300 baht entry fee från 1st April

Enligt artikeln och första inlägget citat;

"According to the government spokesperson, if foreign travellers report an accident, up to 500,000 baht in medical costs can be claimed. If visitors happen to die in Thailand, up to one million baht in compensation to the family will be paid."

Det tolkar jag som att man efteråt kan få ersättning "claimed" med upp till 500 000 baht efter en olycka.

Förhoppningsvis kommer det inte bara fungera så, det är en klen tröst att få tillbaka pengarna efteråt om man inte själv kan lägga ut innan och istället dör.
Ja kostnader upp till 500 000 betalda vid olycka.

Inte någon cash som går att leva på i baren.

Registrera era gf och sambor i förväg så någon blir rik om olyckan med dödlig utgång är framme.

Betänk att just detta är en vanlig orsak till en olycka.

Särskilt i Pattaya från nionde våningen.

Ja kostnader upp till 500 000 betalda vid olycka.

Inte någon cash som går att leva på i baren.

Registrera era gf och sambor i förväg så någon blir rik om olyckan med dödlig utgång är framme.

Betänk att just detta är en vanlig orsak till en olycka.

Särskilt i Pattaya från nionde våningen.

Har inte såna regler innefattat thailändare ganska länge?
Jag tänker på olyckor med båtar t.ex.
Det var en olycka med kinesiska turister där någon/några drunknade och det diskuterades för några år sedan. Kanske är en anledning till att den "försäkringen" kommer nu när kineser/indier börjat trilla in.
Var ju någon slags obligatorisk försäkring jetskiuthyrare var tvungna att ha också, gissar den är något liknande.
Är nog inget som man ska räkna med på något sätt utan bara ett sätt att ta in pengar på. Visst händer det att utlänningar inte kan betala eller smiter från betalningen, några hundra miljoner per år kanske, dvs ingenting om man tänker på vad som kommer in på turismen.
Att gnälla på att något också kostar samtidigt som det rullar in triljoner på detsamma är ju bara pinsamt!

/ SatanG

Är det någon som sagt att det är fel att undra och vara kritisk??
Hur utläser du det??
Jag var väl inte den flitigaste på svensklektionerna så det här med att uttrycka mig i skrift är väl inte min starka sida får jag erkänna.
Om du har utläst att jag har påstått att det är fel att undra och vara kritisk så har jag väl uttryckt mig otydligt då.
Det var ju inte vad jag menade utan tvärtom.
Så jag har inte påstått att det är någon som sagt att det är fel att man kan ha kritiska funderingar och tankar om avgiften.
Det där med att tolka texter kan ju vara lite som fan läser bibeln ibland.

Det understryker dock återigen vikten av att läsa både inlägg och länkade artiklar. Vilket påpekas oban. Det blir lättare att få svar på sina frågor som redan är besvarade. OBS Ej antagande OBS

Nu är det snart 2 månader kvar tills denna "försäkring" kan testas IRL. Den innefattar olycksfall och ger ersättning på upp till 500 000 baht. Man får kanske säga upp hemförsäkring innan då så inte den av misstag går in och täcker.
Ännu ett krystat svar men du undviker hela tiden det väsentliga i inlägget…dina återkommande och tarvliga anspelningar för att kasta skit på IL så fort tillfälle ges.

Nu var ju inte IL ute efter något svar på några frågor denna gången ...utan undrade bara vad fan får man för pengarna?
Nu får jag verkligen hoppas att du slipper utnyttja ersättning på 500 000 baht och definitivt inte den på 1 000 000.
Så ta det försiktigt och behåll din hemförsäkring.

Ännu ett krystat svar men du undviker hela tiden det väsentliga i inlägget…dina återkommande och tarvliga anspelningar för att kasta skit på IL så fort tillfälle ges.

Nu var ju inte IL ute efter något svar på några frågor denna gången ...utan undrade bara vad fan får man för pengarna?
Nu får jag verkligen hoppas att du slipper utnyttja ersättning på 500 000 baht och definitivt inte den på 1 000 000.
Så ta det försiktigt och behåll din hemförsäkring.
Det var ett väldigt ältande om din vän och hans frågor eller icke frågor. Frågetecken lärde jag mig på svenska lektionerna betyder att man just frågar något. Jag kan då återigen meddela att då han " undrade bara vad fan får man för pengarna?", för övrigt din transkribering av den tidigare frågan, således enligt texten i artikeln får ersättning med upp till 500 000 baht för sjukvårdskostnader efter olycka.

Jag tror dock vi får vänta in fler nya aktuella artiklar att läsa innan vi kan dra några säkra slutsatser om detaljerna. Exempelvis giltighetstid är intressant, täcker den upp efter 45 dagars hemförsäkring bör utrönas.

Det var ett väldigt ältande om din vän och hans frågor eller icke frågor. Frågetecken lärde jag mig på svenska lektionerna betyder att man just frågar något. Jag kan då återigen meddela att då han " undrade bara vad fan får man för pengarna?", för övrigt din transkribering av den tidigare frågan, således enligt texten i artikeln får ersättning med upp till 500 000 baht för sjukvårdskostnader efter olycka.

Jag tror dock vi får vänta in fler nya aktuella artiklar att läsa innan vi kan dra några säkra slutsatser om detaljerna. Exempelvis giltighetstid är intressant, täcker den upp efter 45 dagars hemförsäkring bör utrönas.
Du är inte heller så dålig på att älta om din (o)vän’s? och hans frågor eller icke frågor.
Och för mig betyder ett ? också att man ställer en fråga..så där är vi överens.
Men för att man ställer en fråga behöver nödvändigtvis inte vara något som kräver ett svar..det kan ju också vara en allmän undran som det kan spekuleras om som du säger i din kommentar.
Det var just så jag uppfattade att frågan ställdes.
Men det gjorde tydligen inte du för du tyckte det var viktigare att påpeka att han förmodligen inte läst artikeln.

Så därför är det nog bäst att göra som du skriver.
Jag tror dock vi får vänta in fler nya aktuella artiklar att läsa innan vi kan dra några säkra slutsatser om detaljerna.
Så var försiktig och säg inte upp din hemförsäkring ännu för säkerhets skull.

Och min omskrivning (transkribering) av frågan var bara ett försök att vara lite rolig..du har säkert hört uttrycket förr.:laugh2:
Om inte??
Leif Östling avlutade en lång karriär i näringslivet som vd för Scania och ordförande för Svenskt Näringsliv med orden ”Vad fan får jag pengarna?”

Har vi rätat ut några ????nu eller?:)
För nu är det färdigältat för min del.:nod:

Tror det är det ganska smidigt, råkar man ut för en olycka och sjukvård kostar 1 mille kan man få tillbaka 500k när man betalat räkningen först.

Låter man sin egen reseförsäkring ta räkningen blir det inget kvar att casha in.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
780
anonymous
A
A
Svar
53
Visningar