300 baht entry fee från 1st April

Vem tusan bryr sig om 300 Baht vad de går till eller var de hamnar, jag kanske betalar 10 000 tals Baht varje år som inte hamnar där de ska hamna.
Jag bryr mig inte och trivs alldeles utmärkt här i landet, skulle jag inte acceptera oegentligheter som kanske finns borde jag lämna landet.

Utlänningar boende i Thailand kommer vara undantagna och behöver inte betala avgiften på 300thb.

FB_IMG_1682520318807.jpg
Jag tror att du har fel. Med foreign residents menas väl utlänningar med ett PR visa?

Vem tusan bryr sig om 300 Baht vad de går till eller var de hamnar, jag kanske betalar 10 000 tals Baht varje år som inte hamnar där de ska hamna.
Jag bryr mig inte och trivs alldeles utmärkt här i landet, skulle jag inte acceptera oegentligheter som kanske finns borde jag lämna landet.
Hej

Håller med om detta, men när en del målar upp en bild av att dessa 300 baht till en försäkring som ska garantera alla besökare till landet sjukvård o.s.v så är det väl inte så konstigt om det uppstår en diskussion runt detta.

Mvh isan lover

Hej

Håller med om detta, men när en del målar upp en bild av att dessa 300 baht till en försäkring som ska garantera alla besökare till landet sjukvård o.s.v så är det väl inte så konstigt om det uppstår en diskussion runt detta.

Mvh isan lover
Målar inte upp en bild, återger vad regeringen gått ut med att skall delvis användas till och om så blir fallet får vi se.
Har inte målat upp en bild av att så kommer ske utan att det är vad regeringen har sagt och vad det blir av med det får vi se.
Men med din läsförståelse så kan jag förstå om du tolkar det som att man målat upp en bild av att det kommer ske.
Jag har dock skrivit att om det införs och det delvis går till en försäkring och renovering av områden som tar skada av turismen så är det en ok avgift.

Hej

Mvh isan lover
Vilka är det som som säger att det är en 300 bahts försäkring som ska garantera sjukvård osv? De kan inte ha läst artikeln i sådana fall.

Enligt den info som lämnats från myndigheten så kan det betalas ut upp till 500 000 baht efter en olycka. Dubbla om du dör.

"According to the government spokesperson, if foreign travellers report an accident, up to 500,000 baht in medical costs can be claimed. If visitors happen to die in Thailand, up to one million baht in compensation to the family will be paid."

Vilka är det som som säger att det är en 300 bahts försäkring som ska garantera sjukvård osv? De kan inte ha läst artikeln i sådana fall.

Enligt den info som lämnats från myndigheten så kan det betalas ut upp till 500 000 baht efter en olycka. Dubbla om du dör.

"According to the government spokesperson, if foreign travellers report an accident, up to 500,000 baht in medical costs can be claimed. If visitors happen to die in Thailand, up to one million baht in compensation to the family will be paid."
Inte en 300 bahts försäkring men en del av summan skall gå till att täcka en olycksfallsförsäkring.
Dock aldrig varit tal om som du skriver en sjukvårdsförsäkring.

and the money will be for the maintenance and development of tourist attractions as well as accident and life insurance for tourists if, in the unfortunate event, one were to get seriously injured or die while on a trip to Thailand.

Hej

Mvh isan lover
Din läsförståelse som vanligt, det har inte sagts sjukvårdsförsäkring någonstans men som vanligt när du läser nåt. Börjar fundera över dina engelska kunskaper eller om du förstår men vrider på det med flit på fackpamp maner?
En olycksfallsförsäkring och vid dödsfall står det.
Stor skillnad på det och sjukvårdförsäkring, en sjukvårdsförsäkring är mycket dyrare och den skall man då få teckna själv fortsatt.

Länk till detta?

Hej

Skulle Thailand leva upp till dessa löften kommer nog många ifrån fattiga länder att ta sig till Thailand om dom blir sjuka, betala sin avgift och sen förvänta sig vård eller ersättning till efterlevande.

Mvh isan lover
Det är ju ingen sjukvårdsförsäkring, herregud har aldrig stått sjukvård.
Vård vid olycka, olycksfallsförsäkring.

300 bahts entry fee till Thailand kommer införas från 1st April.
Kommer vara inbakat i flygpriset, så inget man kommer märka av och i dom 300 baht så ingår olyck och livförsäkring.

According to the government spokesperson, if foreign travellers report an accident, up to 500,000 baht in medical costs can be claimed. If visitors happen to die in Thailand, up to one million baht in compensation to the family will be paid.
Menar du detta ? "The Thai government will start collecting a 300 baht entry fee from foreign tourists starting on April 1. The fee is included in the Tourism and Sports Ministry’s “Amazing Thailand New Chapter” plan and the money will be for the maintenance and development of tourist attractions as well as accident and life insurance for tourists if, in the unfortunate event, one were to get seriously injured or die while on a trip to Thailand.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
772
anonymous
A
A
Svar
53
Visningar