Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Songkran är ju sanslöst kul på sitt sätt. Jag har upplevt det på plats så jag kan påstå att jag vet. Men skrattet fastnar i halsen när men inser vilka vidriga konsekvenser det här veckolånga festandet får. I år 320 döda i trafiken 3121 trafikolyckor och en mängd skadade. Till de här 320 döda skall vi också lägga ett okänt antal som dött till följd av en trafikolycka på sjukhus eller under transport det. Så fiffigt fixar Thailand med statistiken att de inte räknas in i antalet trafikdödade för de dog ju någon annan stans!!!!
Omräknat per capita så skulle det bli ca 45 döda i Sverige. Om jag inte har helt fel så har vi väl inte ens det per år räknat.
Det skulle vara roligt ifall man kunde ha liknande vattenfestival i sverge för oss som inte kunde vara i Thailand under Songkran! Men kanske inte i April då. ja, undrar Kanske det redan finns? det verkar som det är mest i Chiang Mai det firas?
Det skulle vara roligt ifall man kunde ha liknande vattenfestival i sverge för oss som inte kunde vara i Thailand under Songkran! Men kanske inte i April då. ja, undrar Kanske det redan finns? det verkar som det är mest i Chiang Mai det firas?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.