24 timmars rapportering

Minesto

Medlem
Jag är på besök hos Tiraks syster i Bangkok och var till Immigration för 24 timmars rapportering, men det gick inge bra.

Tiraks syster är inte skriven på adressen jag ska sova i en vecka, det är hennes ex man's hus.

Det går inte att få tag i honom.

Hur gör man nu ?

// Tesla

Jag är på besök hos Tiraks syster i Bangkok och var till Immigration för 24 timmars rapportering, men det gick inge bra.

Tiraks syster är inte skriven på adressen jag ska sova i en vecka, det är hennes ex man's hus.

Hur gör man nu ?

// Tesla

Hej

Ja ännu ett exempel på hur illa genomtänkt denna idiotiska lag med klara Sovjetiska drag är, den borde förpassas till papperskorgen fortast möjligt.

Vh isan lover

Svårt fall .doktorn grät .kan bli svårt .ta ett rum för 400 bath samt bo i huset .ingen som märker.se till att bli inskriven och rapporterad på hotellet .detta skulle jag välja

Hur gör man nu ?

// Tesla

Ta in på ett billigt hotell som rapporterar in dig? Kanske inte en optimal lösning men det är i alla fall vad jag har gjort även om jag sovit över hos andra.

Ta in på ett billigt hotell som rapporterar in dig? Kanske inte en optimal lösning men det är i alla fall vad jag har gjort även om jag sovit över hos andra.

Hej

Själv kommer jag att tala med vår lokala polis och säger dom till mig i år igen att skita i att rapportera min ankomst så blir det så, ogillar lagen och tycker att det känns lite skönt att jävlas med Generalerna som styr i Bangkok.

Mvh isan lover

Det har jag väldigt svårt att tro men bor ju sällan på hotel i Thailand. När vi åker upp till spenaten bor vi ju på en lite resort nära byn. Där rapporterar dom inte det vet jag till 200% :)

Hej

Tror att det stämmer in på hotellen i vår del av landet också, mindre hotell skiter oftast i sånt här, men det finns även större hotell som inte är så nogräknade, så jag tror inte att det har så stor betydelse om hotellet har licens eller ej, det beror nog mer på var i landet det ligger.

Mvh isan lover

Hej

Tror att det stämmer in på hotellen i vår del av landet också, mindre hotell skiter oftast i sånt här, men det finns även större hotell som inte är så nogräknade, så jag tror inte att det har så stor betydelse om hotellet har licens eller ej, det beror nog mer på var i landet det ligger.

Mvh isan lover
Hur vet du att dessa större hotell inte är så nogräknade.
Att dom rapporterar märker ju inte du.

Hur vet du att dessa större hotell inte är så nogräknade.
Att dom rapporterar märker ju inte du.

Reagerade också på det. Känns inte som att större och kanske dyrare hotell skulle riskera problem bara för att bråka med militären/regeringen. Vore oerhört dumt att riskera problem om man har en lukrativ affärsrörelse.

Du har ju inte vart i Thailand sen dom blev hårda på det här så hur vet du att det inte görs idag?

Hej

Hörde i.o.f.s samma snack förra vintern också, stenhårt med passen och 24 timmars rapportering o.s.v, men allt var sig likt när vi åkte tillbaka till Sverige i mars 2019, vi får väl se hur dom agerar nu när jag kommer dit om en dryg vecka.

Mvh isan lover

Jag rapporterade den 4 dec i Hua-Hin samma dag jag anlände till Th ,visade passet å körkortet ok nu var jag med på deras internet ,inget bevis på det ,nya tider .Samt på Suvvan fingeravtryck på bägge händerna .Tänk om Sverige hade det ja jaaa :thumbsup:

Hej

Hörde i.o.f.s samma snack förra vintern också, stenhårt med passen och 24 timmars rapportering o.s.v, men allt var sig likt när vi åkte tillbaka till Sverige i mars 2019, vi får väl se hur dom agerar nu när jag kommer dit om en dryg vecka.

Mvh isan lover
Ja det går i perioder, inte hört nåt om 24h på ett tag nu, själv rapporterar jag inte, har inget direkt med imm att göra och är bara dom som är nyfikna på den.
Men bor man här och måste göra 90 dagarsrapportering är det ju en annan sak.
Nä bättre att låta det rinna ut i sanden, blir det sån uppståndelse som sist av alla utlänningar blir det bara värre.

Hej

Du vill att jag ska offentliggöra vilka hotell som bryter mot lagen, är det smart tycker du?

Men om du är väldigt intresserad kan du ju klämma iväg ett mail.

Mvh isan lover

Nej det är kanske inte så smart. Blev mest förvånad över att stora hotellkedjor och dyra hotell skulle riskera att bryta mot lagen för skojs skull. Själv lämnar jag alltid in passet för en kopia på större hotell, det är bara något mindre hotell i Phuket samt Koh Chang jag inte lämnat in passet.

Nej det är kanske inte så smart. Blev mest förvånad över att stora hotellkedjor och dyra hotell skulle riskera att bryta mot lagen för skojs skull. Själv lämnar jag alltid in passet för en kopia på större hotell, det är bara något mindre hotell i Phuket samt Koh Chang jag inte lämnat in passet.

Hej

Isaan är ju inte riktigt som centrala Thailand, vad dom hittar på i Bangkok har dom aldrig brytt sig så väldigt mycket om, nu när det är generaler som styr verkar oviljan att lyda vara ännu större, så ju längre ifrån Bangkok man kommer ju mindre betyder lagar och regler.

På relativt stora hotell i Udon Thani och Nong Khai klarar man sig bra utan pass om man är känd sedan tidigare, skulle någon ny i personalen fråga så säger jag att det ligger hemma och att det inte är bra att resa runt med en värdehandling som man kan bli av med.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp