Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är på besök hos Tiraks syster i Bangkok och var till Immigration för 24 timmars rapportering, men det gick inge bra.
Tiraks syster är inte skriven på adressen jag ska sova i en vecka, det är hennes ex man's hus.
Det går inte att få tag i honom.
Hur gör man nu ?
// Tesla
Jag är på besök hos Tiraks syster i Bangkok och var till Immigration för 24 timmars rapportering, men det gick inge bra.
Tiraks syster är inte skriven på adressen jag ska sova i en vecka, det är hennes ex man's hus.
Det går inte att få tag i honom.
Hur gör man nu ?
// Tesla
Ta in på ett billigt hotell som rapporterar in dig? Kanske inte en optimal lösning men det är i alla fall vad jag har gjort även om jag sovit över hos andra.
Små hotellen rapporterar sällan men man får väl spara kvittot som ett slags bevis.
Har inte det blivit bättre i takt med att mindre hotell (hotell utan licens) blivit jagade titt som tätt?
Det har jag väldigt svårt att tro men bor ju sällan på hotel i Thailand. När vi åker upp till spenaten bor vi ju på en lite resort nära byn. Där rapporterar dom inte det vet jag till 200%![]()
Hur vet du att dessa större hotell inte är så nogräknade.Hej
Tror att det stämmer in på hotellen i vår del av landet också, mindre hotell skiter oftast i sånt här, men det finns även större hotell som inte är så nogräknade, så jag tror inte att det har så stor betydelse om hotellet har licens eller ej, det beror nog mer på var i landet det ligger.
Mvh isan lover
Hur vet du att dessa större hotell inte är så nogräknade.
Att dom rapporterar märker ju inte du.
Hur vet du att dessa större hotell inte är så nogräknade.
Att dom rapporterar märker ju inte du.
Hej
Vad ska dom rapportera om man inte ens behöver visa passet (om man ens har det med sig) vad rapporterar dom då, att dom hade en falang där några nätter?
Mvh isan lover
Du har ju inte vart i Thailand sen dom blev hårda på det här så hur vet du att det inte görs idag?Hej
Vad ska dom rapportera om man inte ens behöver visa passet (om man ens har det med sig) vad rapporterar dom då, att dom hade en falang där några nätter?
Mvh isan lover
Du har ju inte vart i Thailand sen dom blev hårda på det här så hur vet du att det inte görs idag?
Vilka större hotell/hotellkedjor kollar inte ditt pass?
Ja det går i perioder, inte hört nåt om 24h på ett tag nu, själv rapporterar jag inte, har inget direkt med imm att göra och är bara dom som är nyfikna på den.Hej
Hörde i.o.f.s samma snack förra vintern också, stenhårt med passen och 24 timmars rapportering o.s.v, men allt var sig likt när vi åkte tillbaka till Sverige i mars 2019, vi får väl se hur dom agerar nu när jag kommer dit om en dryg vecka.
Mvh isan lover
Hej
Du vill att jag ska offentliggöra vilka hotell som bryter mot lagen, är det smart tycker du?
Men om du är väldigt intresserad kan du ju klämma iväg ett mail.
Mvh isan lover
Nej det är kanske inte så smart. Blev mest förvånad över att stora hotellkedjor och dyra hotell skulle riskera att bryta mot lagen för skojs skull. Själv lämnar jag alltid in passet för en kopia på större hotell, det är bara något mindre hotell i Phuket samt Koh Chang jag inte lämnat in passet.