2700 medlemmar

Min första tur till Thailand var 2000 vad gäller forum var det här mitt första då som Chai Mai måste ha varit slutet på dec 2004 eller början på 2005 efter att jag träffat damen, reggade mig då som Ban jan (hennes hembys namn) om jag kommer ihåg rätt, minns ej om jag bara läste eller skrev nått på den tiden men när jag sen börja va lite mer aktiv fanns jag inte kvar under det namnet så då vart det detta alias enligt infon 2012 trodde det var tidigare men minns säkert fel.

Själv är jag nog rätt kulturlös och har igentligen inget större intresse av att läsa om olika länders kultur.
Är rätt ointresserad av språk och kultur, försöka lära mig språket här nere gör jag bara för jag bor här men något större intresse finns inte.
Tycker jag inte det är tråkigt att gå på en lektion men inte så jag sitter på nätet och försöker lära mig nya ord eller diskuterar meningsammansättningar med andra eller försöker analyserar vad folk menar.
Gräver någon en grop så gräver någon en grop, jag skiter i varför han gräver en grop typ ;)
Skall jag gräva en grop desutom så försöker jag ta reda på bästa sättet att gräva den gropen och planerar vad jag skall använda gropen till och får mest ut av gropen ;)

Jag hamnade på forumet för jag skulle bygga ett hus och googlade och fann trådar på det här forumet av folk som hade byggt och byggde, sen dess har jag blivit kvar på forumet och nu skriver jag överallt 5555, men fortsatt lika kulturointresserad, vet väldigt lite om Thailand och vad som hände innan jag flyttade hit.
Jag är dock intresserad av vad som händer idag och i nutid då det påverkar mig och min familj.
Tycker dock det är jäkligt kul att se på gamla foton som tex. Gottland lägger upp och höra hur västerlänningar som flyttat ner här hade det förr, men det har ju inte så mycket med Thaikultur att göra.

Det var inget mot dig min vän, bara en reflektion om detta med kärlek ,, har själv varit med om det du beskriver , i alla fall näst intill skilda sovrum,, då kan man lika gärna bo ihop med en bra kompis , killar har ju ofta samma tänk i alla fall ..Så återigen inte alls något klander av ditt inlägg Krille:)
Så var mitt liv till stor del förr i Sverige vi var nästan alltid några killkompisar som delade på någon bostad någonstans.
Skiljer ju sig en hel del livet sen man hamnade här nere.

Var i Thailand 1998 första gången på bröllopsresa med min förra svenska fru, vi var nog nere ca fem gånger. Mest i Phuket, men även Bangkok, Phi Phi etc.

Träffade min nuvarande fru 2007 i Phuket, efter min svenska fru somnat in för gott.

Blev medlem här (CM) 2006, vet inte orsaken.

Hade e plan att resa jorden runt 1988, men fick inte i hop det med returresa från Los Angeles till Stockholm, annars var besök i Bangkok inplanerat.

Jag har alltid gillat nya kulturer och resor. Har besökt många länder och Thailand står väl inte högst på listan, men då min fru och barn är medborgare där och deras släkt bor där, blir det ju resor dit. Kul att läsa om allt möjligt. Dock har jag ingen tid att lära mig thai nu, så försöker lyssna på vad min fru säger till barnen.

Var i Thailand på kho samui och pattaya 1992 på hemväg efter att ha varit i Australien hos min bror. Sen har resorna dit bara fortsatt lite av bekvämlighet, man vet vad man får. Jag har även varit på Filippinerna, Laos, Vietnam men har tyckt att Thailand är ett lätt land att resa i.

Att jag hittade till thaisnack är samma anledning som ledarn hade, jag var på soisixten och blev värvad hit utav Gazton som då var moderator här.

Jag är inte här för att lära mig språket, jag har mina svägerskor och mina 2 bröder som kan språket efter att dom bott och jobbat i Bangkok ca 10 år. Dom lär mig om jag är intresserad + vänner i Thailand.

Åt andra hållet med, så fort vissa (Legolas) skriver något så är det någon som tar illa upp, häng med i hans jargong så blir det nog fart på forumet ;):D

Trummisen här har en Tatoo studio i "Kae Bae" på Kho Chang

Gud bevare mig för vissas jargong, jag klarar mig utan den.
Skall det råda, denna mentalitet på forumet, så undanber jag mig detta.

Gud bevare mig för vissas jargong, jag klarar mig utan den.
Skall det råda, denna mentalitet på forumet, så undanber jag mig detta.
Tycker att jag själv samt även en hel del andra skall tänka över hur man skriver ,, Ingen här är ofelbar ...:wai:
Sen tycker inte jag att någon med namn skall utpekas .Android pekar ut just en medlem , det finns ju fler än en som av vissa kan anses vara agitatoriska, kanske har jag större problem med vissa andra , men då trycker jag bara på ingnoreraknappen så var det problemet ur värden

Tycker att jag själv samt även en hel del andra skall tänka över hur man skriver ,, Ingen här är ofelbar ...:wai:
Sen tycker inte jag att någon med namn skall utpekas .Android pekar ut just en medlem , det finns ju fler än en som av vissa kan anses vara agitatoriska, kanske har jag större problem med vissa andra , men då trycker jag bara på ingnoreraknappen så var det problemet ur värden
Bra sagt Phonta.. Man behöver inte nämna namn på enstaka medlemmar. Oavsett vad man tycker..
Det bara triggar fler.. :wai::wai:

Håller med Phonta.Ingen skall utpekas med namn.Men hur gick det när polarn skrävlade med dig om hur duktiga ni var som hade hittat "Igga knappen"?:(

Håller med Phonta.Ingen skall utpekas med namn.Men hur gick det när polarn skrävlade med dig om hur duktiga ni var som hade hittat "Igga knappen"?:(
Vad jag vet finns det ingen Igga knapp.. Om du menar "Inte gilla"... Och en helt värdelös funktion som många tror funkar bra är "Ignorera knappen".. ;) Den funktionen gör bara att du slipper att se inlägg från en speciell person. Men alla andra kan tydligen se inlägget.. Till vilken nytta? Om någon snackar skit så ser alla det utom du... :confused:
Jag blockade / ignorerade en men många fortsatte att kommentera hans inlägg om mig... :( Kanske ändrats nu?

Vad jag vet finns det ingen Igga knapp.. Om du menar "Inte gilla"... Och en helt värdelös funktion som många tror funkar bra är "Ignorera knappen".. ;) Den funktionen gör bara att du slipper att se inlägg från en speciell person. Men alla andra kan tydligen se inlägget.. Till vilken nytta? Om någon snackar skit så ser alla det utom du... :confused:
Jag blockade / ignorerade en men många fortsatte att kommentera hans inlägg om mig... :( Kanske ändrats nu?
Kanske var det "Digga knappen"

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp