3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Kycklingen " sa:
Och idag hörde jag att det är samma som förra helgen, allt stängt lör-sön.
Men vad gör det med goda vänner, i morgon löser det sig säkert på söndag är jag bjuden på en "stängd" fest igen.
Vilken tur ändå att jag valde rätt semesterort i sista stund. :)
Var då ?
Jag kommer var du än är, kanske.

"legolas " sa:
Patcharee.... vad nu då??? Har du käkat bittermandel eller??? Det finns orättvisor i alla samhällen även i Sverige, och inte bara här i Thailandet!! Utav alla orättvisor du kan välja i Sverige, så väljer du att fokusera på sjukpensionärer?? tycker det låter himla konstigt faktiskt!!
Nä upp med hakan nu Patcharee och se framåt, välj gärna den "mörka vägen"
;D
Vad då?
Är du sjukpensioner?

Pratade förut med Linda (se fredag) och hon sa att de röda gick runt och delade ut 500 bath till alla de mötte, så även till Linda :o :o

Mvh Peter :wai:

Har ar det stor mobilisering av de roda idag, har dock inte hort nagot om pengar. Men dom kor runt med hogtalarbilar hela tiden och gapar och skriker. Har inte sett en enda skymt av Abhisits parti mer an pa skyltar langs vagarna.

Enligt frugan sa ar det efter den 5:e som det kan vara risk for oroligheter, det ar tydligen da aom valresultatet skall publiceras. Skont att man aker hem innan i alla fall aven om jag garna hade stannat langre. Men lat oss hoppas att allt gar fredligt och lugnt tillvaga, det vore bast for vart alskade Thailand.

Här i Chiang mai lovar Apishite vänliga politiker högre löner utan skatthöjningar under 5 år. En annan politiker lovar att de skall få 200000 i bidrag om de köper en bil.
Enda gemensamt krav är att detta gäller bara de som har statlig eller kommunal annställning.
Det är detta som hänt i Grekland klientism.
Man skall ju ta hand om dem som röstar på en inget hyckleri här härligt med ett tydligt klass samhälle.
Se så vet hut rödingar.
Synd att Thailand stänger nu under valet så att alla röda isan borna kan resa hem och rösta. Att sedan de falska röda delar ut 500 bath i ersättning till alla betyder att det inte blir någon ekonomisk belastning för dem med resan.
Att lova någon ett bättre liv än någon annan är ju ensak men att ersätta människor så att de kan åka och rösta det är väl fördåligt.
Det borde vara varens skyldighet att se till att ta sig till valurnorna.

Jag kollade, och har betalar dom roda inte en Baht. Daremot fick svarmor 100 Baht av nr 16 (har ingen aning om vad det ar for parti), men alla i "min" familj rostar pa dom roda sasom dom flesta har i Isaan. Frugan hinner precis rosta innan vi aker till flygplatsen I Udon Thani i morgon bitti.

Karma det är grejer det.

Frugan sa att hon kommer att rösta på de gula nu när hon har blivit med farang och gjort den klass resa hon behövde.
Inte skall hon dela med sig till andra av de pengar hon har arbetat hårt för eller hursomhelst nu har genom sin goda karma. Ingen skall bestäma hur mycket pengar hon skall ge till andra och hon skänker faktiskt pengar till munkarna och tigare.

Det känns skönt att även min fru snabbt har gjort den klass resa så som jag gjorde när jag landade på BKK flygplats
Nu hör vi båda till eliten och de med rätt karma och har det faktiskt bättre än medelklassen.

Så du är inte ensam legolas vi är flera än du.

"Khuntan " sa:
Karma det är grejer det.

Frugan sa att hon kommer att rösta på de gula nu när hon har blivit med farang och gjort den klass resa hon behövde.
Inte skall hon dela med sig till andra av de pengar hon har arbetat hårt för eller hursomhelst nu har genom sin goda karma. Ingen skall bestäma hur mycket pengar hon skall ge till andra och hon skänker faktiskt pengar till munkarna och tigare.

Det känns skönt att även min fru snabbt har gjort den klass resa så som jag gjorde när jag landade på BKK flygplats
Nu hör vi båda till eliten och de med rätt karma och har det faktiskt bättre än medelklassen.

Så du är inte ensam legolas vi är flera än du.

Klassresa??
Vet du inte att en farang har lägre status än en hund?
Det är bara så länge du har pengar som du blir accepterad.

"BaBoo " sa:
Klassresa??
Vet du inte att en farang har lägre status än en hund?
Det är bara så länge du har pengar som du blir accepterad och detta speciellt i Isan där alla är obildade och pengakåta!
Det dummaste jag läst på länge.
Jag vet att Phuket är så långt från Thailand man kan komma.....så det förklarar och ursäktar kanske lite av Barbros syn på Thailand.

Har redan gjort! men sorry!! jag ska inte saga vam eller vilken som jag rosta pa!

Min familj har inte fatt pengar fran nagon!!

MVH
Phirawan

"Golden " sa:
Jag skulle föreslå att söka på andra forum ang politik i Thailand.

Här blir det bara fel, på grund av grund läggande politiska kunskaper. Så göm alt vad ni läst här o sök fakta från de som kan.
Problemen med en del forum är att man tror för mycket o det kan man ju göra det har ju faktiskt en del sakt här . Men även när det gäller fakta så måste man ha korrekt information.Annars är det lätt att vilseleda läsare.Har sett detta för många gånger på detta forum. Nu är ju detta forum inte nytt , men man kan tro att det startade för några månader sedan.

Så vad jag vill säga undersök fakta innan ni ger svar som negativt beröra fråge ställaren eller positivt.Mycket sandlåda med andra ord. Även om man bott här några år skall jag lova att man inte förstår alt.

Och vad gör du här då? Tragiskt var ordet sa Bull ! Dina inlägg säger mer om dig än om oss.

Har varit och tittat på röst räknig i Hong Noi Chaing Mai, ett medelklass område och efter 1 timmas räkning är det ca 65-35 till de röda. Det är nästa bara nr 1 och 10 som får röster.

Pheu Thai Party (PTP) (Thai: พรรคเพื่อไทย )
(Yongyuth Wichaidit)
Ledare nu kl 16.20.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
76
Visningar
5 K
Birger LKPG
B
P