3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"BaBoo " sa:
Och hur kan du veta detta?? Var du med i röstningsbåset eller?
De som tog emot pengar berättade själva de skulle inte rösta på det parti som stod för penninggåvan utan på PT. Naturligtvis sattes in resurser för att motverka Pheu Thai Party när opinionssiffrorna svängde till PT s fördel. Av 126 platser i Isan fick PT 103 och Demokraterna 5, av 69 platser i Norra Thailand fick PT 49 och Demokraterna 14. Det visar PT har ett mycket stort väljarstöd speciellt i Isan och motaktioner som sattes in fungerade inte. Den person som står närmast Yingluck i PT, uttalade han var mycket överraskad av valresultatet, därför partiet eller dess ledare hade inte spenderat en enda Bath för att betala väljare. Det kan ha funnits personer i vissa områden som tillhörde partiet och själva ville få en position i området och betalade pengar, men partiet eller dess ledare hade ingenting med det att göra. PT med Yingluck vann en ren och solklar seger i valet, som alla parter accepterar.

Tänk om vi svenskar skulle få styra Thailand, då skulle det bli ordning och reda.
Vem var det som startade Thai Air? Ja SAS om inte dom [¤#@@¤%] Norrmänen skulle döpa flygplanen efter någon skidåkare från detta land, fattar dom inte att SAS är Svenskt.
Alla långfärds omnibussar är eller är Scania eller Volvo och sen hyr dessa dumma personer vårat stridsflygplan för enorma pengar, men jag förstår inte vem de skall använda dessa flygplan mot.
Det finns troligen några undantag om långfärds bussarna, t.e.x.mersedes och jag tycker det är en gammal nazistbil så den tycker jag inte om och kommer aldrig att köpa den en gång till.

"Farmer " sa:
De som tog emot pengar berättade själva de skulle inte rösta på det parti som stod för penninggåvan utan på PT. Naturligtvis sattes in resurser för att motverka Pheu Thai Party när opinionssiffrorna svängde till PT s fördel. Av 126 platser i Isan fick PT 103 och Demokraterna 5, av 69 platser i Norra Thailand fick PT 49 och Demokraterna 14. Det visar PT har ett mycket stort väljarstöd speciellt i Isan och motaktioner som sattes in fungerade inte. Den person som står närmast Yingluck i PT, uttalade han var mycket överraskad av valresultatet, därför partiet eller dess ledare hade inte spenderat en enda Bath för att betala väljare. Det kan ha funnits personer i vissa områden som tillhörde partiet och själva ville få en position i området och betalade pengar, men partiet eller dess ledare hade ingenting med det att göra. PT med Yingluck vann en ren och solklar seger i valet, som alla parter accepterar.

Fick de inga pengar av PT menar du? Och detta pga av att Yinglucks närmaste man sagt att de inte spenderat en enda Baht för att betala väljare ??? Du vet om att det är förbjudet att köpa röster va? Så hade han sagt något annat så hade de blivit av med valsegern direkt!!

Antingen är du naiv eller driver du med oss (jag tror på det sista)!

"BaBoo " sa:
Fick de inga pengar av PT menar du? Och detta pga av att Yinglucks närmaste man sagt att de inte spenderat en enda Baht för att betala väljare ??? Du vet om att det är förbjudet att köpa röster va? Så hade han sagt något annat så hade de blivit av med valsegern direkt!!

Antingen är du naiv eller driver du med oss (jag tror på det sista)!
Det där med att köpa röster tror jag inte på att partier sysslar med. Om ett parti gör det, mycket snabbt skulle det uppdagas och det blir konsekvenser. Någon enskild person som tillhör ett parti kan försöka få en position i ett område genom att erbjuda betalning till personer, men han kan inte veta på vilket parti den personen lägger sin röst, därför blir det meningslöst. I det här fallet om PT partiet betalt personer för att få röster, det hade med all säkerhet framkommit och blivit konsekvenser.

I Sverige måste det vara två val innan du kan ändra grundlagen eller författningen.
Jag tycker att Thailand borde lära sig av Sverige hur demokrati fungerar.
Det är SAS som startade Thai Air och då får vi väl acceptera Norge och Danmark, när dom flyger våra plan och pratar deras språk om man inte kan ha Svenska piloter, vi förstår ju ändå vad dom säger.
Alla Thailändare borde förstå, även Taksin, han som ville köpa vårat stridsflygplan med kycklingar, lär er av oss i Sverige hur demokrati fungerar
Läser man Aftonbladet och Bankok post, i Aftonbladet är det mord och trafik olyckor varje dag men inte i Bankok post.
Jag provocerar:
Alla som håller med, ge mig en karma, då garanterar jag er ett bra nästa liv.

"PATCHAREE " sa:
I Sverige måste det vara två val innan du kan ändra grundlagen eller författningen.
Jag tycker att Thailand borde lära sig av Sverige hur demokrati fungerar.
Det är SAS som startade Thai Air och då får vi väl acceptera Norge och Danmark, när dom flyger våra plan och pratar deras språk om man inte kan ha Svenska piloter, vi förstår ju ändå vad dom säger.
Alla Thailändare borde förstå, även Taksin, han som ville köpa vårat stridsflygplan med kycklingar, lär er av oss i Sverige hur demokrati fungerar
Läser man Aftonbladet och Bankok post, i Aftonbladet är det mord och trafik olyckor varje dag men inte i Bankok post.
Jag provocerar:
Alla som håller med, ge mig en karma, då garanterar jag er ett bra nästa liv.

Puh :P det klarnade för mig när det framgick att du försöker provocera. Karma tyvärr, tror inte på ett liv efter detta ;)

"Farmer " sa:
Det där med att köpa röster tror jag inte på att partier sysslar med. Om ett parti gör det, mycket snabbt skulle det uppdagas och det blir konsekvenser. Någon enskild person som tillhör ett parti kan försöka få en position i ett område genom att erbjuda betalning till personer, men han kan inte veta på vilket parti den personen lägger sin röst, därför blir det meningslöst. I det här fallet om PT partiet betalt personer för att få röster, det hade med all säkerhet framkommit och blivit konsekvenser.

Du har redan skrivit att du inte "tror" detta! Jag svarar ännu en gång med att du är nog rätt ensam i världen om att tro detta!

"Per Olav " sa:
Och hur kan du veta detta?? Var du med i röstningsbåset eller?

Hur kan ni veta att de INTE röstade på ett annat parti??? Var NI i röstbåset??

Nej men vi påstod aldrig heller att vi visste!
Utan vi/JAG hävdade bara att man köpte röster, detta vet alla att det förekommer!

"legolas " sa:
Hur sjuttan kan du ifrågasätta detta, var du med dem där inne i röstningsbåset eller???
hahahaha PEO du e la för go, karma te dig!!! Att du orkar??? :D :D

Ifrågasätter inte att man har köpt/försökt köpa röster i valet, men man kan ifrågasätta att någon kan veta hur någon röstade.
Så när man påstår att de köpta rösterna faktisk gick till de som betalade så är det lika löjligt som att påstå att de inte gjorde det.
Mitt poäng är att ingen vet hur dom röstade!
Och om man röstade som man ville i alla fall så är min fråga hur detta undergrävde demokratin, vilket var det frågan handlade om?
Det kanske ni kan svara på?

En direkt fråga till dig BaBoo: Vad är demokrati enligt dig?

"Per Olav " sa:
En direkt fråga till dig BaBoo: Vad är demokrati enligt dig?

Först och främst så ingår inte direkta röstköp i en sådan enligt mig!
Tycker även att indirekta inköp som tex lova att alla skall få en laptop osv.. inte hör hemma i en riktig demokrati!
Framförallt tycker jag inte att man i en demokrati går på val och säger att man ALDRIG kommer att stödja Thaksin och direkt efter valet har ett möte med Thaksin och sedan går i koallition med honom (som innebär att han blir PM)!

"legolas " sa:
Fasen oxå!! Glömde ju!! Ville önska Er välkomna du Baboo, Borat och den där vildstaren Farmer!! Ni är ett gäng friska fläktar tycker jag!! Häng i för [¤#@@¤%ผีสาง@¤] och reta oss ännu mer bara kul...

Men snälla!!! Försök att härja i lite fler ämnen än denna jäkla trökiga politiska skiten....
;D ;) ;) ;) ;) ;)

Tackar :)

Får väl in o röja lite i andra trådar oxå :)

"BaBoo " sa:
Först och främst så ingår inte direkta röstköp i en sådan enligt mig!
Tycker även att indirekta inköp som tex lova att alla skall få en laptop osv.. inte hör hemma i en riktig demokrati!
Framförallt tycker jag inte att man i en demokrati går på val och säger att man ALDRIG kommer att stödja Thaksin och direkt efter valet har ett möte med Thaksin och sedan går i koallition med honom (som innebär att han blir PM)!

I svenska val utlovas ju en massa saker hit och dit, det vi kallar valfläsk som bl a, jobbskatteadrag, avskaffande av fastighetsskatt, avskaffande av gåvoskatt, införande av skatteavdrag på hushållsnära tjänster mm listan kan bli lång. Skulle vara nyfiken på att höra din åsikt om skillnaden mellan detta och utlovande om laptop i thailand

:wai: Mats

"matteisurin " sa:
I svenska val utlovas ju en massa saker hit och dit, det vi kallar valfläsk som bl a, jobbskatteadrag, avskaffande av fastighetsskatt, avskaffande av gåvoskatt, införande av skatteavdrag på hushållsnära tjänster mm listan kan bli lång. Skulle vara nyfiken på att höra din åsikt om skillnaden mellan detta och utlovande om laptop i thailand

:wai: Mats

Just alla de saker du nämner infriades oxå vilket är mycket ovanligt (sedan tidigare i alla fall) och då är det ju inget valfläsk!
Om PT ger alla skolungdomar en varsin laptop och höjda minimumlöner (till minst 300 baht om dagen) och skattesänkningar så var det inte valfläsk utan ett löfte som infriades..
Men tillåt mig att misstro.. de skulle i så fall vara de första som under rödflagg höll sina vallöften !!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
76
Visningar
5 K
Birger LKPG
B
P
Svar
13