Varför försvinner sanden på stranden i Pattaya

ja misstänker att det är närheten till höghus och störande jetski, båtar och skräp som gör att du rankar den högst.

Vad gäller fin strand, klart vatten och vacker natur slår Filippinerna och Västindien Thailand med hästlängder.

Sydamerika och Indonesien är ännu vassare dessutom.
Ja det må vara fina stränder i Phil, synd bara att det är så kallt i vattnet och att mat, infrastruktur, sjukvård, kriminalitet, religion mm gör att man inte vill bo där.

Tusen gånger bättre
Ja våra strandmarker på Öland med grönska ser ju trevligare ut än sand, det är bara fel vattentemeratur.

1658549462680.jpeg

1658549495673.jpeg

1658549541080.jpeg

Ja det må vara fina stränder i Phil, synd bara att det är så kallt i vattnet och att mat, infrastruktur, sjukvård, kriminalitet, religion mm gör att man inte vill bo där.
Har man bara pengar så får man allt man vill även varmt vatten. det finns inget land i Asien som infrastrukturen byggs ut så mycket som på Fillipinerna. Finns bara två fel med Fillipinerna och det är den inhemska maten, men det finns ju hur många utländska restuauranger att äta på som helst. Så det är inget större problem .. Men kriminaliteten är ett skit

Jaså, kallt i vattnet?
Var var du då?

Håller med dig om religion,
kristendomen i olika former är störande.
Bonus är att de flesta kan engelska och har det som andraspråk.

Det har hänt en del med infrastruktur sen du besökte Phil senast.

Senast ändrad:

Jaså, kallt i vattnet?
Var var du då?

Håller med dig om religion,
kristendomen i olika former är störande.
Bonus är att de flesta kan engelska och har det som andraspråk.

Det har hänt en del med infrastruktur sen du besökte Phil senast.
Du glömde kriminaliteten, den är enorm jämfört med Thailand. Mina vänner i Sverige som är gifta med Phil åker till Thailand på semester. Sen har du maten som gör folk veta som fn, en helt annan matkultur, iofs så börjar nu även Thai bli feta. Men det gamla hederliga thailändska köket gör inte många feta. Har blivit bjuden på middag hos Philfamiljer, gott och smakar bra , men fett som fasen är det mesta

Du glömde kriminaliteten, den är enorm jämfört med Thailand. Mina vänner i Sverige som är gifta med Phil åker till Thailand på semester. Sen har du maten som gör folk veta som fn, en helt annan matkultur, iofs så börjar nu även Thai bli feta. Men det gamla hederliga thailändska köket gör inte många feta. Har blivit bjuden på middag hos Philfamiljer, gott och smakar bra , men fett som fasen är det mesta
Crime index ger inte Thailand något gott betyg bland Asiens länder.

En några år gammalt studie fastställer att Thailand är värre.

Maten bestämmer man själv, finns mer utbud än i Thailand bland restauranger från hela världen.
Kostar förstås mer än ett hål i väggen.
Ännu enklare att laga maten själv.

Maten är mindre fet än när du var där senast.
Myndigheter har kampanjer av att äta rätt och hålla sig frisk.

IMG_20220723_090656.jpg

Maten bestämmer man själv, finns mer utbud än i Thailand bland restauranger från hela världen.

IMG_20220723_090656.jpg
Så det är därför dom har beväpnade vakter överallt i Phil?
Ang vattnet så är det generellt ca 2gr kallare än i Thailand vilket är stor skillnad, som kallast här är det typ 29.5 gr, själv gillar jag inte när det går under 30, inget skönt när man snorklar.
Infrastruktur som vägar och internet är ljusår efter Thailand och samma med sjukvården. Och katoliker som dom är så är det ju ok att göra nästan vad som helst sen går dom till prällen å biktar sig å allt är förlåtet.

IMG_20220723_090656.jpg
Var inte så längesen jag var där, vart där 4 gånger dom senaste 4 åren.
Man behöver inte läsa någon statistik för att se att kriminaliteten är högre, den syns så tydligt.
Matkulturen är i klass med England och Norge, menar inte att deras mat är lik utan en matkultur bara den inhemska befolkningen kan gilla. I Thailand känns det tryggt att gå ut själv i en storstad som Bangkok, den känslan känner man inte i Manila.
Du låter som Einar när han skall beskriva Baengsaen.

Så det är därför dom har beväpnade vakter överallt i Phil?
Ang vattnet så är det generellt ca 2gr kallare än i Thailand vilket är stor skillnad, som kallast här är det typ 29.5 gr, själv gillar jag inte när det går under 30, inget skönt när man snorklar.
Infrastruktur som vägar och internet är ljusår efter Thailand och samma med sjukvården. Och katoliker som dom är så är det ju ok att göra nästan vad som helst sen går dom till prällen å biktar sig å allt är förlåtet.
26-27 grader är bäst.
Över 30 ger det ingen svalka.

Infrastruktur är väl inte så viktigt när man är mest hemma.
Vägarna på Phuket är i samma klass som på Negros.

Hellre en katolsk präst än buddistiska munkar som tigger, röker och dricker.

Man behöver inte läsa någon statistik för att se att kriminaliteten är högre, den syns så tydligt.
Matkulturen är i klass med England och Norge, menar inte att deras mat är lik utan en matkultur bara den inhemska befolkningen kan gilla. I Thailand känns det tryggt att gå ut själv i en storstad som Bangkok, den känslan känner man inte i Manila.
Exakt det du skriver säger mina vänner som normalt borde föredra Phil före Thai. I Phil står det snutar(milis med automatvapen överallt, "I Thai kan man sova på gatan med plånboken i bakfickan, om ingen Indier eller Ryss snor den så finns den kvar när man vaknar efter fyllan dagen efter" , Citat från en som tillbringat många år i Phil samt i Thai :) , tillika gift med Phillipin 32 år. Han väljer lätt bort det landet.

Tror inte att du ens har ätit deras mat eller ätit på restaurang för egna pengar heller.
Att bli expert för att varit på en kurs med allt gratis.... haha

Exakt det du skriver säger mina vänner som normalt borde föredra Phil före Thai. I Phil står det snutar(milis med automatvapen överallt, "I Thai kan man sova på gatan med plånboken i bakfickan, om ingen Indier eller Ryss snor den så finns den kvar när man vaknar efter fyllan dagen efter" , Citat från en som tillbringat många år i Phil samt i Thai :) , tillika gift med Phillipin 32 år. Han väljer lätt bort det landet.
Känner med några som bor där och idag ångrar sig att dom inte valde Thailand istället.

Tror inte att du ens har ätit deras mat eller ätit på restaurang för egna pengar heller.
Att bli expert för att varit på en kurs med allt gratis.... haha
Jag har både ätit mat och druckit öl betald med egna pengar och vandrat med egna ben.
Har inte uttalat mig som expert sådant som du blir efter 1 vecka på en plats.
Utan som jag upplevde det och vägnätet var även det under all kritik enda anledningen att dom har mindre olyckor är ju att trafiken står still och på landet verkar ju häst vara vanligare än moppe när man läst dina beskrivningar

Skönt att du som aldrig varit där kan så mycket detaljer, nästan i klass med nmax som också aldrig varit där.

Snart påstår du väl att inga turister råkar illa ut i Pattaya.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp