Jag vet varför jag kom med... Har Thailändsk familj... Både i Sverige och i Thailand... Och är intresserad av Thailand...
Språk, kultur, musik mm... Det mesta om Thailand... Tror de flesta som kommer som nya har något intresse av Thailand... OBS!!! Thailand... Och många har frågor om just detta...
För att analysera lite. Forumet är ett forum där folk har ett intresse
i Thailand inte
om Thailand och det blir naturligt att mycket av det som folk frågar om eller själv kommer med handlar om egna intressen i Thailand.
Det är också väldigt få äventyrare i forumet utan mer folk som har en anknytning till Thailand i någon form och den mest vanliga formen tarvar inga längre utläggningar. Det gör att mycket av naturliga skäl kretsar kring den egna personen, familjen, omgivningen de befinner sig i och de alldagliga spörsmålen om allt från ekonomi till husbygge eller annan form av intresse som rör det subjektiva.
Det gäller ju även de som fortfarande bor kvar i Sverige men har anknytning till Thailand. Många här är medlemmar som mest är intresserade av familjen och inga äventyrare i musik, språk eller annat kulturutbyte utan är mest angelägna om sin vardag i Thailand eller kommande vardag i Thailand eller sitt liv med en Thaikvinna i Sverige, helt enkelt sitt liv med intressen i Thailand i någon form.
Så summan av detta blir ju att det det som skrivs speglar mer den egna personens intresse i Thailand eller liv i Thailand än om Thailand och egentligen är ju det inte så konstigt.
Vill man lära sig om Thailändsk kultur, musik, Buddhismen, etiska värderingar och annat om Thailand får man nog vända blickarna till andra källor än ThaiSnack även om det ibland dyker upp sådant här också men kanske mindre vanligt.
Lite så ser jag på det och behöver ju nödvändigtvis inte vara någon sanning eller stämmer in på alla, utan bara så som jag uppfattar forumet!
Jag själv t ex kombinerar än mängd olika sidor för att många gånger knyta ihop detta forum, har mängder med länkar om allt från hill tribes, till triptakan, språket, Thailands djurliv, natur, samhällssystem, politik osv samt mina egna erfarenheter av Thailand.
Att tro att man endast genom att delta här skall få hela spektrat av Thailand är nog att be om för mycket, utan som jag sa kombinerat med andra kunskapskällor och medlemmar i detta forum som har lärt och lär mig otroligt mycket, sen den egna erfarenheten är ju guld värt givetvis.