Ansiktslyftningen av stranden i Pattaya nästan färdig.

Hej

Allt är ju relativt men jämför man nuvarande bebyggelse med dom skjul med stråtak som fanns där förr så är ju utvecklingen som skett nästan overklig.

T.o.m området mellan Pattaya och Jomtien var ju obebyggt förr, där åkte man på lite av landsbygd, det är ju samma sak med Hua Hin, själv känner jag knappt igen mig där heller, det är otroligt hur tidigare relativt små platser formligen har exploderat.

Mvh isan lover
Då kommer du ihåg när man var tvunget att vara full för att ta ut pengar på ATM. Låg mitt i vildmarken o man kan ju inbilla sig alla ormar som låg på lur. Inget äventyr man gav sig ut på när man var nykter

Orkaner och tropiska stormar, ja vem kan se skillnaden. Orkaner kan inte uppstå över land och dom blir till stormar när dom passerar land. Kan inte röra sig mot ekvatorn. Så Gulf of Siam är ganska skyddat i alla väder riktningar.

Samma i vår del av världen, kan inte bli orkaner i Sverige och Europa pga kallt vatten, så det kallas storm även om vindstyrkan är orkanstyrka vilket är mycket ovanligt, med det ska vara omöjligt med orkan på våra latituder (teoretiskt)

Hej

Ja t.o.m uppe i Isaan har vi ju årligen kraftiga vindar i samband med åska, hagel och regnbyar, då kan tak flyga iväg och hundratals träd brytas av på mitten.

Mvh isan lover

Då kommer du ihåg när man var tvunget att vara full för att ta ut pengar på ATM. Låg mitt i vildmarken o man kan ju inbilla sig alla ormar som låg på lur. Inget äventyr man gav sig ut på när man var nykter

Hej

Själv använde jag mig av resecheckar på den tiden och växlade i någon bank, men det mesta var ju onekligen lite mer av ett äventyr förr, det var ju kreatur och odlingar där det nu är en stad, men det gick bra ändå, folk var vänliga och oftast ärliga, en kompis till mig höll på att pissa på en polis som hade gått och lagt sig för en tupplur bland buskarna i mörkret på en öde tomt, han flög upp ilsken som ett bi när vi lättade på trycket.

Mvh isan lover

Hej

Själv badar jag allt där, men det är inte så bra kvalitet på vattnet, hoppas dom satsar på bättre rening nu när dom fixar till stranden, har inga belägg för det men jag tycker nog att vattnet har blivit lite renare nu dom sista 10 åren än tidigare, tycker mig se mer fisk och så också.

Mvh isan lover
Når det regner i Pattaya så kommer det i badevannet mye tarmbakterier ,det er desamme i Norske badeplasser , som Oslo .Men der dei stenger alle badeplasser .

Når det regner i Pattaya så kommer det i badevannet mye tarmbakterier ,det er desamme i Norske badeplasser , som Oslo .Men der dei stenger alle badeplasser .

Det var väl länge sedan som du och kärringen badade. :)

Hej

Pattaya Beach Beautification Project: A new dawn for a beloved destination​

By Pattaya Mail
June 6

PATTAYA, Thailand – Pattaya City has taken a significant step in its Beach Beautification Project with the recent planting of coconut trees. This comprehensive initiative includes several improvements such as new sidewalks, increased parking spaces, foot and body washing stations, and better parking regulations, all aimed at making Pattaya Beach more beautiful and orderly.

Pattaya-3-Travel-Pattaya-Beach-Beautification-Project-A-new-dawn-for-a-beloved-destination-pic-11.jpg
Newly planted coconut trees line the pathways of Pattaya Beach, providing much-needed shade and enhancing the beach’s natural beauty as part of the on-going Beautification Project.

Pattaya-3-Travel-Pattaya-Beach-Beautification-Project-A-new-dawn-for-a-beloved-destination-pic-21.jpg
Workers plant coconut trees along Pattaya Beach, a significant step in the city’s efforts to create a more attractive and orderly beachfront for visitors and residents alike.

Mvh isan lover

Det är förbjudet att hyra ut strandstolsrättigheten i andra hand.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp