3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Hade jag varit Er internetkillar, så hade jag nog hellre sökt inne på

WWW.thaivisa.com

Och ta del av deras nyhetsflöde, som är snabbt och mer accurat än
det indirekta + indirekta som svensk nyhetsmedia, vänsterstyrt som det är, bjuder på.
Varsegoda!!!
Men nu är du inte det :D

Tjusningen med politik !! :upanddown: Att vi alla har har olika åsikter. Min enda förhoppning är återigen att valet blir lugnt och att valresultatet accepteras denna gång...

Mats

En enkel fråga, vem har inte accepterat valresultatet???????
Den osynliga handen?????

"PATCHAREE " sa:
En enkel fråga, vem har inte accepterat valresultatet???????
Den osynliga handen?????

Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte så at thaksintrogna PPP vann valet 2007 men att valet blev ogiltigförklarat efter bl a ockupationer och protester genomförda av gulskjortorna ?

Jag skulle föreslå att söka på andra forum ang politik i Thailand.

Här blir det bara fel, på grund av grund läggande politiska kunskaper. Så göm alt vad ni läst här o sök fakta från de som kan.
Problemen med en del forum är att man tror för mycket o det kan man ju göra det har ju faktiskt en del sakt här . Men även när det gäller fakta så måste man ha korrekt information.Annars är det lätt att vilseleda läsare.Har sett detta för många gånger på detta forum. Nu är ju detta forum inte nytt , men man kan tro att det startade för några månader sedan.

Så vad jag vill säga undersök fakta innan ni ger svar som negativt beröra fråge ställaren eller positivt.Mycket sandlåda med andra ord. Även om man bott här några år skall jag lova att man inte förstår alt.

"Golden " sa:
Jag skulle föreslå att söka på andra forum ang politik i Thailand.

Här blir det bara fel, på grund av grund läggande politiska kunskaper. Så göm alt vad ni läst här o sök fakta från de som kan.
Problemen med en del forum är att man tror för mycket o det kan man ju göra det har ju faktiskt en del sakt här . Men även när det gäller fakta så måste man ha korrekt information.Annars är det lätt att vilseleda läsare.Har sett detta för många gånger på detta forum. Nu är ju detta forum inte nytt , men man kan tro att det startade för några månader sedan.

Så vad jag vill säga undersök fakta innan ni ger svar som negativt beröra fråge ställaren eller positivt.Mycket sandlåda med andra ord. Även om man bott här några år skall jag lova att man inte förstår alt.

Jag har iofs inte satt mig in i vem som sagt vad men, skall vi då utgå ifrån att du har rätt och alla andra har fel???
Var hittar man den enda sanningen när det gäller Thailändsk politik?
Skall man ignorera historiska fakta och låta bli dra slutsatser av dessa?

Bare några få frågor i all välmening!

"Per Olav " sa:
Jag har iofs inte satt mig in i vem som sagt vad men, skall vi då utgå ifrån att du har rätt och alla andra har fel???
Var hittar man den enda sanningen när det gäller Thailändsk politik?
Skall man ignorera historiska fakta och låta bli dra slutsatser av dessa?

Bare några få frågor i all välmening!
Vilken tur att det finns nån som har svar på alla frågor men inte delar med sej. Men det kanske han skriver på dom andra forumen.

Ja det är bara Eliten utav utlänningarna som har råd att semestra eller bosätta sig i Thailand och då är det väl inte så konstigt om de flesta falanger är naturligt gula.
Man vet ju till vilken klas man hör oavsett var på jorden man befinner sig.

Ja, det är alltid så härligt, igen en som kritiserar men inte kommer med något eget. Golden, du som är så insatt, tala om för oss andra då, ge oss den kunskap du anser dig besitta, ingen skulle bli gladare än vi här på forumet!

Och var finns då alla de forum du hänvisar till som tydligen är så professionella och varför är du här och förstör våra sandslott i vår sandlåda?

Ett forum är till för all slags diskussioner, inte bara ren rå fakta, utan det måste också få finnas plats för lite filosoferande och utifrån ett känslomässigt perspektiv kunna få vädra sina tankar och funderingar. Här har vi ju bifogat en hel del länkar där man kan sätta sig in i det thailändska systemet och valprocedurer, så vad är det som är fel?

Om man nu inte är så insatt i saker och ting, skall man då inte kunna få vara med i ett forum, som du själv påpekar så är det ju ingen här som sagt att man vet, kan eller är expert så varför nöjer du dig inte med detta då?

Jag kan inte förstå vad som är vilseledande här, påstår du att hänvisningar till Bangkok Post eller andra länkar här inte är korrekta eller? Om du tycker att hänvisningarna är felaktiga t ex, så klaga där då inte här.

"Här blir det bara fel, på grund av grund läggande politiska kunskaper", hur kan något bli fel om man har grundläggande politiska kunskaper? Om man har grundläggande kunskaper i något har man bra kunskaper som vilar på stabil grund. Jag har mött många i mitt liv som fladdra uppe i det blå och tror de kan och vet allt, men när det kommer till kritan har de inga som helst grundläggande kunskaper om något, så Golden jag blir inte speciellt imponerad, ty till det krävs det mycket mer?

Här vädrar vi bara våra känslor och tankegångar över valet i Thailand och jag tror ingen här har för avsikt att bli professor i Thailändska valet eller politiken!

Mvh Peter :wai:

Amen pa det, Peter!

For min egen del ar jag alldeles for daligt insatt i thailandsk politik for att ha en egen uppfattning, jag vet bara vad min familj tycker. Och jag har forstaelse for det eftersom Thaksin gjorde en hel del for att forbattra situationen i var del av landet. Att sen pasta att folk ar korkade for det visar ju bara hur inskrankt man sjalv ar. Vad som sedan ar ratt eller fel, det overlater jag at det thailandska folket att bestamma, forhoppningsvis da fredligt.

Det vore forodande for landet att kastas in i en inrikespolitisk kris nu, man kan bara hoppas att alla besinnar sig och acceptererar vilket valresultat det an blir.

Att en majoritet av utlands svenskar röstar borgerligt det är fakta, men det är intressant att veta hur dessa med sjukpension röstar. Man går hårt åt dessa som är sjuka och arbetslösa i Sverige men inte dessa som är sjuk pensionärer och flyttar utomlands, men kommer,borgarna alltså, att kontrollera och undersöka dessa sjukpensionerar på samma sätt som de är mot de sjuka och arbetslösa, ja då skall jag rösta på dem.
Samma västerlänningar som köper sjuk, och olycksförsäkringar tycker att att Taksin har lurat de fattiga när han har ordnat med ett grundläggande skydd för sjukvård och tandvård
Är det lika med röst köp?
Jag hoppas Sverige att kommer att kontrollerar sjukpensioner på samma sätt som man kontrollerar arbetslösa och sjuka och ställa samma krav att de skall ut i arbete igen, och inte leva som parasiter på det svenska samhället.

Och idag hörde jag att det är samma som förra helgen, allt stängt lör-sön.
Men vad gör det med goda vänner, i morgon löser det sig säkert på söndag är jag bjuden på en "stängd" fest igen.
Vilken tur ändå att jag valde rätt semesterort i sista stund. :)

PATCHAREE det finns väl inga sådana i Thailand. Här finns bara den svenska eliten som värde sätter ett riktigt klass samhälle.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
76
Visningar
5 K
Birger LKPG
B
P
Svar
13