3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker att militären skall gå in och styra upp detta valfusk som nu sker innan det helt går överstyr.

första kvinnliga statsminister .(säker )Hon tackar alla som har röstat, pa deras parti'
259 Yingluck Shinawatra mot 168 pra cha t pat(Democrat Party)

Kl.20.14 nu

Kan man förvänta sej någon ändring i invandrings politiken?
Det är väl i och för sig inte det första som nån nämner nåt om, men har någon hört nåt tidigare?

På TV säger de att Thailändarna har röstat på rödskjortorna för att de inte vill ha mera eller undvika bråk i BKK.
De var alltså oroliga att det skulle bli mera oroligheter och för att undvika detta röstade på de röda.
Så här skall väl inte demokrati fungera skrämma folk så att de inte vågar säga eller rösta som de vill.
I Kunga Riket Thailand som är en demokrati skall man väl få lov att säga och tycka vad man vill.

Dessa rödskjortor är outbildade huliganer riv uppvalet nu.

Svd har tolkat det rätt ingen ingen ide att chansa in med militären nu direkt.
I Thailand är det alltid de äldsta som bestämmer och vet bäst och man säger inte emot dem så man kan ju hoppas att Kungen som är riktigt gammal skulle säga något nu så att det blir ett slut på dessa dumheter.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/shinawatra-gar-mot-valseger_6291116.svd

Tror att folket på landsbygden högaktningsfullt skiter i vad som händer i Bangkok. Dom röstar nog efter sin övertygelse.
I hopp om att få det lite bättre.

Inte så konstigt man behöver inte gå längre än till sej själv.
Vem i Norrland eller Skåne brydde sej när en bomb small i Stockholm

Ni tror att de inte bryr sig om vad som händer i Bkk vad skall de då ditt och bränna däck för.
Jo de har lärt sig hur lätt det är att klämma rika på pengar.
Jag har set på nära håll i flera familjer att när den rika falangen är hemma då sitter de och dricker och låter honom betala han försörjer hela släkten.
Men när han inte är där då åker rödskjorta på när de testar hur Goodyear ryker.

"Khuntan " sa:
Ni tror att de inte bryr sig om vad som händer i Bkk vad skall de då ditt och bränna däck för.
Jo de har lärt sig hur lätt det är att klämma rika på pengar.
Jag har set på nära håll i flera familjer att när den rika falangen är hemma då sitter de och dricker och låter honom betala han försörjer hela släkten.
Men när han inte är där då åker rödskjorta på när de testar hur Goodyear ryker.
???

Min bror bodde i Bangkok förra året, han sa att det var dom 2 värsta veckorna under hans 12 åriga boende där. Han var trygg där han bodde, men han fick inte går ut. Det var utegångsförbud, han kunde inte ens ta sig till jobbet.

"Khuntan " sa:
På TV säger de att Thailändarna har röstat på rödskjortorna för att de inte vill ha mera eller undvika bråk i BKK.
De var alltså oroliga att det skulle bli mera oroligheter och för att undvika detta röstade på de röda.
Så här skall väl inte demokrati fungera skrämma folk så att de inte vågar säga eller rösta som de vill.
I Kunga Riket Thailand som är en demokrati skall man väl få lov att säga och tycka vad man vill.

Dessa rödskjortor är outbildade huliganer riv uppvalet nu.

Svd har tolkat det rätt ingen ingen ide att chansa in med militären nu direkt.
I Thailand är det alltid de äldsta som bestämmer och vet bäst och man säger inte emot dem så man kan ju hoppas att Kungen som är riktigt gammal skulle säga något nu så att det blir ett slut på dessa dumheter.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/shinawatra-gar-mot-valseger_6291116.svd

Om det nu är en demokrati att folket har fått sagt sitt, det är väl ändå vad demokrati handlar om ? oavsett om man är rik eller fattig ! eller rätta mig om jag har fel :blank:

"Kycklingen " sa:
Min bror bodde i Bangkok förra året, han sa att det var dom 2 värsta veckorna under hans 12 åriga boende där. Han var trygg där han bodde, men han fick inte går ut. Det var utegångsförbud, han kunde inte ens ta sig till jobbet.
Hade den där Abaskit förståt att han inte har majoriteten bakom sig utan utlyst nyval så hade inte din bror behövt uppleva sina 2 värsta veckor.

Ja detta är väl bara att acceptera början på slutet nu kommer väl det bli som i Syd Korea eller Japan.
Ni skall se att detta är slutet på Kungadömet och vi kommer att få se en Thailändsk president inom en snar framtid.
Skolan kommer att reformeras och utbildningarna kommer kunna jämnställas med de bättre internationellt set över hela landet.
Det kommer inte längre ske under visning i Thai Engelska utan alla kommer att prata engelsk som västerläningar.
Spökhus kommer omvandlas till fågelbon och alla gatuhundar kommer att avlivas då Budismen kommer få ge plats för vetenskapligt lärande i skolan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
76
Visningar
5 K
Birger LKPG
B
P
Svar
13