Varför försvinner sanden på stranden i Pattaya

Tror inte ens du vart i Pattaya efter stranden breddades, bilder, artiklar och så du skriver i dina inlägg tyder på det.
Var nog många år sen du var där sist..
Bättre du fokuserar på eran äckliga sand på stranden hemma hos dig i Baengsaen, kanske föra en kampanj hur dom kan byta ut den sanden som ser oljedränkt ut i färgen.
Är ju iaf en strand som rör dig, som du kan ta dig till.
Oljedränkt i färgen Det må vera hvit olja , for så hvit er ikke Pattaya stranden , Og så har vi heilt klart vann , til å bade i og ingen kloakk lukt til å bade i

bangsaen332.jpg

Bangsaen 336yy.jpg

Ser du inte problemet Isan Lover, han far ju med gamla artiklar, sånt som är överspelat, Det är vattnet från Pattyas stad som spolar ner sanden i havet, inte alls havet som flyttar sanden
Även om det är gamla artiklar måste väl havet ta en del av sanden med tiden?

Nu vet jag inte så mycket om stranden i Pattaya men jag kan inte tänka mig att den skiljer sig från andra stränder när det gäller sanderuption..så det är nog en kombination av havet och regnet.

Jag har ju tillbringat många dagar på Karon beach och den såg aldrig likadan ut från ena dagen till den andra och där var det definitivt havet som stod för den största förändringen.

Men Pattaya har kanske inte dom vågorna och strömmarna som Karon har..men nog måste väl havet förflytta en del av sanden även i Pattaya?

Som vanligt far du med osanna bilder, så ser inte baensaen stranden ut i verkligheten, jag bor 20 min därifrån och vart där flera gånger.
Håller med. Har varit där många gånger och inte sett det klara vattnet som Einar pratar om. Tvärtom, sista gången jag badade där var det så grumligt vatten så jag ville inte bada i sjön. Iofs några år sen.

Vad jag hört så har sanden på stranden i Bangsaen transporterats dit från Bang Pakong river, snarare grus än sand.

Håller med. Har varit där många gånger och inte sett det klara vattnet som Einar pratar om. Tvärtom, sista gången jag badade där var det så grumligt vatten så jag ville inte bada i sjön. Iofs några år sen.

Vad jag hört så har sanden på stranden i Bangsaen transporterats dit från Bang Pakong river, snarare grus än sand.
Hade ju en tidigare medlem vars ungar hade svarta oljeprickar på kroppen efter badat i Baengsaen.

Låter ju helt otroligt att stranden i Pattaya kan drabbas av sandflykt.
Den stranden blev ju korad till Thailands ”bästa” strand här på forumet för bara ett par veckor sedan.

dei andre bildena er från Bangsaen , og det er detta bilde frå bangsaen Her har vi hvit sand på stranden , Det har vel dere aldrig sett i Pattaya , så fin strand

15002421_1421380371220543_4016675748400062926_o.jpg
Vilket skrävel ni Norrmän verkar köra med, den ena snackar om en helv massa oljepengar, den andre ( du Einar) skrävlar om Ban saen, som inte alls är bättre än Pattaya, jag var där förra veckan och inte alls inponerad av vattnet varken i Pattaya eller Bang Saen. Hua Hin något bättre, där badar jag, däremot inte varken i Pattis eller Bang Saen. Ni Norrman tycks lida av något slags tvång att hävda er, varför inte lägga ner detta lillebrorskomplex

Även om det är gamla artiklar måste väl havet ta en del av sanden med tiden?

Nu vet jag inte så mycket om stranden i Pattaya men jag kan inte tänka mig att den skiljer sig från andra stränder när det gäller sanderuption..så det är nog en kombination av havet och regnet.

Jag har ju tillbringat många dagar på Karon beach och den såg aldrig likadan ut från ena dagen till den andra och där var det definitivt havet som stod för den största förändringen.

Men Pattaya har kanske inte dom vågorna och strömmarna som Karon har..men nog måste väl havet förflytta en del av sanden även i Pattaya?
Betänk var Pattaya är belägen, inte försvinner sanden i HH, sanden spolas ner av tiotusentals kubik med regnvatten som samlas över Pattaya stad. En stad som ligger på en enorm sluttning med flera stora gator som löper paralellt med beachen, dessa samlar ju upp enorma mängder som sen skall tömmas genom de soier som leder ner till beachen, behöver inte vara raketforskare för att förstå med vilken kraft dessa vattenmassor kommer ner, har man inte löst bortforsling av dessa massor av vatten så tar de med sig sanden ut i havet, just i form av rännor vi har sett varje gång stranden har spolats ner

Ser du inte problemet Isan Lover, han far ju med gamla artiklar, sånt som är överspelat, Det är vattnet från Pattyas stad som spolar ner sanden i havet, inte alls havet som flyttar sanden
Hej

Dom har väl redan fått fylla på sand och reparerat den nya stranden några gånger tidigare och fler lär det väl bli i framtiden, men det är det helt klart värt att göra även om det kostar en del, det stämmer att det har varit dagvatten ifrån staden som har spolat ut sand i havet igen, men även anlagda stränder utan tillflöden av dagvatten skadas ibland vid stormar och liknande så det får man nog räkna med i Pattaya också.

Mvh isan lover

Hej

Dom har väl redan fått fylla på sand och reparerat den nya stranden några gånger tidigare och fler lär det väl bli i framtiden, men det är det helt klart värt att göra även om det kostar en del, det stämmer att det har varit dagvatten ifrån staden som har spolat ut sand i havet igen, men även anlagda stränder utan tillflöden av dagvatten skadas ibland vid stormar och liknande så det får man nog räkna med i Pattaya också.

Mvh isan lover
:rolleyes:Isan Lover skrev : Men även anlagda stränder utan tillflöden av dagvatten skadas ibland vid stormar och liknande så det får man nog räkna med i Pattaya också.
Nu diskuterade vi varför just Pattayas strand drabbas, inte att andra stränder drabbas eller att Pattayas strand kan komma att drabbas vid stormar eller liknande, vore ju bra att hålla sig till sak i diskussionen om JUST Pattaya, eller hur Isan Lover

:rolleyes: Men även anlagda stränder utan tillflöden av dagvatten skadas ibland vid stormar och liknande så det får man nog räkna med i Pattaya också. Nu diskuterade vi varför just Pattayas strand drabbas, inte att andra stränder drabbas eller att Pattayas strand kan komma att drabbas vid stormar eller liknande, vore ju bra att hålla sig till sak i diskussionen om JUST Pattaya, eller hur Isan Lover
Hej

Ja visst är det så men jag kan personligen inte se hur havet framöver skulle kunna undgå att påverka även Pattayas strand, men det är ju isåfall bara att fylla på igen precis som man gör på andra ställen.

Mvh isan lover

• Like
Reactions: Nox
Jag hyrde ett hus i Bangsaen på en månad men flyttade därifrån efter styvt 2v mycket för att stranden va så jvla äcklig, sämsta stranden jag upplevt i Thailand.

Vem fn bryr sig om det försvinner lite sand i Pattaya i mellanåt så länge dom fyller på med ny?
Eruption är ett problem på många ställen, inte minst i Khao Lak, men i Pattaya fixar dom ju iaf till det.

PS!
Har aldrig hört talas om att man behöver fylla på med sand på stränderna på Phuket.. :beer:

Det er mye bedre dere skriver om Bangsaen en Pattayab Det er nesten ingen som skriver negativt om Bangsaen , men mange som skrivret negartivt om Pattaya, Dere lager snart noen historier om Bangsaen , med den fantasien deres

2022-07-22 (7).png

Kanske tom är världens bästa strand och det är i sin helhet med den omgivande miljön...
ja misstänker att det är närheten till höghus och störande jetski, båtar och skräp som gör att du rankar den högst.

Vad gäller fin strand, klart vatten och vacker natur slår Filippinerna och Västindien Thailand med hästlängder.

Sydamerika och Indonesien är ännu vassare dessutom.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp