93-årig expat berättar.

 
Haha, sextio år i Thailand. Där ligger man i lä... Härlig man!
Hej

Ja det var intressant att ta del av hans livshistoria, förr i tiden fanns det ju ganska många med bakgrund i Vietnamkriget som hade blivit kvar i Thailand och bildat familj där, jag träffade en del av dessa på platser som Udon Thani, Nong Khai, Korat och Ban Dung på 80-90 talet och USA hade ju baser, flygplatser och läger på fler platser. På en del platser efterlämnade dom väl nästan små kolonier när kriget var över och dom öppnade barer, restauranger m.m. Men nu har nog dom flesta tyvärr gått bort, men deras barn och barnbarn finns i många fall kvar eller kommer tillbaka från USA för att besöka den Thailändska delen av släkten.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

B
Svar
7
Visningar
1 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp