver.
THAI klagar i sociala medier på höga priser i Baengsaen, THAI.
förstår du, inte jag som klagar utan THAI.....

Den är ju kass, en del mat som frugan ställer på altangolvet äter ju inte ens vår hund.
Kanske beror det på kockan , min fru lagar aldeles utnmärkt Isaan mat. En del av hennes så kallade mat vill jag inte ens se åt. Men det handlar om matkultur och vi är Svenskar. Palaa och sånt hälsovådligt skit äter jag inte, har äntligen efter några år i Sverige fått henne att förstå att man skall koka Palaa om den skall vara ok för att äta utan hälsorisker

Det har du rätt i, 1993 var mycket bättre än 2022 men jag har inte varit där sedan 2019 så det har nog inte blivit bättre och jag kommer nog inte att resa dit mer.
För oss med barnfamilj passar Pattaya utmärkt, jag är ju sällan ute i barsvängen så hur den miljön är kan jag inte direkt uttala mig om men Pattaya idag har allt för en barnfamilj.
Jag tror vi har olika erfarenhetsområden ifrån Pattaya, mitt sträcker sig mest till vardags och familjeliv.
Pattaya har utvecklats till det bättre och idag en bra stad och lätt att undvika barområdena då dom blivit mer koncentrerade till vissa områden.

Du har som vanligt svårt att förstå vad man skriver.
THAI klagar i sociala medier på höga priser i Baengsaen, THAI.
förstår du, inte jag som klagar utan THAI.....
Hvor mange har du spört av Thai , kun kjerringen din tenker jeg , Street food på Bangsaen Beach har stor omsetning , for en Thai har penger og klager ikke på prisen som en snål farang . Hvor for det liten omsetning på street food i Pattaya , og der er det billig , sier du , Men Bangsaen er det stor omsetning på Street food , og der er det dyrt ? Hva er årsaken , er maten bedre i Bangsaen .

Hvor mange har du spört av Thai , kun kjerringen din tenker jeg , Street food på Bangsaen Beach har stor omsetning , for en Thai har penger og klager ikke på prisen som en snål farang . Hvor for det liten omsetning på street food i Pattaya , og der er det billig , sier du , Men Bangsaen er det stor omsetning på Street food , og der er det dyrt ? Hva er årsaken , er maten bedre i Bangsaen .
1. Thai klagar på sociala medier. Förstår du vad det betyder?
2. Har jag skrivit att omsättningen på street food är liten i Pattaya?
Det som klagas på priserna i Baengsaen är strandrelaterat.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp