A
Anonymius
Gäst
"gunnarg " sa:Swedbank menar med svängningar i kursutvecklinge under den tid det tar att skicka kronorna till Thailand(2-3 dagar) så vad är det du påstår att Swedbank tjänar pengar på som inte andra banker gör?
Jag påstår inget gunnarg, för som jag sa, vet inte varför swedbank inte vill att vi skall skicka svenska pengar, jag tolkar detta som att det är dyrare för dem att transferera sv enska kronor till internationella banker än den valuta som respektive mottagande bank har.
Jag bara slänger ut frågor och hoppas att någon här har något svar på varför det är så, det jag säger är bara vad jag tror. 50 spänn är ju den avgift vi betalar, men bankens egna avgifter i förhållande till andra internationella banker vet vi ju inget om. 50 spänn är ju bara expeditionsavgift.
Jag tror som jag sagt, banker gör inget utan att tjäna pengar på det, det kan vara så att det kostar banken för mycket att transferera svenska kronor till internationella banker och nu som jag sa har ju svenska kronan varit stark under många år.
Varför skulle helt plötsligt för ja vad är det två år sedan Swedbank helt plötsligt börja med detta, jo för utvecklingen på valutamarknaden är alldeles för ostabil och osäker och de vill på alla sätt säkra sitt eget bo, så tolkar jag det, inget som jag påstår gunnarg, utan jag är lika villrådig som du antagligen. ;D
Insayt