Varför försvinner sanden på stranden i Pattaya

Men verkar fortfarande inte finnas nått Flappeforum.
Finns många grupper på FB och några forum med engelska som språk.

Thaiforum som till 90% handlar om Sverige är inte så mycket att höja till skyarna.

Postar någon bilder från Thailand på detta forum blir det genast påhopp från några.

En
Munsun vinden blåser fra vest og inn til Pattaya , og tar mye sand med seg til stranden i Pattaya . Men i Pattaya blir det bare mindre og mindre sand på Pattaya Beach , men strender i närheten blir det bare mer og mer sand . Hva er årsaken ? stjeler noen sand .
I Pattaya fyller dei på med sand , fleire 1000 tonn i gongen , som koster mye penger for komunen . Hva trur dere årsaken til att sanden forsvinn fra Pattaya
En hovedårsak til at sanden forsvinner er at man bebygger området ovenfor stranden. Senest med å utvide Beach Road med et ekstra kjørefelt. Og så kompenserer man med å fylle på med sand på selve stranden. Det hele er fullstendig meningsløst fordi man må bruke enorme pengesummer for å kunne beholde stranden. Og når det kommer styrtregn så forsvinner store partier av stranden. Det å lage en kunstig sandstrand har vært prøvd på mange steder i verden, men resultatet har alltid blitt det samme. Og det er fiasko.

Tror inte att du ens har ätit deras mat eller ätit på restaurang för egna pengar heller.
Att bli expert för att varit på en kurs med allt gratis.... haha
Hej

Maten ser jag personligen inte som något problem i Filippinerna, enligt mig påminner många rätter om det som äts i Indonesien och övriga Asien.

Mvh isan lover

En

En hovedårsak til at sanden forsvinner er at man bebygger området ovenfor stranden. Senest med å utvide Beach Road med et ekstra kjørefelt. Og så kompenserer man med å fylle på med sand på selve stranden. Det hele er fullstendig meningsløst fordi man må bruke enorme pengesummer for å kunne beholde stranden. Og når det kommer styrtregn så forsvinner store partier av stranden. Det å lage en kunstig sandstrand har vært prøvd på mange steder i verden, men resultatet har alltid blitt det samme. Og det er fiasko.
Hej

Fiasko skulle jag inte säga, men man får ju vara beredda på att underhålla en konstgjord och anlagd strand.

Mvh isan lover

Finns inget land just nu i Asien som satsar så mycket som Fillipinerna på Infrastrukturen det byggs precis överallt

Så det är därför dom har beväpnade vakter överallt i Phil?
Ang vattnet så är det generellt ca 2gr kallare än i Thailand vilket är stor skillnad, som kallast här är det typ 29.5 gr, själv gillar jag inte när det går under 30, inget skönt när man snorklar.
Infrastruktur som vägar och internet är ljusår efter Thailand och samma med sjukvården. Och katoliker som dom är så är det ju ok att göra nästan vad som helst sen går dom till prällen å biktar sig å allt är förlåtet.
När var du på Fillipinerna sist.?

Crime index ger inte Thailand något gott betyg bland Asiens länder.

En några år gammalt studie fastställer att Thailand är värre.

Maten bestämmer man själv, finns mer utbud än i Thailand bland restauranger från hela världen.
Kostar förstås mer än ett hål i väggen.
Ännu enklare att laga maten själv.

Maten är mindre fet än när du var där senast.
Myndigheter har kampanjer av att äta rätt och hålla sig frisk.

IMG_20220723_090656.jpg
Hej

Förmodar detta en statistik där man har sammanställt över alla typer av brottslighet, skulle man göra en sådan över grövre brott, grovt våld och mord skulle den förmodligen se lite annorlunda ut.

Mvh isan lover

Förstår att man blir bitter om man bor i Mahasarakham, så långt från paradiset.
Räcker med par dagar i Mahasarakham när man är där för att få krupp.
Lite bilder från Pattaya i år samt dom 3 sista fotona hur stranden i Baengsaen ser ut på riktigt för ögat, utan mix med ljus och färg i fotot.
Och ett foto mitt imellan från kozy beach Pattaya.

20210610_091017.jpg

20210328_090719.jpg

20210328_090804.jpg

20210319_094643.jpg

20210312_102258.jpg

20210220_131523.jpg

20210220_131527.jpg

20210220_131916.jpg

Hej

Förmodar detta en statistik där man har sammanställt över alla typer av brottslighet, skulle man göra en sådan över grövre brott, grovt våld och mord skulle den förmodligen se lite annorlunda ut.

Mvh isan lover
Ja, i brottsstatistik ingår många typer av brott.
Kanske inte trafikförseelser och snatteri.

Och jag 2009 senaste gången av två.
Jag var där senast 2019, bara par dagar den gången men det räcker för att se förfallet.
Den gången åkte jag bil par timmar ut från Manila på landsbyggden och såg förjäkligt ut med fattigdommen och trafiken var helt jävlig, vägarna sämst i klass.
Manila känner man den unkna pissdoften över stan på morgonen.

Jag var där senast 2019, bara par dagar den gången men det räcker för att se förfallet.
Den gången åkte jag bil par timmar ut från Manila på landsbyggden och såg förjäkligt ut med fattigdommen och trafiken var helt jävlig, vägarna sämst i klass.
Stämmer,
Manila är det riktiga Filippinerna på samma sätt som Pattaya är det riktiga Thailand.

Stämmer,
Manila är det riktiga Filippinerna på samma sätt som Pattaya är det riktiga Thailand.
Det är en del av Filippinerna med en stor del av befolkningen, Pattaya är en del av Thailand.
I Thailand har jag varit i majoriteten av provinserna från sw, se, ne och nw inte bara i Pattaya men Pattaya passar mig bäst att bo i för barnfamilj har den allt.
Du verkar mest ha upplevt Jomtien men trots det visat dig även vara expert på Pattaya i nutid, det har du ju skrivit i många trådar hur det är i Pattaya idag.
Jomtien och Pattaya är inte samma sak, sitta i en bar i Jomtien så har man nog mest hört än sett....

Det är en del av Filippinerna med en stor del av befolkningen, Pattaya är en del av Thailand.
I Thailand har jag varit i majoriteten av provinserna från sw, se, ne och nw inte bara i Pattaya men Pattaya passar mig bäst att bo i för barnfamilj har den allt.
Du verkar mest ha upplevt Jomtien men trots det visat dig även vara expert på Pattaya i nutid, det har du ju skrivit i många trådar hur det är i Pattaya idag.
Jomtien och Pattaya är inte samma sak, sitta i en bar i Jomtien så har man nog mest hört än sett....
Jag har suttit i betydligt fler barer i Pattaya än i Jomtien faktiskt om det är måttet på erfarenhet.

ja det är en riktig skitstad som man inte ska vistas i för länge men det finns bussar, bilar tåg och flyg ut till det övriga landet

Liknande trådar

Tillbaka
Topp