Varför försvinner sanden på stranden i Pattaya

Hvor mange har du spört av Thai , kun kjerringen din tenker jeg , Street food på Bangsaen Beach har stor omsetning , for en Thai har penger og klager ikke på prisen som en snål farang . Hvor for det liten omsetning på street food i Pattaya , og der er det billig , sier du , Men Bangsaen er det stor omsetning på Street food , og der er det dyrt ? Hva er årsaken , er maten bedre i Bangsaen .
Och fortsatt så undrar jag om inte du Einar och Isaan är samma person ? kan det finnas två Norrmän som är lika långsamma i skallen.
Förstår du inte vad vi och i detta fall Pan Pan skriver på Svenska så bör du använda Google tranlslate, det får vi göra då du skriver på ett märkligt språk. Varför envisas med att Bangsaen är bättre än Pattaya, vi har alla olika preferenser om vad som är bra eller dåligt, själv skulle jag aldrig vilja bo i Bangsaen, alldeles för långt till Pattaya nämligen, där allt finns att tillgå. I Bangsaen finns ju intet av intresse som jag ser det

Baengsaen.

20210220_150743.jpg

20210220_150734.jpg

20210220_150759.jpg

20210220_131527.jpg

20210220_131508.jpg

20210220_125520.jpg

20210220_134442.jpg

20210220_134433.jpg
Her ser du da mörkaste bilde ditt , jeg slepte litt lys på bilde , da blir det normalt

88i.jpg

Den är ju kass, en del mat som frugan ställer på altangolvet äter ju inte ens vår hund.
Hej

Smaken är som baken heter det ju, själv upplever jag det precis tvärtom, jag började äta Isaanmat för 35 årsedan och gillar den verkligen, föredrar t.ex klibbris före jasminris och gillar det mesta som serveras i byarna, på marknaderna och längs vägarna.

Mvh isan lover

Her ser du de mörkaste bilde ditt , når du slepper litt lys på bilde ,så ser det normalt ut , Det mörka bilde ligner på Pattaya Beach

20210220_150743.jpg

88i.jpg

Kanske beror det på kockan , min fru lagar aldeles utnmärkt Isaan mat. En del av hennes så kallade mat vill jag inte ens se åt. Men det handlar om matkultur och vi är Svenskar. Palaa och sånt hälsovådligt skit äter jag inte, har äntligen efter några år i Sverige fått henne att förstå att man skall koka Palaa om den skall vara ok för att äta utan hälsorisker
Hej

Dom flesta kan nog laga mat i Isaan, själv tror jag mer att dom falanger som klagar på Isaanmaten egentligen aldrig har gett den en riktig chans, många verkar bli skeptiska bara av under vilka enkla förhållanden maten tillagas, oroar sig för hygienstandard och avskräcks av att många i Isaan äter på golvet och med händerna o.s.v.

Mvh isan lover

Kanske beror det på kockan , min fru lagar aldeles utnmärkt Isaan mat. En del av hennes så kallade mat vill jag inte ens se åt. Men det handlar om matkultur och vi är Svenskar. Palaa och sånt hälsovådligt skit äter jag inte, har äntligen efter några år i Sverige fått henne att förstå att man skall koka Palaa om den skall vara ok för att äta utan hälsorisker
Frugan lagar också utmärkta isaanrätter till mig dock ej lika dana som till henne, den laab moo hon lagar tiil åt sig skulle jag aldrig äta men den hon lagar åt mig är alldeles utsökt god.

Frugan lagar också utmärkta isaanrätter till mig dock ej lika dana som till henne, den laab moo hon lagar tiil åt sig skulle jag aldrig äta men den hon lagar åt mig är alldeles utsökt god.
Hej

Det kan jag tänka mig dom börjar ju laga mat redan som barn och kan laga till det mesta.

Mvh isan lover

För oss med barnfamilj passar Pattaya utmärkt, jag är ju sällan ute i barsvängen så hur den miljön är kan jag inte direkt uttala mig om men Pattaya idag har allt för en barnfamilj.
Jag tror vi har olika erfarenhetsområden ifrån Pattaya, mitt sträcker sig mest till vardags och familjeliv.
Pattaya har utvecklats till det bättre och idag en bra stad och lätt att undvika barområdena då dom blivit mer koncentrerade till vissa områden.
Nä, mycket trevligare för 25 år sedan utan lämmeltåg med koreaner, kineser och barnvagnsterrorister.

Hej

Smaken är som baken heter det ju, själv upplever jag det precis tvärtom, jag började äta Isaanmat för 35 årsedan och gillar den verkligen, föredrar t.ex klibbris före jasminris och gillar det mesta som serveras i byarna, på marknaderna och längs vägarna.

Mvh isan lover
Det räcker att titta på maten för att få avsmak. När jag jobbade som bonddräng hände det att jag fick åka ut i skogen när militären hade repövning och hämta överbliven mat som det slängt i kantinrar och som vi gav till grisarna, det såg ut som isaanmat.

Tvålen äter jag inte.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp