Fotografera Songkran

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"helgonet " sa:
Detta var ett random urval av de bilderna jag har tatt och hoppas att de kan glädjas för många.Songkran är helt klart värt att upplevas.

Mycket trevliga bilder.
Tackar!
:wai:

Värd var enda karma du kan få!

Tack för de goda kommentarerna och som sagt,,,jag har ca 150 bilder till att förmedla men valde att begränsa mig till dessa då jag nog tycker att detta avspeglar glädjen hos en spridd 1-100 år befolkning som kan avnjuta ett gigantiskt party utan bråk.Den bilden jag nog måste själv vara "stolt" över är denna som avslutning,,,vet dock inte om den kom med tidigare eller inte men den beskriver lite känslan av samhället under Songkran.Hur ofta har ni kunnat bjuda poliser på en Whisky,smeta dom i huvudet med lera,spruta dem blöta med vatten och sen kunna ta ett gemensamt foto med dessa goa själar?........Jag säger bara......Thailand-Songkran rules.

Visa bilaga 8266

Trevliga bilder MEN jag får ont i magen när jag tänker på att behöva vistas i Thailand under en till Songkran. Gjort det en gång och det får räcka :wai:

"rippe " sa:
Att fotografera under songkran-firandet låter roligt. Jag har en systemkamera som jag är rädd om och funderar på hur jag ska kunna skydda min utrustning så den inte blir vattenskadad.

En blixlåspåse typ "Jiffy" eller minigrip kanske fungerar. Vet inte hur mycket det påverkar bilderna. Någon annan som har tips? Jag har inte råd att köpa ett undervattenshus.

Det skulle vara roligt med många songkranbilder i Galleriet!

// Rippe

Tack rippe för fina bilder. Du kom på en lösning märker jag. :thumbsup:

@helgonet! :wai:

Fina bilder. Jag gillar dom. Konstruktiv kritik: Många har fått sina fötter kapade vid ankeln. Prova att "gå ner" och ta bilder på barn från markperspektiv! ;D

"Kycklingen " sa:
Tack rippe för fina bilder. Du kom på en lösning märker jag. :thumbsup:

Köpte ett specialskydd i plast men det blev klumpigt. Returnerade det och satte en plastsäck över kameran och tätade med vulktejp runt linsen. Satte ett skyligt-filter över linsen för att skydda den... Fick torka av någon gång emellanåt. Tack!

Eftersom jag är amatör önskar jag konstruktiv kritik över hur mina bilder hade kunnat göras bättre! Annars lär man sig inte ha ha

Rippe:Tackar før den och vad gæller fotvalet så har jag faktiskt aldrig tænkt på det tidigare,,,de kanske ligger någon underliggande ala Buddhistiskt tanke med de att føtter ær smutsiga och fula och ska ej visas utåt sett.hehe,,,Jag måste titta på gamla bilder nær jag kommer hem før att se om de var en Songkran slump eller ;D

Konstruktiv kritik ønskade du,,,,jag svarar,,,,,Alla ser vi olika på ting oavsett så de handlar igentligen om vad fokus handlar om før stunden och på bilden,vad vill du førklara/visa upp ?

Ær det en øverblick så væljer jag bredare och liggande bild istællet før ett stående foto enligt mitt ønskemål och smak.Nær det gæller personer alt djur så væljer jag som du nu la mærke till ,,,centrum på kroppen før att få en helhet och attans,,,føtterna ska komma med på næstføljande kort,,,,,,jag lovar ;)

Allt handlar om smak och tycke så jag tycker att bilderna var før næra tagna før att jag ska kunna se i vilket sammanhang som det ær taget.Jag kan næsta se vad som sitter fast mellan tænderna om du førstår lite grovt,, ;)De optimala ær att kunna ta ett foto och inte læmna en kommentar till var och en men likvæl ska tittaren kunna førstå bilden ændå.

Och både du och jag vet nu att med ca 100 000 + personer med ett fullstændigt vattenkrig 7-9 timmar i stræck runt kroppen på en minimal væg så handlar de om millisekunder nær korten ska tas innan momentet ær passerat eller att en missplasserad droppe hamnar mitt i "rutan" som førstør bilden.Oavsett,,,,,,,kul att se fler bilder och återigen tack før tipset,,,!!!

Hejsan Mats,

Jag tog mig friheten att sammanfoga din tråd med en annan som behandlar Songkran.

om du bläddrar bakåt, kan du se lite bilder tagna från festen.

/Gazton

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A