3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"borat " sa:
Om du nu tror det skal ske över en natt, så visar det mer om din intelligens och storlek på studieskuld...vilket du gång på gång visar vara obefintlig.

Jo jag förväntar mig att det skall ske över en natt!

Har man i en hel valrörelse hävdat att minilönerna skall upp och alla skolbarns skall få en varsin ny laptop och att skatterna skall sänkas så tar jag för givet att de har en plan för detta!

Idag är det endast 5% av Thailands befolkning som betalar skatt och nu när de sänker skatten för dessa plus höjer lönerna till de som redan har högsta lägsta löner i asien så skall det bli väldigt intressant att se hur de skall lösa detta ekonomiskt!
Eller de gör kanske som alla andra röda regeringar och lånar pengarna?

"borat " sa:
så visar det mer om din intelligens och storlek på studieskuld...vilket du gång på gång visar vara obefintlig.

Jo helt riktigt så har jag ingen studieskuld och ingen annan skuld heller (är inte tillräckligt röd för det)!

Jag har ett boende i Thailand och ett i Sverige, bilar på bägge ställerna, har en musikstudio etc.. men ingen skuld!
Du då hur mycket har du i skuld?

"Khuntan " sa:
Vilken härlig dag det har varit luften känns klarare på något viss.

Jag låter tiden utvisa :)
Och jag är ganska säker på att snart så kommer folket vara ursinniga över att inget blivit bättre utan snarare sämre och då i god röd anda så blir det till att åka till Bangkok och elda lite :)

Jag kommer citera och bumpa tråden/inlägget när det händer :)

"BaBoo " sa:
Jag låter tiden utvisa :)
Och jag är ganska säker på att snart så kommer folket vara ursinniga över att inget blivit bättre utan snarare sämre och då i god röd anda så blir det till att åka till Bangkok och elda lite :)

Jag kommer citera och bumpa tråden/inlägget när det händer :)

Kanske dags att gå vidare och inse fakta, istället för att bli bitter för det gör ju ingen glad ;)

Hur menar du Baboo tror du att det blir en militärkupp igen är det något sådant du suktar efter.

Jag tror att det vi får se härnäst är att lärare statligatjänstemän och kommunalarbetare kommer att försöka få Thailand att stanna som de gjorde på flygplatsen men nu får de akta sig nivån är ju satt det går ju bra att skjuta på mobben utan några större konsekvenser.

Föresten vilken härlig dag hahaha ha eller hur låten nu går hur som helst den passar bra idag.

Hur går det Legolas är det bättre borta i Filippinerna där fungerar klassamhället som det skall synd att du inte kan vara här när det är som bäst.

Träffade en av mina vänner sen -96, henom hade aldrig röstat rött innan men gjorde det detta valet, henom vill ha en förändring. Henom tror inte brodern kommer tillbaks till Thailand i aug som våra tidningar skriver.
Henom hoppas på en förändring om inget förbättring händer innom 4 år till nästa val då vill inte jag eller henom vara här.
Till dess lycka till och jag hoppas verkligen att allt blir bättre nu för dom som bor och är födda här.

"Khuntan " sa:
Hur menar du Baboo tror du att det blir en militärkupp igen är det något sådant du suktar efter.

Jag tror att det vi får se härnäst är att lärare statligatjänstemän och kommunalarbetare kommer att försöka få Thailand att stanna som de gjorde på flygplatsen men nu får de akta sig nivån är ju satt det går ju bra att skjuta på mobben utan några större konsekvenser.

Föresten vilken härlig dag hahaha ha eller hur låten nu går hur som helst den passar bra idag.

Hur går det Legolas är det bättre borta i Filippinerna där fungerar klassamhället som det skall synd att du inte kan vara här när det är som bäst.

Tror inte det blir militärkupp och det är inget jag suktar efter!!

Frågan är har Yinglie infriat något av sina löften ännu??

"BaBoo " sa:
Ja du har totalt missuppfattat!!
Det var de röda som eldade ner bangkok, ockuperade sjukhus, tvingade folk att visa id osv..
Jag var där då!

Och varför?
Kan det bero på att de gula arresterade Thaksin och avsatte en folkvald ledare????

"BaBoo " sa:
Jo jag förväntar mig att det skall ske över en natt!

Har man i en hel valrörelse hävdat att minilönerna skall upp och alla skolbarns skall få en varsin ny laptop och att skatterna skall sänkas så tar jag för givet att de har en plan för detta!

Idag är det endast 5% av Thailands befolkning som betalar skatt och nu när de sänker skatten för dessa plus höjer lönerna till de som redan har högsta lägsta löner i asien så skall det bli väldigt intressant att se hur de skall lösa detta ekonomiskt!
Eller de gör kanske som alla andra röda regeringar och lånar pengarna?

Självklart sker alla förändringar som politiker lovar över en natt i alla andra länder så varför inte även i Thailand...... :o

"Byscha " sa:
Självklart sker alla förändringar som politiker lovar över en natt i alla andra länder så varför inte även i Thailand...... :o

Jo det var ju det jag skrev!
Hur länge tycker du det är rimligt att vänta på minimumlönen och laptoparna? Kan ju inte ta många dagar för att beställa många miljoner laptopar! Likadant med lönerna, bara att säga att från och med idag så är minimumlönen 300 Baht!

"BaBoo " sa:
Hur länge tycker du det är rimligt att vänta på minimumlönen och laptoparna? Kan ju inte ta många dagar för att beställa många miljoner laptopar! Likadant med lönerna, bara att säga att från och med idag så är minimumlönen 300 Baht!

Å SÅ VAR DET DAGS IGEN :waiting:

"Per Olav " sa:
Och varför?
Kan det bero på att de gula arresterade Thaksin och avsatte en folkvald ledare????

Har du helt missat att Thaksin avgick själv och blev då tillfälligt tillsatt som PM under tiden det skulle väljas en ny men efter det så vägrade Thaksin att avgå när han förstod att han inte skulle bli omvald?

"BaBoo " sa:

Ja du man kan ju titta på hur lång tid det tog för alliansen att sänka inkomstskatten som dom lovade inför valet 2006, år 2009 var det infriat.
Jag menar det kan ju inte ta många dagar att ändra lite procent hit eller dit, bara att säga från och med idag är skatten si och så!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
76
Visningar
5 K
Birger LKPG
B
P
Svar
13